خانه راهنمای خرید پیگیری سفارش پشتیبانی درباره ما تماس با ما
محصولات مرتبط
مبانی نظری و پیشینه پژوهش بلوغ ومرحله نوجوانی
مبانی نظری و پیشینه پژوهش بلوغ ومرحله نوجوانی
قیمت : 37,400 تومان
مبانی نظری و پیشینه پژوهش انگیزه پیشرفت
مبانی نظری و پیشینه پژوهش انگیزه پیشرفت
قیمت : 32,000 تومان
مبانی نظری و پیشینه پژوهش رضایت مشتري
مبانی نظری و پیشینه پژوهش رضایت مشتري
قیمت : 37,400 تومان
پیشینه و مبانی نظری ارزش ویژه برند داخلی سازمان
پیشینه و مبانی نظری ارزش ویژه برند داخلی سازمان
قیمت : 32,000 تومان

پیشینه و مبانی نظری سرمایه رابطه ای

پیشینه و مبانی نظری سرمایه رابطه ای

فصل دوم پایان نامه،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،مبانی نظری وپیشینه تحقیق پیشینه و مبانی نظری سرمایه رابطه ای دارای 22 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .docx
بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::

مقدمه

سرمایه فکری فراهم­کننده یک پایگاه منابع جدید است که از طریق آن سازمان می­تواند به رقابت بپردازد. بونتیس(1998) معتقد است سرمایه فکری عبارت از تلاش برای استفاده مؤثراز دانش(محصول نهایی) در مقابل اطلاعات (ماده خام) است. سرمایه فکری اصطلاحی برای ترکیب دارایی ناملموس بازار، دارایی فکری، دارایی انسانی و دارایی زیرساختاری است، که سازمان را برای انجام فعالیت­هایش توانمند می­سازد(مشبکی و قلیچ لی، 1386). سرمایه فکری شامل سه عنصر سرمایه ساختاری، سرمایه انسانی و سرمایه رابطه­ای می­باشد. سرمایه رابطه­ای به روابط شرکت با سهامداران، مشتریان و عرضه­کنندگان اشاره دارد. ذینفعان سازمان اغلب منابع ارزشمندی برای سازمان فراهم می­کنند.بعنوان مثال، مشتریان درآمد را فراهم می­کنند، عرضه­کنندگان مواد خام را فراهم می­کنند و توزیع­کنندگان کانال­های توزیع را تدارک می­بینند بنابراین طرف­های استراتژیک شرکت برای توسعه محصول جدید سودآور هستند(هسو و فانگ، 2009). در ادبیات بازاریابی این سرمایه در زمینه­های متعددی از جمله روابط مشتری- فروشنده، شبکه­های کسب و کار و تعامل مشتری- شرکت مطالعه شده است(گریفیث و همکاران، 2010).افراد با روابط و شبکه­های بیشتر امکان کسب اطلاعات وتخصیص منابع بهتری را نشان می­دهند. کارکنان با مهارت­های ارتباطی بهتر و با ارتباط بیشتر با افراد خارج فرصت­های بیشتری برای دسترسی به منابع مختلف دارند. این ارتباط امکان بهبود قابلیت توسعه فناوری را می­دهد. ایجاد و حفظ سرمایه رابطه­ای پایدار مستلزم این است که یک سازمان روابط تعاملی خوبی با سهامداران، مشتریان و عرضه­کنندگان خود ایجاد کنند. روابط بهتر فرصت­های بیشتری فراهم می­آورد که شرکای کسب و کار فن­آوری­های حرفه­ای خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. در عین حال سازمان­ها اطلاعات جدیدتری از مشتریانشان برای بهبود قابلیت یادگیری سازمانی خود کسب می­کنند. شرکت­ها همچنین برای بدست آوردن منافع و مزایای جدید می­توانند با استفاده از شبکه­های مختلف همکاری نظیر ائتلاف در میان صنایع مشابه و یا متفاوت، انجام مطالعات با مؤسسات تحقیقاتی، منابع مختلف دانش نوآورانه بدست آورند و به دنبال فرصت­های کسب و کار باشند(هسو و فانگ، 2009). سرمایه رابطه­ای شامل مباحثی همچون اعتماد، دوستی و احترام می­شود که به عنوان درجه­ای که طرفین احساس راحتی می­کنند و خواهان اعتماد به طرف دیگر هستند در نظر گرفته می­شود(آرینو و همکاران، 2001).


2-2-8-2 بیان مسأله

سرمایه اجتماعی در برگیرنده دانشی است که در تعاملات بین افراد و شبکه روابط متقابل آنها قرار دارد ومورد استفاده قرار می­گیرد. سرمایه اجتماعی و شکل مشخص آن سرمایه رابطه­ای به عنوان جمع منابع بالقوه و بالفعل موجود در درون، قابل دسترس از طریق و شبکه روابط یک فرد یا یک واحد اجتماعی ناشی شده از آن تعریف می­کنند(ناهاپیت و گوشهال، 1998). این نظریه ادعا می­کند که اطلاعات، نفوذ و همبستگی ذاتی در روابط بین شبکه­ی میان سازمانی ارزش می­آفریند(آدلر و ِکوون، 2002). تأثیر سرمایه اجتماعی بر عملکرد رابطه بوسیله سرمایه رابطه­ای که به عنوان استحکام روابط میان سازمان­ها تعریف شده و حس عمیقی از قابلیت اطمینان و صداقت شریک در مبادلات منابع را فراهم می­آورد، مننتقل می­شود. سرمایه رابطه­ای دارای پیامدهای مهم مزیت رقابتی برای شرکا می­باشد. مزیت رقابتی می­تواند با ارائه ارزش برتر برای ذینفعان از طریق حفظ روابط شریک بلندمدت یا به سمت عقب با عرضه­کنندگان و یا به سمت جلو با مشتریان در کانال بدست آید. هر دو استراتژی­های رابطه با عرضه­کنندگان و استراتژی­های وفاداری مشتری می­تواند به عملکرد برتر مالی منجر شود که به نوبه خود منجر به مزیت رقابتی پایدار می­شود. سازمان­ها با انتخاب سرمایه رابطه­ای به عنوان یک رویکرد استراتژیک به ناچار باید به روابط با ذینفعان خود تمرکز کنند. طرفداران سرمایه رابطه­ای شرکت­ها را به جستجوی شرکا برای روابط بلند­مدت تشویق می­کنند. برای مثال شرکت­هایی که در فکر ورود به بازارهای ناآشنا هستند باید به دنبال ارتباط با سایرین که در این بازارها با تجربه­تر هستند باشند. سرمایه رابطه­ای ایجاد روابط از طریق تعامل نزدیک بین شرکا را تسهیل می­کند. چنین روابطی با شرکا منابعی منحصربه فرد با ارزش افزوده که شرکا از این منابع محافظت می­کنند به شرکت­ها ارائه می­دهد. بنابراین سرمایه رابطه­ای می­تواند به سازمان­ها کمک نماید از طریق تعاملشان با شرکا در محیط کسب وکار با موفقیت منابع منحصر به فرد بدست آورند. سرمایه رابطه­ای همچنین می­تواند یک شرکت را قادر به توسعه مزیت رقابتی براساس روابط مشتری می­کند. که توسط بسیاری از محققان به عنوان مهم­ترین جزء سرمایه رابطه­ای در نظر گرفته شده است. سهم مشتریان در درآمد کنونی و جاری در ارزیابی چگونگی موفقیت یک شرکت در تبدیل روابط مشتری به مزیت رقابتی پایدار، اساسی است. شرکت ارتباط­گرا با دانش آنچه که تمایل مشتریان است می­تواند با تقویت روابط بلندمدت دوستانه، محصولات و خدمات ارائه شده به بازار خود را جذاب­تر نماید. سرمایه رابطه­ای بطور قابل توجهی توانایی سازمان برای مدیریت موفق هدفِ ایجاد روابط نزدیک با مشتریانش و همچنین محافظت از مزیت رقابتی اصلی خود، افزایش می دهد.

فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

پیشینه و مبانی نظری سرمایه رابطه ای_1528049075_10719_3418_1378.zip0.00 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 32,000 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت