خانه راهنمای خرید پیگیری سفارش پشتیبانی درباره ما تماس با ما
محصولات مرتبط
مبانی نظری و پیشینه پژوهش بلوغ ومرحله نوجوانی
مبانی نظری و پیشینه پژوهش بلوغ ومرحله نوجوانی
قیمت : 37,400 تومان
مبانی نظری و پیشینه پژوهش انگیزه پیشرفت
مبانی نظری و پیشینه پژوهش انگیزه پیشرفت
قیمت : 32,000 تومان
مبانی نظری و پیشینه پژوهش رضایت مشتري
مبانی نظری و پیشینه پژوهش رضایت مشتري
قیمت : 37,400 تومان
پیشینه و مبانی نظری ارزش ویژه برند داخلی سازمان
پیشینه و مبانی نظری ارزش ویژه برند داخلی سازمان
قیمت : 32,000 تومان

پیشینه و مبانی نظری تحقیق برنامه ريزي توريسم با تاکيد بر توسعه پايدار

پیشینه و مبانی نظری تحقیق برنامه ريزي توريسم با تاکيد بر توسعه پايدار

فصل دوم پایان نامه،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،مبانی نظری وپیشینه تحقیق پیشینه و مبانی نظری تحقیق برنامه ريزي توريسم با تاکيد بر توسعه پايدار دارای 47 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .docx
بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::


فهرست مطالب:

-1- واژه شناسي توريسم............................... 9

2-2- مفهوم توريسم................................... 10

2-3-تعريف جهانگردي ................................. 10

2-4- مهم­ترين ديدگاه‌هاي ارائه شده درزمينه گردشگري..... 11

2-4-1- جهاني شدن.................................... 11

2-4-2- فرهنگ پذيري ................................. 12

2-4-3- نوسازي ...................................... 12

2-4-4- سلسله مراتب نيازها وتوريسم .................. 12

2-4-5- انگيزش...................................... 13

2-4-6- نظريه عطاياي الهي............................ 13

2-4-7- نظريه هزينه نسبي............................. 13

2-4-8- نظريه مزيت مطلق و دانش فني................... 13

2-4-9- نظريه شرايط تقاضا ........................... 13

2-5- اصطلاحات گردشگري در متون علمي‌و سازمان جهاني گردشگري 17

2-6- انواع گردشگري................................. 18

2-6-1-توريسم معمولي................................. 18

2-6-2-توريسم بر مبناي طبيعت......................... 19

2-6-3- توريسم ماجراجويانه .......................... 19

2-6-4-توريسم محصور.................................. 19

2- 6- 5- توريسم سلامتي............................... 19

2- 6-6- توريسم مصرفي................................ 19

2- 6-7- اكوتوريسم .................................. 20

2-6-8- جهانگردي بر مبناي هدف از مسافرت جهانگردان.... 20

2-6-9- جهانگردي برمبناي مبدأ جهانگردان.............. 20

2-6-10- جهانگردي بر مبناي سطح درآمد جهانگردان....... 20

2-6-11- توريسم تفريحي .............................. 21

2-6-12-توريسم شهري ................................. 21

2-6-13- توريسم طبيعت گرا ........................... 22

2-7- اهداف گردشگران................................ 23

2-8- شهر و توريسم .................................. 23

2-9- ويژگي‌هاي بارز صنعت توريسم .................... 24

2-10- برنامه ....................................... 24

2-10-1- پيشينه برنامه ريزي ......................... 24

2- 10- 2- تعريف برنامه ريزي......................... 25

2- 10-3- سطوح برنامه ريزي توريسم.................... 26

2-11- توريسم پايدار................................. 27

2- 11-1- پيشينه مفهوم توسعه پايدار.................. 27

2- 11-2- تعاريف توسعه پايدار........................ 28

2- 11-3- ابعاد توسعه پايدار......................... 29

2- 11-4- ارتباط گردشگري پايدارو توسعه پايدار........ 31

2- 11-5- اصول توريسم پايدار......................... 31

2-11-5 -1 -مشارکت ................................... 31

2-11- 5-2-حضور ذينفع‌ها.............................. 32

2-11-5-3 - اشتغال براي افراد محلي.................. 32

2-11-5-4- ارتباطات بازر گاني ....................... 32

2-11-5-5 - پايداري منابع............................ 32

2-11-5-6 - هماهنگي در هدف‌ها......................... 32

2-11-5-7 - همکاري .................................. 33

2-11-5-8 - ظرفيت پذيرش ............................. 33

2-11-5-9 - نظارت و ارزشيابي ........................ 33

2-11-5-10 -پاسخگويي ................................. 34

2-11-5-11- آموزش .................................... 34

2-11-5-12- حفظ هويت ................................. 34

2- 11- 6 - اصول اساسي توسعه پايدارگردشگري........... 34

2-12- نقش گردشگري در اقتصاد وايجاد اشتغال........... 36

2-13- پيامد‌هاي اجتماعي – فرهنگي توريسم.............. 39

2-14- ملاحظات اقتصادي، زيست محيطي و اجتماعي – فرهنگي. 41

2-15- آينده صنعت توريسم ....................... 45

2- 16- درآمد حاصل از صنعت گردشگري در مناطق مختلف جهان 48

منابع



2-1- واژه شناسي توريسم

واژه توريسم از نظر اتيمولوژي از کلمه tour مشتق شده است به معناي سيرو سفر از يک نقطه به نقطه ديگر مي‌باشد. توريسم در زبان فرانسه هم به معني مسافرت به اطراف و اکناف و مشتق از کلمه tour است.(قره نژاد،1374 :42 ).درکتاب گردشگري(ماهيت و مفاهيم) درباره ريشه لغت گردشگري tourism اين گونه بيان شده است

اين کلمه از کلمه tour به معناي گشتن اخذ شده است که ريشه در لغت لاتين turns به معناي دور زدن، رفت و برگشت بين مبدأ و مقصد و چرخش داردکه از يو نا ني به اسپانيايي و فرانسه راه يافته است. در فرهنگ وبستر گردشگري به سفري که در آن مسافرتي به مقصدي انجام مي‌گيردوسپس بازگشتي به محل سکونت را در بر دارداطلاق مي‌گردد. در فرهنگ لانگمن گردشگري به معناي مسافرت وتفريح براي سرگرمي‌معنا شده است در فرهنگ لاروس گردشگري به معناي براي تفريح (لذت يا رضايت ) آمده است.(پاپلي يزدي، سقايي،1385 :18-19).


2-2- مفهوم توريسم

توريسم براساس تعريف سازمان جهاني توريسم، به كلية فعاليت‌هاي افرادي اطلاق مي‌شود كه به مكان‌هايي خارج از محيط عادي خود به منظور گذراندن ايام فراغت، انجام كار و ساير هدف‌ها، براي مدت كمتر از يك سال مي‌روند. به اين ترتيب، محور توريسم از مسافرت‌هايي كه صرفاً به منظور گذراندن تعطيلات و سپري كردن چند روز براي ديدار دوستان و آشنايان و بازديد از مناطق جذاب انجام مي‌گيرد، بسي فراتر مي‌رود (زاهدي، 1385: 4).

توريسم مجموع پديده‌ها و ارتباطات ناشي از کنش متقابل ميان گردشگردان، سرمايه، دولت‌ها و جوامع ميزبان، دانشگاه‌ها و سازمان‌هاي غيردولتي، در فرايند جذب، حمل و نقل، پذيرايي و کنترل گردشگران و ديگر بازديدکنندگان است ( Weaver,2000: 3).

گردشگري مجموعه مسافرت‌هايي را دربرمي‌گيرد که به منظور استراحت وتفريح يا ديگرفعاليت‌هاي شغلي ويا اينکه به منظور شرکت در مراسم خاص انجام مي‌گيرد وغيبت شخص گردشگر از محل سکونت دائم خود درطي اين مدت موقتي وگذرا مي‌باشد. بديهي است کساني که اقدام به مسافرت‌هاي شغلي منظمي‌بين محل کار و زندگي خود مي‌کنند مشمول اين تعريف نمي‌شود ( Inskeep.2002 )

مفهوم توريسم و گردشگري با مفاهيمي‌همچون سيرو سفر، گذران اوقات فرافت،از شهري به شهر ديگررفتن و يا زياد سفر کردن در آميخته مي‌با شد که معمولا اين حر کت و جابجايي به منظور آشنايي باملل ديگر وشناخت و کسب آگاهي ويا امور تجاري و مذ هبي انجام مي‌گرفته است البته مفهوم جهانگردي در دنياي قديم و جديد تغييراتي يافته است زيرا در دنياي قديم جهانگردي شامل فعاليت‌هاي خاصي همچون زيارت، سفرهاي تجاري وبا زرگاني، سفر‌هاي ما جرا جو يانه سيا سي و اقتصادي بوده که در مقياس اندک انجام مي‌شده است.اما امروزه جهانگردي بعنوان يک مسئله مهم فرهنگي،اقتصادي،سياسي،اجتماعي درسطوح ملي، جهاني مد نظر مي‌باشد که داراي اثرات مثبت و منفي مي‌باشد.

فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

پیشینه و مبانی نظری تحقیق برنامه ريزي توريسم با تاکيد بر توسعه پايدار_1528792094_11929_3418_1047.zip0.00 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 32,000 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت