خانه راهنمای خرید پیگیری سفارش پشتیبانی درباره ما تماس با ما
محصولات مرتبط
مبانی نظری و پیشینه پژوهش بلوغ ومرحله نوجوانی
مبانی نظری و پیشینه پژوهش بلوغ ومرحله نوجوانی
قیمت : 37,400 تومان
مبانی نظری و پیشینه پژوهش انگیزه پیشرفت
مبانی نظری و پیشینه پژوهش انگیزه پیشرفت
قیمت : 32,000 تومان
مبانی نظری و پیشینه پژوهش رضایت مشتري
مبانی نظری و پیشینه پژوهش رضایت مشتري
قیمت : 37,400 تومان
پیشینه و مبانی نظری ارزش ویژه برند داخلی سازمان
پیشینه و مبانی نظری ارزش ویژه برند داخلی سازمان
قیمت : 32,000 تومان

پیشینه و مبانی نظری سيستم هاي هزينه يابي نوين (ابزارهاي نوين در مديريت هزينه)

پیشینه و مبانی نظری سيستم هاي هزينه يابي نوين (ابزارهاي نوين در مديريت هزينه)

فصل دوم پایان نامه،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،مبانی نظری وپیشینه تحقیق پیشینه و مبانی نظری سيستم هاي هزينه يابي نوين (ابزارهاي نوين در مديريت هزينه) دارای 36 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .docx
بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::


1ـ2ـ2ـ مقدمه:

در دنياي امروز تغيير و پويايي از اصول اوليه است، بنابراين مديران با توجه به اين اصل، بايد سيستم هاي مورد نظرشان را طوري تعديل و اصلاح كنند كه با شرايط محيطي سازگار باشد. امروزه محدوديت و كميابي منابع بيش از هر زمان ديگري فكر مديران را به خود مشغول كرده است. در راستاي پاسخگويي به اين مشكل سيستم هاي مختلفي ارائه شده است.

سيستم هاي هزينه يابي در ابتدا، در سال هاي 1920 توسط حسابداران و با همراهي مهندسان، طراحي گرديد. بعد از جنگ جهاني اول، اجراي روش هاي انبوه به طور فزاينده اي، ضرورت استقرار كنترل هاي موثر را مطرح نمود و طراحي سيستم هاي هزينه يابي پاسخي به اين ضرورت بود.

از آن زمان تاكنون، اين سيستم ها تحول چنداني را پشت سر نگذاشته است. فاصله بسيار زيادي بين آنچه در درون كارخانه واقع مي شود با سيستم هزينه يابي، كه وظيفه بازتاب آن وقايع را به دوش دارد. پديد آمده است. مديران، اغلب در نتيجه پيچيدگي و تناقض و قديمي بودن اطلاعات در فرآيند هزينه يابي، دچار سردرگمي مي شوند .


2ـ2ـ2ـ حسابداري مديريت

گرايش عمومي بنگاههاي اقتصادي بزرگ جهاني عبارت است از تغيير از نگرش توليد انبوه به نگرش توليد كيفيت براي تامين نياز مشتري.

اين تغيير نگرش مقدمتاً ناشي از تشديد رقابت در محيط تجارت جهاني و برجسته شدن روزافزون مفهوم مشتري مداري است.

امروزه مشتري مداري بيش از پيش به عنوان رمز موفقيت در عرصه كار بازار رقابت تلقي شده و خواهد شد. تأمين رضايت مشتري يعني تلفيق مناسب و منطقي افزايش كيفيت با كاهش قيمت محصولات و خدماتي كه سليقه مشتريان خصوصيات آن را تعيين كرده است. به هر حال سودآوري و رشد و موفقيت يك موسسه در شرايط رقابتي امروزين عميقاً بستگي به ميزان فروش داشته و نقطه آغاز حركت چرخه فعاليت بنگاههاي اقتصادي اعلام نياز مشتري سهم بازار و فروش است.

تعريف مجدد از عوامل توليد و شناسايي عامل محدود كننده كسب و كار يكي ديگر از مشخصات تحولات در اقتصاد و سازمان است. امروز ديگر عوامل متعارف توليد، يعني مواد، كار و سرمايه به عنوان عوامل اصلي و كمياب توليد محسوب نمي گردند بلكه عامل اساسي تاثير گذار بر توليد و كسب و كار بنگاه عبارت است از ارزش آفريني براي مشتريان.

براين اساس مديريت بيش از آنكه نگران صرفه جويي در مواد و دستمزد باشد در جستجوي شناسايي عوامل و امكانات ارزش آفريني براي مشتريان است.

امروزه ارزش آفريني براي مشتري گسترش يافته و مفهومي بنام مديريت ارزش آفريني براي گروههاي ذينفع در دستور كار سازمانها قرار گرفته و جايگزين مفهوم ساده ايجاد و اندازه گيري ارزش براي سهامداران شده است.

سيستم حسابداري مديريت سنتي ديرزماني است كه ظرفيت و قابليت پاسخ گويي به نيازهاي مديريت نوين و كمك به حل مسئله در محيط هاي سازماني جديد را از دست داده است. آثار ناشي از تغييرات تكنولوژيك، تشديد رقابت و تغييرات سريع در انتظارات و خواسته هاي مشتريان و تلقي بنگاههاي اقتصادي از مشتريان خود، جهاني شدن تجارت و تغييرات ساختاري كه در نگرش مديريت و الگوهاي سازماني پديد آمده، مجموعاً موجب شده است كه دست اندركاران و صاحب نظران دانش و حرفه حسابداري مديريت در بخشهاي مختلف آكادميك و حرفه اي با در هم آميختن جنبه هاي نظري و كاربردي مفاهيم حسابداري مديريت به ابداع روشها و تكنيكها براي پاسخ گويي به نيازهاي جديد سازمانها و مديران بپردازند و به حل مسائل سازماني كمك نمايند. در عين حال بايد اين نكته اساسي را به خاطر داشت كه حسابداري مديريت امروزين حاصل تلاشهاي تاريخي گذشته و گام هايي است كه هماهنگ و همقدم با تحولات در عرصه توليد و نگرشهاي مديريت در قالب يك تحول تدريجي برداشته شده است. فلسفه ها و رويكردهاي جديد سازمان و پيدايش فن آوريهاي پيشرفته توليد قبل از هر چيز به كارگيري مفهومي بنام مديريت هزينه را برجسته نموده است. مديريت هزينه به مفهوم جديد خود عبارت است از به كارگيري مناسب منابع و امكانات سازمان در جهت ارزش آفريني براي مشتري. مديريت هزينه تلاش توامان براي شكل دادن به فرايند تجديد مهندسي و بهبود مستمر از يك سو و تجزيه و تحليل اطلاعات در خصوص انتظارات مشتري و مهندسي ارزش براي پاسخ گويي به نياز مشتريان مي باشد. به كارگيري روشهاي توليد بهنگام، مديريت كيفيت جامع، برنامه ريزي جامع تامين مواد و تكنيكهايي مانند هزينه يابي بر مبناي فعاليت، هزينه يابي هدف، هزينه يابي ارزش افزوده، هزينه يابي چرخه حيات توليد، هزينه يابي معكوس از جمله اين تكنيكها مي باشد.

البته شواهد و مصاديقي كه نشان دهد تمام اين تكنيكها مسائل سازمانها را به طور كامل حل كرده باشد اندك است اما بسياري از سازمانها از لحاظ نظري و فني به مفيد بودن اين روشها اعتقاد جدي دارند و در بكارگيري آنها پيگير مي باشند. بي ترديد در ارزيابي اين روشها منافع روشني تعريف شده كه بايد در آينده آثار و نتايج آن را ديد.

34ـ اصغر مشبكي، « Just - in- time و تاثير آن بر حسابداري مديريت »، بررسي هاي حسابداري، سال چهارم، شماره 17 و 16 تابستان و پاييز 75 صفحه 6.

35- يدالله مكرمي(سيستم هزينه يابي و تكنيكهاي پيشرفته توليد )بررسي هاي حسابداري،سال اول، شماره چهارم،تابستان 1372 (صفحات 50و51)

فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

پیشینه و مبانی نظری سيستم هاي هزينه يابي نوين (ابزارهاي نوين در مديريت هزينه)_1528822263_11994_3418_1061.zip0.00 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 32,000 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت