خانه راهنمای خرید پیگیری سفارش پشتیبانی درباره ما تماس با ما
محصولات مرتبط
مبانی نظری و پیشینه پژوهش بلوغ ومرحله نوجوانی
مبانی نظری و پیشینه پژوهش بلوغ ومرحله نوجوانی
قیمت : 37,400 تومان
مبانی نظری و پیشینه پژوهش انگیزه پیشرفت
مبانی نظری و پیشینه پژوهش انگیزه پیشرفت
قیمت : 32,000 تومان
مبانی نظری و پیشینه پژوهش رضایت مشتري
مبانی نظری و پیشینه پژوهش رضایت مشتري
قیمت : 37,400 تومان
پیشینه و مبانی نظری ارزش ویژه برند داخلی سازمان
پیشینه و مبانی نظری ارزش ویژه برند داخلی سازمان
قیمت : 32,000 تومان

پیشینه تحقیق و مبانی نظری راهکارهای افزایش میزان مطالعه

پیشینه تحقیق و مبانی نظری راهکارهای افزایش میزان مطالعه

فصل دوم پایان نامه،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،مبانی نظری وپیشینه تحقیق پیشینه تحقیق و مبانی نظری راهکارهای افزایش میزان مطالعه دارای 72 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .docx
بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::


فهرست مطالب:


فصل دوم: ادبیات تحقیق...................................................................................................................... 7
مطالعه..................................................................................................................................................... 8
اهداف مطالعه......................................................................................................................................... 9
سطوح مطالعه........................................................................................................................................ 10
مراحل خواندن...................................................................................................................................... 11
روش های مطالعه.................................................................................................................................. 12
کسب عادات مطالعه موثر در پنج گام................................................................................................. 14
سرعت مطالعه....................................................................................................................................... 16
فعال بودن............................................................................................................................................. 19
روش یادگیری مشارکتی یا روش باهم مطالعه کردن.......................................................................... 20
چرا و چگونه مطالعه می کنیم.............................................................................................................. 20
تأثیر گسترده مطالعه بر ابعاد گوناگون زندگی افراد........................................................................... 21
لذت مطالعه.......................................................................................................................................... 23
علاقه و مطالعه..................................................................................................................................... 23
علل و عدم رغبت به مطالعه................................................................................................................ 24
روش های ایجاد علاقه به مطالعه......................................................................................................... 26
انگیزه مطالعه....................................................................................................................................... 27
آسیب شناسی مطالعه......................................................................................................................... 29
انگیزه.................................................................................................................................................... 30
معنی لغوی انگیزه................................................................................................................................ 31
تعریف اصطلاح انگیزه.......................................................................................................................... 31
سه مؤلفه از انگیزه از دیدگاه آرنولد و همکاران................................................................................ 32
تئوری غرایز......................................................................................................................................... 32
تئوری انرژی های حیاتی..................................................................................................................... 32
تئوری احتیاج...................................................................................................................................... 32
تئوری محرک...................................................................................................................................... 33
رویکرد رفتاری.................................................................................................................................... 33
رویکرد شناختی.................................................................................................................................. 34
رویکرد انسان گرایی........................................................................................................................... 34
رویکرد اجتماعی – فرهنگی............................................................................................................... 35
انواع انگیزه.......................................................................................................................................... 35
انگیزه های مشترک و اختصاصی....................................................................................................... 35
انگیزه های درونی و بیرونی................................................................................................................ 36
انگیزش و آموزش................................................................................................................................ 36
تشویق................................................................................................................................................. 37
مفهوم شناسی تشویق........................................................................................................................ 38
تشویق در لغت.................................................................................................................................... 38
اهمیت تشویق در یادگیری................................................................................................................. 39
اشکال گوناگون تشویق، از نظر اندیشمندان مسلمان....................................................................... 39
عوامل مؤثر در تشویق......................................................................................................................... 40
ویژگی های تشویق مناسب................................................................................................................. 40
مهارت در تشویق و ترغیب دانش آموزان........................................................................................... 41
1-تشویق فردی.................................................................................................................................... 41
2-تشویق گروهی................................................................................................................................ 42
پیشینه پژوهش های انجام شده........................................................................................................ 43
پیشینه پژوهش های انجام شده در ایران.......................................................................................... 43
پیشینه پژوهش های انجام شده در خارج از کشور............................................................................ 51
نتیجه گیری......................................................................................................................................... 54
منابع


مبانی نظری
مطالعه

سه تعریف اصلی برای مطالعه یا خواندن وجود دارد. طبق تعریف اول، یادگیری خواندن به معنای یادگیری تلفظ کردن کلمات است. طبق تعریف دوم، یادگیری خواندن به معنای یادگیری شناسایی کلمات و دریافت معنای آنهاست. و طبق تعریف سوم، یادگیری خواندن یعنی درک معنای یک متن به منظور کسب اطلاعات از آن. این سه تعریف منعکس کننده دیدگاههای قدیمی و پایدار درباره خواندن است.
تحقیقات جدید تر از تعریف گسترده تری حمایت می کنند .این تعریف جدید شامل تمامی تعاریف گفته شده است، با این تفاوت که مهارت های یادگیری را نیز در بافت فعالیت های خواندن و نوشتن در نظر می گیرد. طبق این تعریف آموزش مهارت ها نیز بخشی از فرایند خواندن است (کانینگهام و استانویچ ،2003).
به عقیده هلدن (2004)، مطالعه راهی مهم برای تحول شخصی و زندگی اجتماعی، اقتصادی، و مدنی است.
مطالعه افراد را قادر می سازد درباره سایر افراد، تاریخ، مطالعات اجتماعی، هنر، علم، ریاضیات و سایر موضوعات محتوایی اطلاعاتی بدست آورند(لیون ،1997).
طبق دیدگاه دپارتمان فرهنگ، رسانه و ورزش(2003،به نقل از هلدن،2004) افراد نمی توانند شهروندانی فعال و آگاه باشند، مگر اینکه بتوانند بخوانند. مطالعه پیش نیاز تقریبا تمامی فعالیت های فرهنگی و اجتماعی است. با آنکه از اصطلاحاتی چون مطالعه در اوقات فراغت یا مطالعه به قصد تفریح یا لذت بردن زیاد استفاده می شود اما تعریف این اصطلاحات دشوار است. منظورازاین مطالعه، مطالعه ای است که به خواست فرد آغاز می شود و ادامه می یابد. به این دلیل که خواننده به آن علاقه مند شده، این فعالیت معمولا شامل مطالعه نوشته هایی است که انتخاب خود فرد است و در مکان و زمان مناسب صورت می گیرد.
طبق نظر نل (1988)، مطالعه برای لذت بردن نوعی بازی ذهنی است که ما را قادر می سازد که در تحلیل خود دنیای دیگر و نقش های دیگری را تجربه کنیم.همچنین هلدن(2004) مطالعه را فعالیتی خلاقانه، هرمنوتیک و تفسیری می داند که سازنده تجارب و انتظارات فرد در بافت اجتماعی است.
اما مطالعه برای لذت بردن بسیار فراتر از نوعی بازی یا انزوا است و شیوه ای برای برقراری با متن است. مطالعه برای لذت بردن روشی مهم برای کمک به مبارزه با محرومیت های اجتماعی و بالا بردن استانداردهای تحصیلاتی است. طبق نظر کراشن (1993)، که بزرگترین مدافع مطالعه برای لذت بردن است، این نوع مطالعه به خوانندگان با کفایتی منجر می شود که گنجینه لغات غنی دارند و توانایی درک و استفاده از ساختارهای گرامری پیچیده را دارند و می توانند سبک نوشتاری خوبی داشته باشند. خواننده فعال در هنگام مطالعه سوالاتی را مطرح می کند و در حین مطالعه در جستجوی پاسخ آن سوالات است. این سوالات در مورد موضوع کتاب و پیام ها، عقاید مطرح شده در جزئیات، استدلال ها،واقعی بودن بخشی از کتاب یا همه کتاب و میزان با اهمیت بودن کتاب است.

معنی لغوی انگیزه
لغت انگیزه در فرهنگ فارسی عبارت از اسمی است که به معنای سبب، باعث، علت و آنچه که کسی را به کاری برانگیزاند آمده است. این واژه به معنای آهنگ و قصد نیز استعمال شده است. در عربی لغت الداعی و الداعیه به معنای علت وسبب(الدواعی،جمع) و مترادف کلمۀ انگیزه می باشد. در زبان فارسی نیز داعی و داعیه (به پیروی از همان معنای عربی) به معنا ی علت، سبب و انگیزه آمده است(احمدی افرمجانی،1387).
تعریف اصطلاحی انگیزه
برای انگیزه تعاریف زیادی ارایه شده از جمله:
1– انگیزه نیرویی است که توسط هدف هدایت می شود، منجر به برانگیختگی فرد می گردد و ادامه رفتار را تا دستیابی به هدف به دنبال دارد(ادونل و همکاران،2007).
2– انگیزه عاملی برای به کارگیری مهارت ها، راهکارها و رفتارهای از پیش آموخته شده در موقعیت های جدید است(وولفولک ،2004).
3– راپاپورت (1960) انگیزه را نیروی اشتها آور درونی تلقی می کند.
4– آلپورت (1970) انگیزه را وضعیت درونی ارگانیزم تلقی می کند که رفتار و تفکر فرد ناشی از آن است.
5– سیفرت (1992)انگیزه را به صورت نیاز یا خواست ویژه ای که انگیزش را موجب می شود تعریف کرده است(سیف،1389).
6– لفرانسوا (1997) انگیزه را علت و دلیل رفتار می داند(سیف،1389).
7– انگیزه به عنوان نقش واسطه ای در روند عملکردهای سازنده یا ایجاد کردن اراده قوی در فعالیت ها به شمار می رود(شانک،پنتریچ و مس،2008،به نقل از تسنگ ،شنگ و تسایی ،2010).


فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

مبانی نظری و پیشینه تحقیق راهکارهای افزایش میزان مطالعه_1581942093_12493_3418_1510.zip0.13 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 32,000 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت