خانه راهنمای خرید پیگیری سفارش پشتیبانی درباره ما تماس با ما
محصولات مرتبط
مبانی نظری و پیشینه پژوهش بلوغ ومرحله نوجوانی
مبانی نظری و پیشینه پژوهش بلوغ ومرحله نوجوانی
قیمت : 27,000 تومان
مبانی نظری و پیشینه پژوهش انگیزه پیشرفت
مبانی نظری و پیشینه پژوهش انگیزه پیشرفت
قیمت : 22,500 تومان
مبانی نظری و پیشینه پژوهش رضایت مشتري
مبانی نظری و پیشینه پژوهش رضایت مشتري
قیمت : 27,000 تومان
پیشینه و مبانی نظری ارزش ویژه برند داخلی سازمان
پیشینه و مبانی نظری ارزش ویژه برند داخلی سازمان
قیمت : 22,500 تومان

پیشینه و مبانی نظری تحقیق برنامه های بهبود مدیریت کیفیت

پیشینه و مبانی نظری تحقیق برنامه های بهبود مدیریت کیفیت

فصل دوم پایان نامه،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،مبانی نظری وپیشینه تحقیق پیشینه و مبانی نظری تحقیق برنامه های بهبود مدیریت کیفیت دارای 61 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .docx
بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::


فهرست مطالب:


-1 تاریخچه و سیر تحول نظریه های بهبود کیفیت .............................................................................................. 12
2-2 ضرورت کنترل کیفیت 12
2-2-1 نتایج تحقیقات در زمینه استقرار کنترل کیفیت ................................................................................................... 14
2-3 مکانیزم روش QFD ..................................................................................................................................... 15
2-3-1 مراحل QFD 16
2-3-2 نتایج تحقیقات در زمینه QFD17
2-4 مدل کانو ........ 17
2-5 مکانیزم ISO 19
2-5-1 تاریخچه ISO9000 20
2-5-2 تعریف استاندارد ISO9000 ........................................................................................................................... 20
2-5-3 نتایج تحقیقات در زمینه ISO9000 ................................................................................................................ 21
2-6 مکانیزم مدیریت کیفیت ................................................................................................................................ 24
2-6-1 اصول مدیریت کیفیت ..................................................................................................................................... 25
2-6-2 نتایج تحقیقات مدیریت کیفیت ....................................................................................................................... 26
2-7 مکانیزم مدیریت کیفیت جامع ...................................................................................................................... 30
2-7-1 اصول مدیریت کیفیت جامع ......................................................................................................................... 32
2-7-2 نتایج تحقیقات مدیریت کیفیت جامع ............................................................................................... 34
2-8 مدل جایزه کیفیت دمینگ ............................................................................................................................. 40
2-9 مدل جایزه ملی کیفیت مالکوم بالدریج ......................................................................................................... 42
2-10 مدل بنیاد اروپایی مدیریت کیفیت .............................................................................................................. 44
2-11 فن کیفیت خدمات ..................................................................................................................................... 47
2-12 روش جوران .............................................................................................................................................. 49
2-13 مدل هزینه یابی فرآیندی ............................................................................................................................ 51
2-14 مدل کوه یخ ................................................................................................................................................ 52
2-15 روش BSC …......................................................................................................................................... 52
2-16 روش تاگوچی ............................................................................................................................................ 54
2-17 روش ایشی کاوا .......................................................................................................................................... 55
2-18 مدل مدیریت کیفیت جامع پیشرفته ............................................................................................................ 56

منابع



2-1 تاریخچه و سیر تحول نظریه های بهبود کیفیت
در دهه 1910 بازرسی کیفیت و در سال 1924 کنترل کیفیت متداول شد که این دو رویکرد تحت عنوان رویکرد مبتنی بر بازرسی شناخته می شوند.
در دهه 1950 تضمین کیفیت و در دهه 1980 و همچنین دهه های پس از آن، ارتقای مستمر کیفیت متداول شد که این دو نیز تحت عنوان رویکرد مبتنی بر پیشگیری شناخته می شوند.
ویژگیهای نظامهای مبتنی بر بازرسی عبارتند از:
- تلاشها بعد از تولید محصول یا ارائه خدمت انجام می گیرند.
- در بهترین شرایط ممکن کیفیت را نشان نمی دهند بلکه فقدان آن را نشان می دهند.
- چنین تلقی می شود که منشأ مشکلات کارکنان هستند نه نظام تولید یا ارائه خدمات.
- برای یافتن نقص، نقشی پلیسی حاکم می شود و کارکنان حالت دفاعی به خود می گیرند.
- تلاشی برای یادگیری از مشکلات و پیشگیری از وقوع آنها به عمل نمی آید.
- روح همکاری، اعتماد، مسئولیت پذیری و خلاقیت از بین می رود و سؤظن، ملامت و تمایل به کتمان مشکلات حاکم می شود.
در حالیکه ویژگیهای نظامهای مبتنی بر پیشگیری عبارتند از:
- به جای پرداختن به مشکلات، فرایندها و سیستمها را بطور مستمر ارتقا می دهند.
- فعالیتها حول محور پاسخگویی به نیازهای مشتریان برنامه ریزی می شود.
- همه پرسنل در فرآیند ارتقا، شرکت می کنند.
- کارکنان با درگیری در ارتقای فرایندها، بطور دائم یاد می گیرند.
- تیمهای ارتقاء، هماهنگی و همکاری بین واحدهای مختلف سازمان را تقویت می کنند. (نعمتی، 1384).
در نظریه های جدید مدیریت کیفیت اعتقاد بر این است که کیفیت به جای آنکه کنترل شود، باید تولید گردد و به همین دلیل امروزه نگرش فلسفی« مدیریت کیفیت » جای « کنترل کیفیت » را گرفته است. در این نگرش به موارد زیر اهمیت داده می شود:
- جلوگیری از ایجاد ضایعات به جای کشف ضایعات
- تولید با کیفیت به جای بازرسی کیفیت
- ارزیابی فرآیند به جای ارزیابی محصول
- هزینه های عدم تولید به جای هزینه های ضایعات
- کنترل در حین تولید به جای کنترل صد در صد در انتهای خط (جلوداری ممقانی، 1376، 182)

2-2 ضرورت کنترل کیفیت
فرایند تولید قادر نیست همواره محصولات را یکسان، یک شکل و مطابق طرح استاندارد تولید نماید و همواره تغییراتی در محصولات تولیدی ایجاد می شود. در این میان، تولیدکنندگان تلاش می کنند تولید محصولات مطابق با مشخصات و استانداردهای تعیین شده قبلی انجام پذیرد. برای غلبه بر این مشکل، بهترین کاری که یک سازنده در مورد محصول خود می تواند انجام دهد شناسائی و بررسی علل تغییرات محصول خود و برقراری ضوابطی جهت کنترل عوامل مؤثر در تغییرات و حفظ این تغییرات در محدوده ای مناسب است. حذف کامل تغییرات معمولاً امکان پذیر نمی باشد و در صورتی هم که امکان پذیر باشد از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نمی باشد. از اینرو سازندگان محصول باید توجه خود را به محصولی منعطف کنند که هر چند کاملاً عاری از نقص نمی باشد ولی قابل قبول است و از نظر آماری می توانند تغییرات آن را پیش بینی کنند. بدین ترتیب نیاز به کنترل کیفیت احساس می شود. استفاده از کنترل کیفیت تولیدکنندگان را از تغییرات ناگهانی و یا جزئی در محصول آگاه ساخته و اجرای اقدامات چاره جویانه را امکان پذیر می سازد و از تولید محصولات دور ریختنی و تحمیل هزینه های سنگین جلوگیری می کند (نقندریان، 1370، 6).
تولیدکنندگان تلاش می کنند تولید محصولات مطابق با مشخصات و استانداردهای تعیین شده قبلی انجام پذیرد، بنابراین باید فرآیند تولیدی را کنترل نموده تا به کیفیت مطلوب دست یابند. به این ترتیب کنترل کیفیت یکی از اجزای جدایی ناپذیر شرکتهای تولیدی و خدماتی شده است. کنترل کیفیت برای این منظور به وجود آمده است که :
الف- هزینه های تولید را کاهش دهد.
ب- کیفیت را بهبود بخشد.
ج- کارایی را افزایش دهد.
همانطور که قبلاً اشاره شد، فرایند تولید قادر نیست همواره محصولات را یکسان، یک شکل و مطابق طرح استاندارد تولید نماید. این امر بدلیل حاکمیت قوانین تغییرات می باشد که این قوانین را می توان به شرح زیر بیان نمود:
1- همه چیز تغییر می کند و نمی توان هیچ دو مشاهده ای را یکسان یافت.
2- مشاهدات انفرادی قابل پیش بینی نیستند.
3- غالباً گروهی از مشاهدات به یکی از دو گونه زیر رفتار می نمایند:
الف- مدل بدست آمده تحت کنترل آماری بوده و بنابراین قابل پیش بینی می باشد.
ب- مدل بدست آمده تحت کنترل آماری نبوده و قابل پیش بینی نمی باشد.


فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

پیشینه و مبانی نظری تحقیق برنامه های بهبود مدیریت کیفیت_1528792136_11930_3418_1103.zip0.00 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 22,500 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت