خانه راهنمای خرید پیگیری سفارش پشتیبانی درباره ما تماس با ما
محصولات مرتبط
مبانی نظری و پیشینه پژوهش بلوغ ومرحله نوجوانی
مبانی نظری و پیشینه پژوهش بلوغ ومرحله نوجوانی
قیمت : 27,000 تومان
مبانی نظری و پیشینه پژوهش انگیزه پیشرفت
مبانی نظری و پیشینه پژوهش انگیزه پیشرفت
قیمت : 22,500 تومان
مبانی نظری و پیشینه پژوهش رضایت مشتري
مبانی نظری و پیشینه پژوهش رضایت مشتري
قیمت : 27,000 تومان
پیشینه و مبانی نظری ارزش ویژه برند داخلی سازمان
پیشینه و مبانی نظری ارزش ویژه برند داخلی سازمان
قیمت : 22,500 تومان

پیشینه و مبانی نظری بازار و شکست بازار،شناسايي ساختار بازار

پیشینه و مبانی نظری بازار و شکست بازار،شناسايي ساختار بازار

فصل دوم پایان نامه،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،مبانی نظری وپیشینه تحقیق پیشینه و مبانی نظری بازار و شکست بازار،بازار وانحصار آن، شناسايي ساختار بازار،شناسايي عملكرد بازار دارای 93 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .docx
بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::


فهرست مطالب:


2.1. مقدمه 15
2.2. بازار و شكست آن 15
2.2.1. انواع شكست بازار 16
2.2.2. نظريه‌هايي در مورد شكست بازار 17
2.3. بازار و انحصار در آن 20
2.3.1. انحصار 20
2.3.2. علل انحصار 21
2.3.3. انحصار طبيعي 23
2.4. بازار و ويژگيهاي آن 28
2.4.1. ساختار بازار 28
2.4.2. رفتار بنگاه ها در بازار 34
2.4.3. عملكرد بازار 34
2.5. شناسايي ساختار بازار 35
2.5.1. تئوري تابع توليد 36
2.5.2. تئوري تابع هزينه 44
2.5.3. تغييرات تكنولوژيك 54
2.5.4. تابع هزينه پويا 58
2.5.5. ارزيابي تابع هزينه 59
2.6. شناسايي عملكرد بازار 66
2.6.1. انحصار در بازار 66
2.6.2. هزينه اجتماعي انحصار 67
2.6.3. روش هاي اندازه گيري هزينه اجتماعي انحصار 70


1.1. مقدمه
اين فصل از رساله اختصاص به مباني نظري تحقيق دارد. به منظور ورود به بحث ساختار بازار در اين مطالعه ابتدا در بخش ابتدايي مروري بر ادبيات شكست بازار شده است و بر اساس اين تئوري ها موضوع انحصار و انحصار طبيعي در بخش بعد مورد توجه قرار گرفته است. چرا كه انحصار طبيعي نوعي شكست در ساختار بازار قلمداد شده است. بخش بعدي اين فصل به موضوع ويژگيهاي بازار و به طور خاص ساختار بازار پرداخته است و مباحثي همچون تمركز و موانع ورود به بازار به عنوان ويژگيهاي ساختاري در بازار به تفصيل مورد بررسي قرار گرفته است. در بخش بعد از آنجا كه يكي از اهداف اين رساله شناسايي ساختار است، روش شناسايي بر روي شناخت ويژگيهاي تابع هزينه متمركز شده و آزمون هايي كه براي اين شناخت مورد نياز بوده؛ ارائه شده است در عين حال به منظور كمك در تخمين تابع هزينه مروري نيز بر توابع توليد و هزينة متداول و ارزيابي تئوريك آنها انجام شده است. يكي از جنبه هاي مهم عملكرد بازار موضوع هزينه هاي رفاهي ناشي از عدم كاركرد صحيح بازار است كه در قالب ادبيات هزينه هاي اجتماعي انحصار عنوان شده است.نظريات گوناگوني كه در باب چگونگي اندازه گيري هزينه هاي اجتماعي انحصار در ادبيات اقتصادي موجود بوده است؛ كه به اختصار مروري بر آنها شده است.
1.2. بازار و شكست آن
از بازار در متون اقتصادي تعاريف گوناگوني ارائه شده است و ميان اقتصاددانان بر تعريف خاصي از آن توافق وجود ندارد؛اما در اغلب تعاريف بر مولفه هاي مكان، ساختار، شرايط و فرآيند تأكيد مي‌شود(رناني،1376). در حقيقت در بيشتر تعاريف بازار مولفه هاي فوق مطرح مي شوند به طوري‌كه منظور از بازار با هر تعريفي كه از آن داشته باشيم فرآيندي مملو از رقابت با نتيجه‌اي به نام كارايي است. از اين رو مجادلات پيرامون بازار و عملكرد آن بر اين تمركز دارد كه آيا اساساً چنين فرآيندي وجود دارد ، آيا چنان نتيجه‌اي از آن حاصل مي‌شود يا خير. به اعتقاد اقتصاددانان تنها بازاري كه مي تواند منجر به كارايي و تخصيص بهينه منابع شود، بازار رقابت كامل است ليكن اغلب همين اقتصاددانان معتقدند بازار رقابتي هيچگاه محقق نمي‌شود و اين موضوع يعني "شكست بازار " از مناقشه هاي جدي در اقتصاد مي باشد. حال اگر درصدد تبيين روشن تر موارد شكست بازار باشيم، بايد به تميز حوزه هاي شكست بازار بپردازيم. اين امر بر حسب آنكه حوزه بررسي اقتصاد خرد (شكست در تخصيص منابع – ناكارايي ) اقتصاد كلان (شكست در اشتغال منابع بيكاري)‌ و يا اقتصاد توسعه (شكست در اهداف اجتماعي – نابرابري و فقر ) باشد نتايج متفاوتي را به دست مي دهد. به عبارتي ديگر ممكن است عملكرد بازار با عنايت به رويكرد اقتصاد خردي در بر دارنده كارايي تخصيص باشد، حال آنكه به لحاظ ديدگاه هاي اقتصاد كلان و يا توسعه اي ، نمايان گر شكست باشد(رناني،1376). ولي به هر حال يك تعريف از بازار به شكل زير ارايه شده است كه " بازار فضايي است كه در آن خريدار و فروشنده با يكديگر ارتباط برقرار كرده وكالاها و خدمات مورد نظر را مبادله مي كنند.
1.2.1. انواع شكست بازار
1.2.1.1. شكست بازار در تخصيص بهينه منابع
نظريه هاي شكست بازاري به مواردي اشاره دارند كه طي آن سازوكار بازار يا نظام قيمت ها از تأمين مقدار بهينه توليد از نظر اجتماع، ناتوان باشد. اين نوع شكست بازاري با منحرف شدن توليد تعادلي از توليد بهينه اجتماعي رخ مي دهد. توليد بهينه اجتماعي جايي است كه در آن قيمت برابر با هزينة توليد يك واحد اضافه تر از كالا (هزينة نهايي) باشد و هر عاملي كه موجب بروز اين انحراف شود ، از جمله دلايل شكست بازاري به لحاظ تخصيص منابع، شمرده مي‌شود. تجربه نشان مي دهد در مواردي اگر چه عرضه و تقاضاي بازار به تعادل مي رسند و توليد كننده سود خود را حداكثر مي‌كند، اما كارايي يا توليد در سطح بهينه اجتماعي تأمين نشده و بازار در كارايي شكست مي‌خورد. مهمترين دلايل بروز اين نوع شكست بازاري به طور خلاصه عبارتند از انحصار طبيعي، ‌كالاهاي عمومي، پيامدهاي خارجي ، اطلاعات نامتقارن ‌و نقص بازار دانست .


فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

مبانی نظری و پیشینه تحقیق بازار و شکست بازار،بازار وانحصار آن، شناسايي ساختار بازار،شناسايي عملكرد بازار_1582014780_10100_3418_1622.zip0.37 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 22,500 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت