خانه راهنمای خرید پیگیری سفارش پشتیبانی درباره ما تماس با ما
محصولات مرتبط
مبانی نظری و پیشینه پژوهش بلوغ ومرحله نوجوانی
مبانی نظری و پیشینه پژوهش بلوغ ومرحله نوجوانی
قیمت : 37,400 تومان
مبانی نظری و پیشینه پژوهش انگیزه پیشرفت
مبانی نظری و پیشینه پژوهش انگیزه پیشرفت
قیمت : 32,000 تومان
مبانی نظری و پیشینه پژوهش رضایت مشتري
مبانی نظری و پیشینه پژوهش رضایت مشتري
قیمت : 37,400 تومان
پیشینه و مبانی نظری ارزش ویژه برند داخلی سازمان
پیشینه و مبانی نظری ارزش ویژه برند داخلی سازمان
قیمت : 32,000 تومان

پیشینه و مبانی نظری عملکرد سازمانی بیمارستانی

پیشینه و مبانی نظری عملکرد سازمانی بیمارستانی

فصل دوم پایان نامه،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،مبانی نظری وپیشینه تحقیق پیشینه و مبانی نظری عملکرد سازمانی بیمارستانی دارای 32 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .docx
بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::


فهرست مطاللب:



فصل دوم ادبیات تحقیق 20
2-2) فرهنگ سازمانی 31
2-2-3-1)مدل کامرون و کویین : 32
2-2-3-2) مدل فرهنگ سازمانی کمرون فریمن: 32
2-2-3-4) مدل فرهنگ سازمانی دفت : 32
2-2-3-5) مدل دنیسون : 33
2-2-3-5-1) درگیر شدن در کار : 33
2-2-3-5-2)سازگاری : 33
2-2-3-5-3)انطباق پذیری : 34
2-2-3-5-4)رسالت : 34
2-3) عملکرد سازمانی : 34
2-3-1) اهداف اندازه گیری عملکرد 36
2-3-2)نظریه های مهم عملکرد 36


1-2-3-2) روش ارزیابی کیفیت سلامت کلیولند: 37
2-2-3-2) گروه لیپ فراگ : 37
3-2-3-2)راهبرد های کاربردی : 37
4-2-3-2) ائتلاف کیفیت سلامت نیاگارا: 37
5-2-3-2) نظریه های اثر بخشی سازمانی 38
1 - مدل اهداف عقلایی 39
2- مدل سیستم های باز 39
3-مدل فرایند های داخلی : 39
4 - مدل ارتباطات انسانی : 40
2-3-3) مدل های ارزیابی عملکرد : 40
2-3-3-1) مدل تحلیل پوششی داده ها: 40
2-3-3-2) کارت امتیاز متوازن: 41
2-3-3-3) چهار چوب نتایج و عوامل تعیین کننده: 41
2-3-3-4) مدل پابن لاسو : 42
2-3-3-5) مدل پارسونز : 42
2-3-3-6) مدل دنیش : 42
2-3-3-7) مدل سازمان بهداشت جهانی : 43
2-3-3-8) مدل مدیریت کیفیت اروپایی : 43
2-3-4) عملکرد بیمارستانی و جامعه پذیری 44
2-3-5) نقش رهبری در ارزیابی عملکرد: 44
2-3-6) عملکرد ورضایتمندی بیماران 45
2-4) مدل مفروض وروابط بین متغییر های تحقیق 47
2-4-1 ) اعتبار بخشی و عملکرد بیمارستانی 47
2-4-2 ) فرهنگ سازمانی و عملکرد 48
2-5) پیشینه تحقیق 49
2-5-1) مطالعات داخلی 49
2-5-2) مطالعات خارجی 50



این بخش دو قسمت دارد قسمت اول مبانی نظری تحقیق است که اساساً موضوعاتی مثل ، فرهنگ و عملکرد ،ازچه نظریه ها ،مدل ها و مبانی ای نشات می گیرند مفاهیم تشکیل دهنده آنها ، اهداف و کاربرد های آنها چیست؟ سپس مدل مفهومی تحقیق با تاکید بر روابط بین متغیرها بیان می شود و درنهایت در قسمت پیشینه‌ی تحقیق، مقالات و پژوهش‌های داخلی و خارجی انجام شده در این زمینه معرفی می گردند .
-
2-2) فرهنگ سازمانی
تعاریف مختلفی در ارتباط با فرهنگ سازمانی ارائه شده است که در این جا بر حسب مورد به تعدادی از آن ها اشاره می شود. شین ( 1985) فرهنگ سازمانی را گروهی از باورها، فرضیات و ارزشهای مشترک بین اعضای یک سازمان می داند که میتوانند بر روی رفتار اعضای سازمان تاثیر بگذارند . علاوه بر آن فرهنگ سازمانی روی اجرای تکنولوژی (مک درموت ،2009)و مدیریت کیفیت جامع نیز تاثیر قابل توجهی می گذارد . این ارزش های مشترک معین می کنند که کارمندان چگونه جهان خود را درک می کنند و به آن پاسخ می دهند.(رابینز،2005) سازمان ها همانند افراد دارای شخصیت هستند که به غالب شخصیتی سازمان، فرهنگ سازمانی گفته می شود . فرهنگ کلید تعالی سازمانی است یا به عبارتی سازمان یک پدیده فرهنگی است (سورنتینو،1992). عموما عدم توجه به فرهنگ سازمانی اگر منجر به شکست مطلق سازمان و نرسیدن به اهداف نشود، حداقل اشکالات عدیده ای را در روند حرکت سازمان ایجاد کرده و انرژی زیادی را برای حل معضلات ایجاد شده ناشی از رودررویی اهداف پیش بینی شده با فرهنگ رایج سازمان هدر می دهد . فرهنگ سازمانی پدیده پیچیده ای است که در عین حال، در تسریع روند پیشرفت و دگرگونی سازمان نقش بسزایی دارد (علیزاده, 1387). فرهنگ در بیمارستان ها از اهمیت زیادی برخودار است زیرا به سازمان اجازه می دهد که ازهویت مشترک خودشان برای خلق میکانیسم های کارای ارتباطی برای فراهم آوردن فضای همکاری در عملکرد سازمانی استفاده کنند (سنهوراس،2007).
در محیط مراقبت های درمانی امروزه، ایمنی بیمار ،کیفیت ، رضایتمندی بیمار و اثر بخشی هزینه های مراقبت بیمار ، بالاترین اولویت را در استراتژی های سازمانی دارند و تطبیق فرهنگ سازمانی با برنامه های استراتژیک سازمانی، برای رسیدن به اهداف سازمانی ضروری است (کاسیدا،2008).
برای بیان فرهنگ سازمانی در طول سالیان طولانی، مدل های مختلفی مطرح شده است. از آن جمله می توان به مدل کامرون وکویین ،کمرون و فریمن، دفت و دنیسون اشاره کرد که هریک بر جنبه هایی از فرهنگ تاکید بیشتری دارند:
2-2-3-1)مدل کامرون و کویین :
این مدل در سال 1999 توسط کامرون و کوئین معرفی گردید. از مدل هایی است که بر اساس شرایط محیطی و با تکیه بر دو محور اصلی : تمرکز به داخل یا بیرون و انعطاف پذیری یا کنترل، چهار گرایش فرهنگی را با نام فرهنگ گروهی ، فرهنگ توسعه گرا ، فرهنگ بازار و فرهنگ سلسله مراتبی را مشخص کرده است( کامرون و کوئین ، 1999). با استفاده از روشی که توسط خود کامرون مطرح شده است ارزیابی انجام می شود .این روش بر6 بعد سازمانی تاکید دارد این ابعاد عبارتنداز : خصوصیات حاکم بر سازمان ،رهبری ، مدیریت ، انسجام سازمانی ، تاکید و تمرکز بر استراتژی و معیارهای موفقیت (اولسون ،2007) و با استفاده از 24 سنجه ارزیابی می شوند و تمایل سازمان ها به جنبه مختلف فرهنگ مشخص می گردد.



فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

پیشینه و مبانی نظری عملکرد سازمانی بیمارستانی_1528212162_11152_3418_1603.zip0.00 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 30,200 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت