خانه راهنمای خرید پیگیری سفارش پشتیبانی درباره ما تماس با ما
محصولات مرتبط
مبانی نظری و پیشینه پژوهش بلوغ ومرحله نوجوانی
مبانی نظری و پیشینه پژوهش بلوغ ومرحله نوجوانی
قیمت : 37,400 تومان
مبانی نظری و پیشینه پژوهش انگیزه پیشرفت
مبانی نظری و پیشینه پژوهش انگیزه پیشرفت
قیمت : 32,000 تومان
مبانی نظری و پیشینه پژوهش رضایت مشتري
مبانی نظری و پیشینه پژوهش رضایت مشتري
قیمت : 37,400 تومان
پیشینه و مبانی نظری ارزش ویژه برند داخلی سازمان
پیشینه و مبانی نظری ارزش ویژه برند داخلی سازمان
قیمت : 32,000 تومان

پیشینه و مبانی نظری ابعاد هوش سازمانی و عملکرد کارکنان

پیشینه و مبانی نظری ابعاد هوش سازمانی و عملکرد کارکنان

فصل دوم پایان نامه،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،مبانی نظری وپیشینه تحقیق پیشینه و مبانی نظری ابعاد هوش سازمانی و عملکرد کارکنان دارای 63 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .docx
بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::


فهرست مطالب:


بخش اول : هوش سازمانی.............................. 32

2ـ 1-1.مقدمه....................................... 32

2-1-2. تعاریف هوش سازمانی ......................... 32

2-1-2-1. هوش در حوزه روانشناسی ................... 34

2-1-2-2. هوش در حوزه سازمانی ..................... 38

2-1-3. اهمیت هوش سازمانی .......................... 40

2-1-4. بهبود هوش سازمانی ......................... 42

2 ـ 1ـ 5. پیش نیازهای ضروری جهت بهبود هوش سازمانی 43

2 ـ 1ـ 5-1. تقویت سرمایه اجتماعی سازمان............ 43

2 ـ 1ـ 5-2. توجه به جایگاه سرمایه فکری در سازمان 43

2 ـ 1ـ 5-3. سرمایه فرهنگی در راستای تقویت سازمان 43

2 ـ 1ـ 5-4. ضرورت توجه به فرهنگ سازمانی............ 44

2 ـ 1ـ 5-5. تبدیل سازمان به سازمان یادگیرنده....... 44

2 ـ 1ـ 6. هوش سازمانی و یادگیری.................... 44

2 ـ 1ـ 7. هوش سازمانی و هوش تجاری.................. 45

2 ـ 1ـ 8. سه مدل نظری برای حمایت از هوش سازمانی 45

2 ـ 1ـ 9. رویکردهای هوش سازمانی ................... 48

2 ـ 1ـ 9-1. رویکرد رفتارگرایی...................... 49

2 ـ 1ـ 9-2. رویکرد شناخت گرایی..................... 49

2 ـ 1ـ 9-3. رویکرد اجتماعی......................... 48

2 ـ 1ـ 10. ضریب هوش سازمانی ....................... 47

2 ـ 1ـ 11. درک شهودی از هوشمندی.................... 50

2 ـ 1ـ 12. ماهیت سازمان های هوشمند................. 53

2 ـ 1ـ 13. هوشمندی رقابتی و هوش سازمانی........... 56

2 ـ 1ـ 14. اقدامات اساسی در هوش سازمانی............ 56

2 ـ 1ـ 15. ابزار سنجش هوش سازمانی.................. 58

2 ـ 1ـ 16. اجزای هوش سازمانی....................... 59

2 ـ 1ـ 16-1. هوش سازمانی به عنوان یک فرایند........ 59

2 ـ 1ـ 16-2. هوش سازمانی به عنوان یک محصول......... 60

2 ـ 1ـ 17. فرایند هوش.............................. 60

بخش دوم : عملکرد .................................. 60

2-2-1. مقدمه ...................................... 67

2 ـ 2ـ 2. تعاریف عملکرد............................ 68

2 ـ 2ـ 3. عملکرد شغلی به عنوان یک مفهوم چند بعدی 70

2 ـ 2ـ 4. انواع عملکرد............................. 73

2 ـ 2ـ 4-1. عملکرد وظیفه ای ....................... 74

2 ـ 2ـ 4-2. عملکرد زمینه ای........................ 75

2 ـ 2ـ 5. تفاوت های بین عملکرد وظیفه ای و عملکرد زمینه ای 76

2 ـ 2ـ 6. کاربردهای عملکرد شغلی.................... 76

2 ـ 2ـ 7. عملکرد سازمانی........................... 77

منابع






الف – پیشینه نظری

بخش اول

هوش سازمانی


2 ـ 1. مقدمه:

در بین فاکتورهای انسانی ، بدون تردید عامل هوش در انسانهایی که سازمان را به وجود آورده و حیات و بقاء سازمان به ایشان بستگی دارد ، از جمله عواملی است که در سال های اخیر ، نظر بسیاری از دانشمندان را به خود جلب کرده است ( ملائیان وهمکاران ، 1389 : 78 ).همانگونه که در دنیای انسانی و در حیات پرتلاطم بشری ، انسان هایی موفق خواهند بود که دارای هوش سرشاری باشندتا با بهره گیری از آن بتوانند بر مسائل و مشکلات زندگی فائق آیند. قطعا در دنیای سازمانی نیز ، وضعیت به همین گونه است (سیادت و همکاران ، 1389 :157) امروزه صحبت از انواع مختلف هوش است . در هر مورد ، هوش به توانایی دریافت ، درک و کاربرد نمادها و سمبل ها که نوعی توانایی انتزاعی است ،اشاره دارد. امروزه هوش ، پیشوند بسیاری از مفاهیم مدیریتی شده است و این نشان دهنده تغییر نگاه سازمان های و متفکران سازمانی از هوش تستی بر رویکردهای نوین به مقوله هوش است (بیک زاده و همکاران ، 1389 :144) .

پیشرفت های ایجاد شده در زمینه هوش فردی تاثیر مهمی در شکل گیری مفهوم هوش سازمانی داشته است (Kalkan ,2005 : 44) . بر این اساس با توجه به ویژگی های خاص هوش سازمانی ، معلوم شد هرچند که این عامل با هوش فردی مشابهت هایی دارد اما هوش سازمانی یک پیامد اجتماعی و گروهی است ، بدین معنی که این هوش حاصل عملکرد گروهی از افراد است که به عنوان یک واحد عمل می کنند و از این نظر تفاوت های چشم گیری با هوش فردی دارد (سلاسل و همکاران ، 1388 : 27) .

در فصل حاضرمتغیر وابسته (عملکرد شغلی کارکنان ) و متغیر مستقل (هوش سازمانی ) تشریح و با مروری بر ادبیات تحقیق و مطالعات پیشین؛ به نظرات و یافته های صاحبنظران و پژوهشگران در زمینه متغیرهای پژوهش پرداخته شده است.



2ـ 2 . تعاريف هوش سازمانی :

هوش به عنوان یک مفهوم جذاب که زمینه های پژوهشی شگفت انگیزی دارد ، در بسیاری از رشته ها به غیر از روانشناسی فردی و روانشناسی شناختی نیز کاربرد و جذابیت دارد یکی از رشته هایی که علاقه فزاینده ای به هوش و اهمیت آن نشان داده است مدیریت و ادبیات پژوهشی توسعه سازمانی است (Akgan,2007:272) .

هوش عبارتست از توانایی یادگیری و بکارگیری آن ، در سازگاری با اوضاع و احوال تازه و حل مسایل و مشکلات تازه. واژه هوش ، کیفیت پدیده خاصی را بیان می کند که دارای حالت انتزاعی بوده قابل رویت و ملاحظه نیست. به عبارت دیگر ،کلمه ای است که برای نمایاندن یک متغیر غیر حسی بکار رفته و تنها از طریق خواص آن قابل تفسیر است. مجموعه استعدادهایی است که با آنها شناخت پیدا می کنیم ، شناخت ها را به یاد می سپاریم و عناصر تشکیل دهنده فرهنگ را به کار می بریم تا مسائل زندگی روزانه را حل کنیم و با محیط ثابت و محیط در حال تغییر سازگار شویم (کاوسی وهمکاران ، 1389 : 128).

منظور از هوش ظرفیت درک ، ایجاد مفهوم و عمل بر اساس دانش است که در دسترس و آماده استفاده میباشد . به عنوان یک انسان به هوش خود از طریق زبان دسترسی داریم و از این طریق توانایی افزایش دانش، ظرفیت هوش را داشته و میتوان به طور نامحدود از هوش استفاده نمود (McMaster, 1998:1) .

هوش به معنای توانایی دستیابی به اهداف یا حل مسائلی است که در واقع پاسخی است از جانب شخص حل کننده مسائل به موقعیت ها یی که اهداف یا مشکلات از آن برخواسته و او در حل آنها از دانش قبلی و تجربه خود بهره میبرد . این عبارت هوش را با اهداف یا مشکلات و دانش و تجربه قبلی حل کننده آن مرتبط میداند . ساخت سلاح ممکن است از دیدگاه کسی با توانایی های نظامی هوشمندانه به نظر برسد ولی از دیگاه شخصی که خواهان صلح است احمقانه جلوه نماید . اگر یک کودک مسئله ریاضی دبیرستان را بدون تدریس یا آموزش قبلی حل کند از فارغ التحصیلی که همان مساله راحل کند با هوش تر فرض میشود (Garrido , 2009 : 215 ).




بخش اول : هوش سازمانی
32
2ـ 1-1.مقدمه
32
2-1-2. تعاریف هوش سازمانی
32
2-1-2-1. هوش در حوزه روانشناسی
34
2-1-2-2. هوش در حوزه سازمانی
38
2-1-3. اهمیت هوش سازمانی
40
2-1-4. بهبود هوش سازمانی
42
2 ـ 1ـ 5. پیش نیازهای ضروری جهت بهبود هوش سازمانی
...

فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

پیشینه و مبانی نظری ابعاد هوش سازمانی و عملکرد کارکنان_1528351542_11496_3418_1460.zip0.00 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 32,000 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت