خانه راهنمای خرید پیگیری سفارش پشتیبانی درباره ما تماس با ما
محصولات مرتبط
مبانی نظری و پیشینه پژوهش بلوغ ومرحله نوجوانی
مبانی نظری و پیشینه پژوهش بلوغ ومرحله نوجوانی
قیمت : 27,000 تومان
مبانی نظری و پیشینه پژوهش انگیزه پیشرفت
مبانی نظری و پیشینه پژوهش انگیزه پیشرفت
قیمت : 22,500 تومان
مبانی نظری و پیشینه پژوهش رضایت مشتري
مبانی نظری و پیشینه پژوهش رضایت مشتري
قیمت : 27,000 تومان
پیشینه و مبانی نظری ارزش ویژه برند داخلی سازمان
پیشینه و مبانی نظری ارزش ویژه برند داخلی سازمان
قیمت : 22,500 تومان

پیشینه و مبانی نظری صادرات و توسعه صادرات

پیشینه و مبانی نظری صادرات و توسعه صادرات

فصل دوم پایان نامه،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،مبانی نظری وپیشینه تحقیق پیشینه و مبانی نظری صادرات وتوسعه صادرات دارای 127 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .docx
بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::


2-1-1مطالعاتي در ارتباط با صادرات

به طور سنتي شركت های كوچك و متوسط نقش مهمي را در اقتصادهاي محلي ايفا مي كنند به هر حال نقش شركت هاي كوچك و متوسط ((SMES در تجارت بين الملل در حال تغيير است . گزارشي توسط Brich در سال 1988 داده شد كه اكثر شركت هاي صادراتي آمريكا شركت هاي كوچك هستند نه بزرگ . بيش از نيمي از صادركنندگان كمتر از 100 كارمند دارند ،

(K.Mark weaver , David berowitz, les Davies ,1998).

تحقيق درباره صادرات شركت هاي كوچك بيشتر حالت تجربي و توصيفي دارد. فاقد يك نوع زير بناي تئوري مي باشد كه بتواند به طور چشمگيري منجر به توسعه و پرورش استراتژي صادرات بشود، (Gemun den1991).

مطالعات تجربي زيادي اثر نگرش هاي مديريتي ، متغييرهاي آميخته بازاريابي و منابع سازماني را بر روي دامنه وسيعي از فعاليت هاي مربوط به صادرات مورد بررسي قرار داده اند ،

(Cadogan , Diaman to poulos & siguaw, 2002) .

تئوري صادرات همگام با فنون سيستماتك نمي باشد. توسعه تئوريكي بيشتر بر اساس مدل بين المللي شدن Uppsala مي باشد ، (Johanson & Vahlne , 1977).

پيشنهاد شده كه شركت مراحلی را از يك صادر كننده ابتدايي تا تبديل به يك صادر كننده فعال در بازارهاي صادرات را بشود طي مي كنند،( (LEenidou &

(Katsikeas 1996.

اين مدل ها مورد ايراد و مخالفت قرار گرفته اند به خاطر اينكه فاقد قدرت تبييني و غير قابل آزمون مي باشند، (Cavusigil & zou 1994).

در اينجا ما توصيه Singr را دنبال مي كنيم كه پيشنهاد مي كند اولين گام براي درك توسعه صادرات تشخيص مشكل مي باشد كه از طريق نواقص بازار ايجاد شده اند كه مانعي براي فعاليت هاي صادراتي شركت هاي SME مي باشد،. (singer& t,o,1990 )

تحقیقی، ارتباط بين اندازه شركت و گرايش به صادرات را بررسي كرده است . اگر چه مطالعات زيادي ، ارتباط مثبت بين اندازه شركت و صادرات را گزارش داده اند، (Keng and Jiuan 1989).

Schommer , Doyle به اين نتيجه رسيدند كه هيچ ارتباطي وجود ندارد يا ارتباط خيلي كمي بين آنها وجود دارد (Doyle and schommer 1976)

اندازه گيري عملكرد صادرات

انواعي از سنجش ها در ادبيات عملكرد صادرات مطرح و ارزيابي شده اند ، يكي از رايج ترين يافته ها در تحقيقات اخير اين هست كه اندازه گيري چند گانه براي بدست آوردن جنبه هاي با ارزش و منحصر به فرد عملكرد ضروري است (Diamantopouls, 1999).

با بررسي ادبيات بخش عملكرد صادرات مقوله هاي زير براي اندازه گيري عملكرد شناسايي شد :

- سنجش هاي اقتصادي بر مبناي فروش ، سود و سهم بازار

- سنجش هاي غير اقتصادي در ارتباط با بازارهاي صادرات (نظير به تعداد كشورهايي كه صادرات می شود) ، محصولات و اقلام متنوع (شامل تخمین درگيري در صادرات)

- سنجش های ذهني و درون گرايانه ( شامل موفقيت ادارك شده از صادرات ، دستيابي به اهداف صادرات ، رضايت از عملكرد )هم سنجش های عيني و هم سنجش ذهني در ادبيات استفاده شده اند

Shoham (1998) متوجه شد كه سنجش هاي عيني فروش ، سود و رشد ارتباط قوي با بخش هاي ذهني رضايت دارند ..دستيابي به اهداف خاص صادرات كه به عنوان " سنجش هاي عمومي " شناسايي شده اند بسيار شبيه به انواع برنامه هاي توسعه صادراتي مي باشند . اين اهداف شامل :

  • اطلاع از فعاليت هاي صادرات
  • اطلاع از فرصت هاي صادرات
  • افزایش آگاهي از محصولاتمان در بازارهاي خاص صادرات
  • بدست آوردن يك موقعيت مستحكم در بازار
  • افزايش سهم بازار در بازارهاي صادراتي
  • پيشي گرفتن از رقبا در بازارهاي صادرات
  • افزايش سود حاصل از صادرات شركت ،(cavusgil , zou 1994).

اين اهداف نهايتا ّ به عملكرد فروش صادرات ارتباط داده شده اند و ممكن است نسبت به عملكرد فروش مناسب تر باشند . اهداف صادرات ، انواعي از اهداف صادرات را تحت پوشش قرار مي دهد.

براي تمام صادر كنندگان در تمام سطوح صادراتي و در نقاط گوناگوني فرايند توسعه صادرات مناسب مي باشد

با وجود اينكه شركت ها ممكن است هنوز از فعاليت هاي صادراتي شان در آمد بدست نياورده باشند آنها ممكن است خود را جزء اصلي در بازار ببينند . بدينسان براي سود مالي در آينده سرمايه گذاري مي كنند.

برنامه هاي توسعه صادرات همچنين برروي عملكرد اثر مي گذارند

(cavusgil, zou 1994) ، شايستگي هاي شركت را به عنوان ويژگي هاي سطح شركت كه در عملكرد صادرات مشاركت دارند ، شناسايي كردند ، برنامه هاي توسعه بازار كه اطلاعات آموزشي و راهنمايي هايي را درباره صادرات مي نمايند بايد شايستگي هاي صادرات يا بازاريابي كه در ارتباط با سطح فعاليت صادرات شركت مي باشد را افزايش و ارتقاء بدهند.

برنامه هاي توسعه صادرات ممكن است باعث گسترش صادرات بشود و شركت ها را براي انتخاب استراتژي هاي مناسب و توسعه و بكار بستن برنامه هاي صادرات راهنمايي بكند.

علاوه بر اين ، گسترش بازار خاص بايد مناسب با سطح خاص فعاليت باشد شركت ها در سطح پايين تر فعاليت صادراتي براي ورود به سود آورترين بازار يا بازاري كه فعاليت بهتري در آن داشته باشند بر انگيخته مي شود ، در بازارهايي كه قبلاّ آنجا بوده اند ( نفوذ در بازار) در حاليكه شركت هايي كه بيشتر درگير بازاريابي صادرات هستند ممكن است براي ورود به بازارهاي جديد (تنوع بازار ) بر انگيخته بشوند.

فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

پیشینه و مبانی نظری صادرات وتوسعه صادرات_1570166857_12396_3418_1869.zip0.05 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 22,500 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت