خانه راهنمای خرید پیگیری سفارش پشتیبانی درباره ما تماس با ما
محصولات مرتبط
مبانی نظری و پیشینه پژوهش بلوغ ومرحله نوجوانی
مبانی نظری و پیشینه پژوهش بلوغ ومرحله نوجوانی
قیمت : 27,000 تومان
مبانی نظری و پیشینه پژوهش انگیزه پیشرفت
مبانی نظری و پیشینه پژوهش انگیزه پیشرفت
قیمت : 22,500 تومان
مبانی نظری و پیشینه پژوهش رضایت مشتري
مبانی نظری و پیشینه پژوهش رضایت مشتري
قیمت : 27,000 تومان
پیشینه و مبانی نظری ارزش ویژه برند داخلی سازمان
پیشینه و مبانی نظری ارزش ویژه برند داخلی سازمان
قیمت : 22,500 تومان

پیشینه و مبانی نظری توسعه ژئوتوریسم

پیشینه و مبانی نظری توسعه ژئوتوریسم

فصل دوم پایان نامه،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،مبانی نظری وپیشینه تحقیق پیشینه و مبانی نظری توسعه ژئوتوریسم دارای 22 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .docx
بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::


فهرست مطالب:

2-1- انسان و طبیعت 14
2-2- انواع مناطق طبیعی 14
2-3- مفهوم گردشگری 14
2-4- جغرافیای گردشگری 15
2-5- انواع توریسم 15
2-6- توسعه پایدار و گردشگری پایدار 16
2-7- گردشگری بر پایه طبیعت ( اکوتوریسم ) 17
2-8- ارکان اصلی اکوتوریسم 17
2-9- مفهوم ژئوتوریسم 17
2-10- قلمرو ژئوتوریسم 18
2-11- شکل های جالب زمین 18
2-12- فرایندهای زمین 18
2-13- ژئوسایت ها 19
2-13-1- ژئوسایت های اولیه 19
2-13-2- ژئوسایت های ثانویه 19
2-14- نمونه ای از ژئوسایتهای ایران و جهان 19
2-15- مفهوم ژئوپارک 20
2-16- مفهوم ژئوپارک از دیدگاه یونسکو 20
2-17- چشم انداز یا LANDSCAPE 20
2-18- پتانسیل بالقوهٌ ژئوپارک های ایران 20
2-19- گونه های مختلف ژئوتوریسم 21
2-20- ژئوتوریسم ماجراجویانه 22
2-21- ژئوتوریسم پایدار 23
2-22- ابزارهايى مورد استفاده در تفسير ژئوتوريسم و ژئوسايت ها 23
2-23- مزيت ها واثرهاى مثبت ژئوتوريسم و ژئوپارک 25
2-24- سیاست گذاری های کلان کشور بر روند توسعه ژئوتوریسم 26
2-25- حفاظت از محيط زيست 27
2-26- طرح پايدار و اقامتگاه هاي طبيعي 27
2-27- نوشتن طرح اکوتوریستی برای منطقه 27
2-28- ظرفيت قابل تحمل 27
2-29- نقش مناطق حفاظت شده در توسعه پایدار 27
2-30- دشواری طرح ریزی در مناطق حفاظت شده 28
2-31- وظایف گردشگران طبیعت 29
2-32- وظایف دولت برای طبیعت گردی 29
2-33- انواع طبيعت گردها 29
2-34- منطقه بندي پارك ها و طرح هاي مديريتي 30
منابع



2-1- انسان و طبیعت
ذات وجودی انسان از خاک است و انسان ها بطور ناخود آگاه طبیعت را دوست می دارند. جاذبه ها و چشم اندازهای طبیعی، عبارت از مجموع ویژگی هایی است که انسان با چشم قادر به مشاهده و با دیگر حواس قادر به درک آن است. (رضوانی، 1387 ص 19)
کمتر کسی است که در سفرهای بین شهری از چشم اندازهای طبیعت بی جان از جمله کوه، دشت و دره‎های کنار جاده لذت نبرد و به توصیف آنچه دیده نپردازد. (حاج علیلو - نکویی صدر، 1390 ص1)
ارزش طبیعت در میان ایرانیان به حدی است که در فرهنگ باستانی ما روزی را به عنوان سپاس از طبیعت نام گذاری کرده اند. ارزش طبیعت و میراث آن به سرعت در حال تبدیل به نیروی مولد جدیدی در صنعت گردشگری است (فور و مگرلی، 1388).

2-2- انواع مناطق طبیعی
به صورت کلی می توان طبیعت را به دو بخش جاندار و بی جان تقسیم نمود. طبیعت جاندار آن دسته از طبیعت است که ویژگی اصلی آن منابع تفرجگاهی، چشم اندازهای بدیعی است، که سبب آرامش روحی انسان و احساس رضایت می شود. (رضوانی، 1387 ص 19)
طبیعت بی جان عبارتند از کوه و کوهستان، دره دشت، غار، رودخانه، چشمه، آبشار، دریا و ساحل، دریاچه و تالاب و کویر می باشد.

2-3- مفهوم گردشگری
گردشگری یا توریسم واژه ای است فرانسوی که از ریشهٌ "تور" گرفته شده است. تور در زبان فرانسه به معانی زیر آمده است : حرکت دورانی (چرخش) عمل پیمودن، طی کردن پیرامون، سیر کردن و گردش نمودن. به نظر پیرلاروس، توریسم یا گردشگری عمل مسافرت به منظور تفنن و لذت است و گردشگر یا توریست، کسی است که برای خوشنودی خود و لذت بردن مسافرت می کند( محلاتی 1380 :2)
بنابراین توریسم یعنی مکتبی که پایه فکری آن سیاحت و گردشگری است. (کاظمی، 1386)
در لغت نامه دهخدا توریسم به معنای جهان گرداننده، سائح، سیاح و رحاله بکار رفته است. (دهخدا، 1365).


2-4- جغرافیای گردشگری
جغرافیای جهانگردی روابط انسان را با محیط در تعطیلات و وقت آزاد مطالعه می کند. مثل این است که جهانگردی و مسافرت های داخلی و خارجی بخشی از فعالیتهای انسانی را تشکیل می دهد و با اقتصاد ملی کشورها پیوند می خورد. از طرفی انتخاب محا استفاده از اوقات فراغت و تعطیلات شکل سالم سازی جسم و روح به خود می گیرد و در این راه از جغرافیای پزشکی تأثیر می پذیرد.
مفهوم کلی جغرافیای جهانگردی را می توان به این شرح بیان نمود : مطالعه شرایط جغرافیای جهانگردی و بررسی وابستگی ها بین شکل های مختلف وقت گذرانی باعوامل گوناگون طبیعی و فرهنگی (شکویی 1354، ص 4).

2-5- انواع توریسم
گردشگری دارای اهداف خاصیت که هرکدام از گردشگران با آن نیت به سفر می پردازند. بنابراین شناخت انگیزه های گردشگران در بحث گردشگری مهم است.
توریسم قومی : در این نوع گردشگری، گردشگران به منظور مشاهدهٌ سبک زندگی افراد بومی و قومی مسافرت می کردند که با نحوه ی پوشش افراد بومی، منازل آنها، حضور در جشن ها و شرکت در مراسم مذهبی آنهاست. که هدف گردشگری قومی، شناخت اقوام مختلف و شرکت در تجربه های آنهاست.
توریسم تاریخی : گردشگران به بازدید از موزه ها، مسجدها، کلیساها و آثار و باناهای تاریخی می‎پردازند که تمام این آثار یادآور عظمت و شکوه کشورهای باستانی مانند ایران، مصر و یونان است همچنین گردشگران از نمایشنامه هایی که وقایع مهم دوران گذشته را بازسازی می کند استقبال خواهند کرد.


فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

پیشینه و مبانی نظری توسعه ژئوتوریسم_1529416886_12502_3418_1128.zip0.00 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 21,000 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت