خانه راهنمای خرید پیگیری سفارش پشتیبانی درباره ما تماس با ما
محصولات مرتبط
مبانی نظری و پیشینه پژوهش بلوغ ومرحله نوجوانی
مبانی نظری و پیشینه پژوهش بلوغ ومرحله نوجوانی
قیمت : 37,400 تومان
مبانی نظری و پیشینه پژوهش انگیزه پیشرفت
مبانی نظری و پیشینه پژوهش انگیزه پیشرفت
قیمت : 32,000 تومان
مبانی نظری و پیشینه پژوهش رضایت مشتري
مبانی نظری و پیشینه پژوهش رضایت مشتري
قیمت : 37,400 تومان
پیشینه و مبانی نظری ارزش ویژه برند داخلی سازمان
پیشینه و مبانی نظری ارزش ویژه برند داخلی سازمان
قیمت : 32,000 تومان

پیشینه و مبانی نظری مفاهیم سود و بازده سود و تقسیم سود

پیشینه و مبانی نظری مفاهیم سود و بازده سود و تقسیم سود

فصل دوم پایان نامه،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،مبانی نظری وپیشینه تحقیق پیشینه و مبانی نظری مفاهیم سود و بازده سود و تقسیم سود دارای 75 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .docx
بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::


فهرست مطالب:
1-2 مقدمه 14
2-2 گفتار نخست : مفاهیم سود 14
1-2-2سود سهام 14
2-2-2 مفهوم سود و تعاریف 15
3-2-2 حساب سود واقعی یا صوری 17
4-2-2 ویژگی های سود حسابداری 18
5-2-2 نقاط ضعف سود حسابداری 18
6-2-2 نقاط قوت سود حسابداری 19
7-2-2هزینه سرمایه سهام عادی و كیفیت سود : 20
1-7-2-2 پایداری سود 20
2-7-2-2 قابلیت پیش بینی 20
3-7-2-2 مربوط بودن سود به ارزش سهام : 21
4-7-2-2 به موقع بودن سود : 21
5-7-2-2 محافظه كارانه بودن سود : 22
8-2-2 سود مستمر و غیر مستمر/عملیاتی و غیر عملیاتی 23
3-2 گفتار دوم :خطای پیش بینی سود و انواع روشهای پیش بینی سود 23
1-3-2 پیش بینی سودهای حسابداری آینده 23
2-3-2 پیش بینی یک رویداد اقتصادی 24
3-3-2 تخمین سود 24
4-3-2 خطای پیش بینی سود 25
5-3-2 مدلهای مختلف پیش بینی 26
6-3-2 اهداف پیش بینی 26
1-6-3-2 موارد ضروری قابل تامل در پیش بینی مالی 26
7-3-2 عوامل موثر در انتخاب مدل مناسب پیش بینی 26
8-3-2 انواع شیوه های پیش بینی 28
1-8-3-2 پیش بینی های قضاوتی 28
2-8-3-2 روش های پیش بینی چند متغیره (پیش بینی علت و معلولی ) 31
3-8-3-2 پیش بینی به وسیله تجزیه و تحلیل سری های زمانی 32
4-2 گفتار سوم : سیاست ها ی سود 33
1-4-2سیاست تقسیم سود 33
2-4-2 اهداف سیاست تقسیم سود 34
3-4-2مشکل تعیین ترجیحات سرمایه گذاران در مورد سیاست تقسیم سود 34
1-3-4-2 نظریه عدم ارتباط تقسیم سود 35
4-4-2 تئوری انتظارات 36
5-4-2 تئوری های تقسیم سود 37
6-4-2 تئوری درآمد باقی مانده 37
5-2 گفتار چهارم :تعریف شاخص و انواع آن 38
1-5-2 شاخص و تعریف آن 38
2-5-2 تاریخچه شاخص قیمت سهام 39
3-5-2 شاخص‌های بورس تهران 39
1-3-5-2 شاخص کل قیمت 39
2-3-5-2 شاخص صنایع 40
3-3-5-2 شاخص پنجاه شرکت فعال‌تر 40
4-3-5-2 شاخص قیمت و بازد نقدی 41
5-3-5-2 شاخص بازده نقدی 43
6-3-5-2 شاخص سهام شناور آزاد 43
1-6-3-5-2 تعدیل ضریب سهام شناور آزاد 45
2-6-3-5-2 تعدیل ضریب سهام شناور آزاد 45
6-2 گفتار پنجم : بازده و انواع آن 47
1-6-2بازده 47
1-1-6-2 انواع بازده 48
2-1-6-2بازده کمی 48
3-1-6-2بازده کیفی 51
2-6-2نرخ بازده مورد انتظار و نرخ بازده واقعی 52
1-2-6-2 نرخ بازده مورد انتظار 53
2-2-6-2 نرخ بازده واقعی سهام (روش اول) 54
3-2-6-2 نرخ بازده واقعی سهام (روش دوم) 56
3-6-2 بازده و ریسک مجموعه اوراق بهادار (پرتفوی) 56
4-6-2ارزش اطلاعات حسابداری از دیدگاه سرمایه گذاران 57
7-6-2الگوی قیمت گذاری دارایی های سرمایه ای و بازده مورد انتظار 57
1-7-6-2استفاده از الگوی قیمت گذاری دارایی های سرمایه ای و بازده های غیرعادی 58
7-2 گفتارششم : تئوری گام تصادفی وتئوری كارآیی بازار 59
1-7-2 تئوری گام تصادفی 59
2-7-2 تئوری بازار کارآ 60
1-2-7-2 نظریه بازار کارآی سرمایه 60
2-2-7-2گونه های سه گانه کارآیی اطلاعاتی بازار سرمایه 62
3-2-7-2 انواع الگوهای کارایی بازار 64
8-2 گفتار هفتم : درصد پوشش سود 65
1-8-2درصد پوشش سود 65
2-8-2 صورتهای مالی استاندارد شده 66
3-8-2 صورتهای مالی با مقیاس مشترک 67
1-3-8-2 ترازنامه هم مقیاس (با مقیاس مشترک) 67
2-3-8-2 صورت سود و زیان هم مقیاس 67
9-2 گفتار هشتم :پیشینه پژوهش 68
1-9-2 پژوهشهای انجام گرفته در زمینه پژوهش حاضر 68
1-1-9-2 پژوهشهای انجام شدهبرون از کشور 68
2-1-9-2 پژوهشهای انجام شده دردرون کشور 72
منابع


مقدمه
در این فصل ، پژوهشگر مبانی نظری و پیشینه پژوهش را در قالب گفتارهای زیر تدوین داده است :
گفتار نخست : مفاهیم سود
گفتار دوم : خطای پیش بینی سود و انواع روشهای پیش بینی سود
گفتار سوم : سیاست های تقسیم سود
گفتار چهارم : تعریف شاخص و انواع آن
گفتار پنجم : بازده و انواع آن
گفتار ششم : تئوری گام تصادفی و تئوری کارآئی بازار
گفتار هفتم : درصد پوشش سود
گفتار هشتم : پیشینه پژوهش


2-2 گفتار نخست : مفاهیم سود
1-2-2سود سهام

سود خالص شرکت سهامی که بین سهامداران به نسبت سهام تقسیم می شود، مبلغی است که از محل منافع یک شرکت به سهامداران آن داده می شود.
مبلغ سودی که برای توزیع بین سهامداران بر حسب مقدار سهام به وسیله هیئت مدیره مشخص می شود. این مبلغ با توجه به حقوق گروه های مختلف سهامداران بین آنها توزیع می گردد. ذکر این نکته لازم است که سود نقدی تقسیم شده معمولاً به توزیع سود نقدی مربوط می شود. اگر سود از منابع دیگر غیر از سود جاری باشد، به آن واژه سود غیر نقدی اطلاق می شود.
سرمایه گذاران در ارتباط با سود سهام به دو گروه تقسیم می شوند. گروهی علاقه مند به دریافت سود نقدی هستند و گروهی دیگر متمایل به منافع سرمایه ای بلند مدت می باشند.
اتخاذ تصمیم در مورد سود سهام به این دلیل قابل توجه است که ثروت سهامداران یک شرکت سهامی، شامل ارزش بازار به اضافه سود سهام است (رودپشتی و دیگران، 1385، 268) .

2-2-2 مفهوم سود و تعاریف
سود یکی از اقلام مهم و اصلی صورتهای مالی است که در نوشته های مختلف کاربردهای متفاوت دارد. معمولاً سود به عنوان مبنایی برای محاسبه مالیات، عاملی برای تدوین سیاست پرداخت سود تقسیمی، راهنمایی برای سرمایه گذاران و تصمیم گیری و عاملی برای پیش بینی به تصور در می آید.
یکی از کاربردهای اصلی سود، استفاده از آن به عنوان ابزاری برای پیش بینی است که افراد را در امر پیش بینی سودها و رویدادهای اقتصادی آینده یاری می کند. در واقع ثابت شده است که برای پیش بینی مقادیر هر نوع سود می توان از مقادیر سود در گذشته استفاده کرد. سود شامل نتیجه های «عملیاتی یا سود عادی» و نتیجه های «غیر عملیاتی یا سود و زیان غیر عملیاتی ناشی از رویدادهای غیر مترقبه» می شود، که مجموع آنها برابر است با سود خالص. نتیجه پژوهش ها نشان می دهد که برای پیش بینی سود آینده، سود عادی یا جاری نسبت به سود خالص برتری دارد (پارسائیان، 1381،524) .

مفهوم سود حسابداری در بیانیه شماره یک هیأت استانداردهای حسابداری مالی فرض شده که سود حسابداری معیار خوبی برای ارزیابی عملکرد واحد تجاری است و می تواند برای پیش بینی گردش آتی نقدی مورد استفاده قرار گیرد. دیگر صاحبنظران فرض می کنند که سود حسابداری از لحاظ کلی، اطلاعاتی مربوط در مدلهای تصمیم گیری سرمایه گذاران و اعتبار دهندگان محسوب می شود.
اما اعتبار این فرضیات از طریق پژوهش های مشاهده ای تأیید نشده است. برخی دیگر از پژوهشگران حسابداری اظهار داشته اند که استفاده کنندگان از گزارشهای سود باید توجه داشته باشند که تنها در صورتی سود حسابداری قابل درک و استفاده است که نحوۀ اندازه گیری و قواعد عملیاتی مربوط به آن نیز روشن باشد (شباهنگ،1387،100) .
سود حسابداری نقش عمدهای را در تعیین ارزش یك واحد تجاری ایفا میكند .لیكن باید توجه نمود كه سود یك واحدتجاری حاصل عملیات آن در گذشته است و لذا شرایط و عوامل موثر در ایجاد سود آتی را می توان در وضعیت گذشته واحد تجاری بررسی نمود .بخش عمده ای از این عوامل در قالب اعداد و ارقام حسابداری در گزارش های حسابداری مالی منعكس می گردد و نشان دهنده آثار تصمیم های مدیریت بر سودهای آتی می باشند و لذا دارای قدرت پیش بینی هستند (بهرامفر،1387،1) .
سود یكی از متغیرترین مفاهیم در دنیای پیچیده تجارت است كه شاید روزی فرا نرسد كه بتوان از سود تعریفی ارائه نمود كه مورد قبول همگان واقع شود ، در میان تعاریف گوناگونی كه تاكنون برای سود مطرح گردیده ،تعریف زیر یكی از جامع ترین آنان است :
«سود از تغییر در حقوق صاحبان سهام یا تغییر در خالص داراییهای یك واحد تجاری طی یك دوره مالی ناشی می گردد ،به بیان دقیق تر ،سود برآیند كلیه تغییرات در حقوق صاحبان سرمایه طی یك دوره مالی ،به استثنای تغییرات ناشی از سرمایه گذاری توسط صاحبان و توزیع منابع بین آنان می باشد.»(ستایش،1382،2) .
سود خالص ،مازاد درآمدهای تحقق یافته بر كلیه هزینه های واقع شده در یك دوره مالی معین است كه به صورت معادله زیر نشان داده می شود :هزینه ها – درآمدها = سود خالص
چنانچه مبلغ درآمدهای تحقق یافته بیشتر از هزینه های واقع شده باشد ،نتیجه حاصله را سود خالص می نامند .منظور از درآمدهای تحقق یافته ،هزینه های واقع شده و مقایسه بین آنان ،كاربرد اصل تطابق هزینه ها با درآمدها و همچنین استفاده از روش تعهدی درحسابداری مالی می باشد(سالمینن ، 2008، 66) .
سود یكی از مفاهیم حسابداری است كه از اقتصاد گرفته شده است ،اقتصاددانان سود را به عنوان مبلغی از ثروت واقعی یك واحد تجاری تعریف می كنند كه واحد مزبور می تواند آن را طی یك دوره مصرف كند و وضعیت آن در پایان دوره،همان باشد كه در ابتدای دوره بوده است .این تعریف ازسود(سود اقتصادی)دراندازه گیری سود حسابداری به كار نمی رود ،زیرا سود اقتصادی مستلزم اندازه گیری ذهنی است و مبتنی بر برداشت عینی از ثروت واقعی نیست و در نتیجه نمی تواند از لحاظ مقاصد حسابداری دارای ویژگی قابلیت اتكای كافی باشد(همان منبع،3) .
تجزیه و تحلیل دقیق از مفاهیم و اهداف سود ویژه، به روشنی بیان می کند که یک مفهوم واحد شاید به خوبی نتواند منظور خاصی را جوابگو باشد، نمی تواند برای کلیه اهداف کافی باشد بنابراین، برای ارائه سود دو دیدگاه وجود دارد که عبارت است از:
1- مفهوم واحد سود به نحوی که در برگیرنده اکثر اهداف باشد.
2- چندین رقم سود خاص به وضوح مشخص گردد تا دو رقم بتواند منظور خاص را تأمین کند.
هر دو دیدگاه دارای مشکلات و معضلات مربوط به خود است، هدف اصلی گزارشگری سود تهیه اطلاعات مفید برای افراد نیازمند به گزارشهای مالی است، اما برای درک بهتر، باید اهداف به طور مشخص بیان شود (پارسائیان،1385،390) .

3-2-2 حساب سود واقعی یا صوری
سود شرکتهای سهامی تحت کنترل نزدیک مدیران تجاری ، سرمایه گذاران و مقامات دولتی است . روند این سودها نقش معنا داری در تخصیص منابع وسرمایه گذاری ملی ، در سطح نیروی انسانی و در سیاستهای اقتصاد ملی دارد . در نتیجه فرض ثبات ارزش پول ، سود شرکتهای سهامی به صورت صوری گزارش می گردد (کرباسی یزدی، 1384، 84) .
در اندازه گیری سود شرکتها ، تفاوتی بین سود و بازیافت هزینه ها وجود دارد . یک شرکت تجاری فقط موقعی سود تحصیل می کند که ارزش کالاهای فروش رفته و یا خدمات ارائه شده آن مازاد بر منابع مصروفه در فرآیند کسب سود آن باشد (همان ماخذ، 84) .


فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

پیشینه و مبانی نظری مفاهیم سود و بازده سود و تقسیم سود_1529338659_12403_3418_1148.zip0.00 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 32,000 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت