خانه راهنمای خرید پیگیری سفارش پشتیبانی درباره ما تماس با ما
محصولات مرتبط
مبانی نظری و پیشینه پژوهش بلوغ ومرحله نوجوانی
مبانی نظری و پیشینه پژوهش بلوغ ومرحله نوجوانی
قیمت : 27,000 تومان
مبانی نظری و پیشینه پژوهش انگیزه پیشرفت
مبانی نظری و پیشینه پژوهش انگیزه پیشرفت
قیمت : 22,500 تومان
مبانی نظری و پیشینه پژوهش رضایت مشتري
مبانی نظری و پیشینه پژوهش رضایت مشتري
قیمت : 27,000 تومان
پیشینه و مبانی نظری ارزش ویژه برند داخلی سازمان
پیشینه و مبانی نظری ارزش ویژه برند داخلی سازمان
قیمت : 22,500 تومان

پیشینه و ادبیات نظری بازارمالی و مدلهای تعادلی

پیشینه و ادبیات نظری بازارمالی  و مدلهای تعادلی

فصل دوم پایان نامه،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،مبانی نظری وپیشینه تحقیق پیشینه و ادبیات نظری بازارمالی و مدلهای تعادلی دارای 48 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .docx
بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::


فهرست مطالب:


1-2- مقدمه: 15
2-2 بازار مالی: 15
1-2-2 کارکرد های اقتصادی بازار مالی 16
1-1-2-2 کمک به فرایند تشکیل سرمایه 16
2-1-2-2 تعیین قیمت دارایی های مالی 16
3-1-2-2 ایجاد بازار ثانویه برای معاملات دارایی های مالی (افزایش نقدینگی داراییها) 17
4-1-2-2 کاهش هزینه مبادلات 17
2-2-2 طبقه بندی بازارهای مالی 17
1-2-2-2 بازار پول 18
2-2 -2-2 بازار سرمایه 18
3-2 تاریخچه بورس و اوراق بهادار در جهان 18
4-2 تاریخچه بورس و اوراق بهادار تهران 19
5-2 تعریف بورس اوراق بهادار 21
6-2 دارایی 22
1-6-2 دارایی مالی 22
7-2 اوراق بهادار 23
8-2 سهام عادی 23
9-2 بازده سهام 24
1-9-2 مفهوم بازده 24
10-2 بازده تحقق یافته در مقابل بازده مورد انتظار 24
1-10-2 بازده تحقق یافته 25
2-10-2 بازده مورد انتظار 25
11-2 اجزای بازده 25
1-11-2 سود دریافتی 25
2-11-2 سود(زیان)سرمایه 25
12-2 اندازه شرکت و اثر گذاری آن در عملکرد شرکت 29
1-12-1 لزوم تجزیه و تحلیل اندازه شرکت 29
13-2 شاخص های اندازه 30
1-13-2 میزان دارایی شرکت 30
2-13-2 میزان فروش کل شرکت 30
3-13-2 لگاریتم فروش کل 31
4-13-2 تعداد پرسنل شرکت 31
5-13-2 ارزش بازار شرکت 31
14-2مفهوم ارزش 32
15-2 انواع ارزش 32
1-15-2 ارزش اسمی 32
3-15-2 ارزش بازار 33
4-15-2 ارزش انحلال 34
5-15-2 ارزش با فرض تداوم فعالیت شرکت 34
6-15-2 ارزش ذاتی 34
7-15-2 ارزش منصفانه 35
16-2 نسبت ارزش دفتری به ارزش بازار (BE/ME ) 35
17-2 قیمت گذاری (ارزشیابی) دارایی های مالی 35
18-2 مدل بهینه سازی پرتفوی مارکوویتز 36
19-2 مدل های تعادلی 36
1-19-2 نظریه قیمت گذاری آربیتراژ 37
2-19-2 مدل قیمت گذاری دارایی سرمایه ای 39
1-2-19-2 کاربردهای مدل قیمت گذاری دارایی های سرمایه ای 41
3-19-2 مدل سه عاملی فاما و فرنچ 41
1-3-19-2 عامل اندازه 43
2-3-19-2 عامل ارزش 43
24-2 پیشینه تحقیق 44
1-24-2 تحقیقات در خارج از ایران 44
2-24-2 تحقیقات انجام شده در ایران 49


مقدمه:
هدف اصلی در هر سرمایه گذاری رسیدن به منفعت است. سرمایه گذاران به دنبال هدفمند کردن سرمایه هایشان هستند، چرا که دو اعتقاد را در ذهنشان پرورش می دهند یکی دستیابی به سود حاصل از سرمایه گذاری است و دیگری افزایش ثروت در بلند مدت. زیرا آن ها به نوعی ارزش زمانی پول را می دانند و عامل تورم را نوعی کاهش ارزش در سرمایه تلقی می کنند. با تمام این اوصاف یک سرمایه گذار به دنبال شناسایی موقعیت هایی است که بتواند بهترین گزینه را برای سرمایه گذاری انتخاب کند. در این میان می توان به عواملی که در ارتباط با شرکت های سهامی به عنوان یکی از گزینه های سرمایه گذاری اشاره نمود: متغیر های حسابداری از جمله نسبت های مالی، بازده، نسبت قیمت به درآمد، سود هر سهم، نسبت ارزش دفتری به ارزش بازار، خطر پذیری و. . . . اشاره نمود. بنابراین در این تحقیق با بررسی تعدادی از متغیرهای فوق درصدد شناسایی عواملی هستیم تا رسیدن به بازده سرمایه گذاری را با اطمینان خاطر پیش بینی نماییم. در این فصل با توجه به اهمیت موضوع اندازه شرکت و نسبت ارزش دفتری به ارزش بازار و حتی بازده واقعی سهام و حتی سایر متغیر های مرتبط را در ادبیات تحقیق به آن اشاره خواهیم نمود. در پایان فصل نیز پیشینه تحقیقات انجام گرفته در داخل و خارج از ایران نیز سخن به میان آمده است.

2-2 بازار مالی:
بازار مالی بازاری رسمی و سازمان یافته ای است که در آن انتقال وجوه از افراد و واحد هایی که با مازاد منابع مالی مواجه هستند به افراد و واحد های متقاضی وجوه (منابع) صورت می گیرد. بدیهی است که در این بازار ها اکثریت وام دهندگان را خانوار ها و اکثریت متقاضیان وجوه را بنگاه های اقتصادی و دولت تشکیل می دهند(راعی و تلنگی، 1387،ص6)1.
بازار مالی، امکانات لازم را برای انتقال پس انداز از اشخاص حقیقی و حقوقی به سایر اشخاصی که فرصت های سرمایه گذاری مولد در اختیار دارند و نیازمند منابع مالی هستند، فراهم می کند.

انتقال وجوه مزبور تقریباً در کلیۀ موارد به ایجاد دارایی مالی منتج می شود، که در واقع ادعایی است نسبت به درآمد های آتی دارایی های شخصی (حقوقی) که اوراق بهادار را صادر و منتشر کرده است (شباهنگ، 1384،ص13)1.

1-2-2 کارکرد های اقتصادی بازار مالی
کارکرد های اقتصادی بازار مالی عبارتند از :

1-1-2-2 کمک به فرایند تشکیل سرمایه
وجود بازارهای مالی سبب تشویق مردم به سرمایه گذاری می گردد. بدین ترتیب که شرکت ها برای تهیه سرمایه مورد نیاز می توانند اوراق بهادار منتشر ساخته و آن را در بازار سرمایه به فروش برسانند. این اقدام باعث می شود که دو نوع سرمایه گذاری صورت گیرد. در ابتدا شرکت با خرید زمین و ماشین آلات و ساختمان نوعی سرمایه گذاری واقعی می کند و این کار باعث توسعه و رشد کشور و شرکت خواهد شد، سپس مردم با خرید اوراق بهادار (که به وسیله شرکت ها منتشر می شود) اقدام به سرمایه گذاری مالی می کنند. بدین نحو افزایش سرمایه و توسعه شرکت های تولیدی صورت خواهد گرفت (نوو، 2004، ص 193)2.
تحقیقات نشان می دهد که شرکت ها در کشورهایی که بازار سرمایه توسعه یافته تری دارند، وجوه نقد مورد نیاز خود را آسان تر و ارزان تر تامین می کنند.


فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

پیشینه و ادبیات نظری بازارمالی و مدلهای تعادلی_1527611841_10088_3418_1863.zip0.00 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 22,500 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت