خانه راهنمای خرید پیگیری سفارش پشتیبانی درباره ما تماس با ما
محصولات مرتبط
تحقیق جزاي اسلامي
تحقیق جزاي اسلامي
قیمت : 17,600 تومان
تحقیق حقوق خانواده
تحقیق حقوق خانواده
قیمت : 17,600 تومان
تحقیق ديه
تحقیق ديه
قیمت : 17,600 تومان
تحقیق بازاريابي بانكي در ايران و ويژگيهاي خدمات بانكي
تحقیق بازاريابي بانكي در ايران و ويژگيهاي خدمات بانكي
قیمت : 15,800 تومان

تحقیق خودروي هيبريدي

تحقیق خودروي هيبريدي

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : مقاله و تحقیق
نوع فایل : .doc( قابل ويرايش و آماده ارائه )
تعداد صفحه 20 صفحه
قسمتی از متن .doc :


خودروي هيبريدي
خودروي هيبريدي به طور كلي خودرويي است كه همزمان از يك سيستم ذخيره انرژي قابل شارژ (
RESS
)ا1 و يك نيروي محركه سوخت فسيلي استفاده مي‌كند. اين نوع خودروها، مصرف سوخت بسيار كم و آلودگي پاييني دارند.
«خودروي هيبريدي» اصطلاحي است كه معمولاً در مورد خودروهاي با سوخت فسيلي - الكتريكي استفاده مي‌شود. همچنين اين نوع خودروها خودروهاي برقي هيبريدي (
HEV
)ا2 نيز ناميده مي‌شوند كه از يك موتور درونسوز و باطري‌هاي الكتريكي براي راه‌اندازي موتور الكتريكي استفاده مي‌كنند.
خودروهاي مدرن هيبريدي كه به توليد انبوه رسيده‌اند نظير «تويوتا پريوس»، انرژي سينتيكي ترمزگيري را در باطري‌ها ذخيره مي‌كنند. هنگامي كه موتور توان كمتري مصرف مي‌كند، موتور درونسوز، ژنراتوري را به حركت در مي‌آورد تا انرژي الكتريكي در باطري ذخيره شود و همزمان يك موتور الكتريكي را به حركت در مي‌آورد كه باعث حركت خودرو مي‌شود.
تفاوت خودروهاي هيبريدي با خودروهاي برقي اين است كه در خودروهاي هيبريدي، سيستم درونسوز انرژي الكتريكي را تأمين مي‌كند، اما در خودروهاي برقي، باطري‌ها از منابع بيروني (برق خانگي) شارژ مي‌شوند.
در حال حاضر، تقريباً تمام خودروهاي هيبريدي از بنزين به عنوان سوخت موتور درونسوز استفاده مي‌كنند. البته تعدادي خودروي هيبريدي با سوخت هيدروژن و يا اتانول نيز توليد شده‌اند كه به توليد انبوه نرسيده‌اند.
اصطلاح هيبريد در خودروها، كاربردهاي ديگري هم دارد. در امريكا از واژه هيبريد براي خودروهايي استفاده مي‌شد كه از تكنولوژي‌هاي مختلفي استفاده مي‌كردند، مثلاً موتور امريكايي با سيستم تعليق ژاپني و يا خودروهايي كه همزمان از سوخت‌هاي مختلف مثلاً بنزين و گاز يا بنزين و اتانول استفاده مي‌كردند.
تاريخچه
در 1898، فرديناند پورشه3 خودروي مدل
Lohner Porche
را طراحي كرد. اين خودرو، اولين خودروي هيبريدي از نوع سري4 بود كه يك موتور درونسوز از طريق يك ژنراتور، چهار موتور الكتريكي را روي چهار چرخ به حركت در مي‌آورد. اين خودرو براي اولين بار در 1900 در نمايشگاه جهاني خودروي پاريس به نمايش گذاشته شد. خودروي ابداعي پورشه، با سرعت 56 كيلومتر در ساعت، بسياري از ركوردهاي سرعت اتريش را شكست و در 1901، با رانندگي خود پورشه، قهرمان مسابقات رالي اكسلبرگ شد. در آن زمان، بيش از 300 دستگاه از اين مدل خودرو در اروپا فروخته شد.
در 1915، خودرويي با دو نيروي محركه به وسيله شركت
Woods Motor Vehicle
، سازنده خودروهاي الكتريكي، ساخته شد كه داراي يك موتور درونسوز چهار سيلندر و يك موتور الكتريكي بود. اين خودرو، در سرعت‌هاي زير 25 كيلومتر در ساعت، از موتور الكتريكي استفاده مي‌كرد و در سرعت‌هاي بالاتر، از موتور درونسوز كه در اين حالت، سرعت آن به 55 كيلومتر در ساعت مي‌رسيد. در 1918، حدود 400 دستگاه از اين نوع خودروها در امريكا فروخته شد.
در 1959 بهبودهاي انجام شده در اولين خودروي الكتريكي پايه ترانزيستوري، در زمينه كنترل الكترونيكي سرعت خودروها، راه را براي طراحي خودروهاي مدرن هيبريدي هموار كرد. هني كيلووات5 اولين خودروي مدرن هيبريدي از اين نوع بود
امروزه خودروهاي هيبريدي مورد توجه كمپانيهاي بزرگ جهان قرار گرفته اند كه از آن جمله مي‌توان به شركتهايي مانند: تويوتا، هندا، ميتسوبيشي، فورد، فيات، جنرال موتورز، دايملر كرايسلر، نيسان و پژو و ... اشاره نمود. توفيق اين محصولات به حدي چشمگير بوده كه از دسامبر سال 1997 تا ابتداي سال 2000 بيش از چهل هزار محصول پريوس كمپاني تويوتا به فروش رسيده است.
...

فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

تحقیق خودروي هيبريدي_1528275847_11197_3418_1267.zip0.00 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 14,000 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت