خانه راهنمای خرید پیگیری سفارش پشتیبانی درباره ما تماس با ما
محصولات مرتبط
مبانی نظری و پیشینه پژوهش بلوغ ومرحله نوجوانی
مبانی نظری و پیشینه پژوهش بلوغ ومرحله نوجوانی
قیمت : 37,400 تومان
مبانی نظری و پیشینه پژوهش انگیزه پیشرفت
مبانی نظری و پیشینه پژوهش انگیزه پیشرفت
قیمت : 32,000 تومان
مبانی نظری و پیشینه پژوهش رضایت مشتري
مبانی نظری و پیشینه پژوهش رضایت مشتري
قیمت : 37,400 تومان
پیشینه و مبانی نظری ارزش ویژه برند داخلی سازمان
پیشینه و مبانی نظری ارزش ویژه برند داخلی سازمان
قیمت : 32,000 تومان

پیشینه و مبانی نظری روش های پرداخت پاداش

پیشینه و مبانی نظری روش های پرداخت پاداش

فصل دوم پایان نامه،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،مبانی نظری وپیشینه تحقیق پیشینه و مبانی نظری روش های پرداخت پاداش دارای 67 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .docx
بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::


فهرست مطالب:


2-1- مقدمه.. 18

2-2- اهداف مدیریت منابع انسانی.. 18

2-2-1- هدفهای اجتماعی.. 18

2-2-2- هدفهای سازمانی.. 18

2-2-3- هدفهای عملیاتی.. 19

2-2-4- هدفهای فردی.. 19

2-3- جایگاه نظام پاداش در مدیریت منابع انسانی.. 19

2-4- رابطه پاداش و انگیزش.. 20

2-5- تعريف انگيزش.. 22

2-6- نشانه‌هاي انگيزش.. 23

2-7- نظريات انگيزشي.. 23

2-7-1- نظريه‌هاي محتوايي.. 23

2-7-2- نظريه‌هاي فرآيندي.. 28

2-8- انواع پاداش.. 33

2-8-1- پول.. 33

2-8-2- مزایا.. 34

2-8-3- مزایای غیرنقدی.. 34

2-8-4- پاداش درونی.. 34

2-8-5- پاداش بیرونی.. 35

2-8-6- نکاتی درباره اعطای پاداش درونی و بیرونی.. 36

2- 9- ارزیابی عملکرد و پاداش.. 37

2-9-1- تعریف ارزیابی عملکرد.. 37

2-9-2- خطاهای ارزیابی عملکرد.. 38

2-9-3- روشهای ارزیابی عملکرد.. 38

2-9-4- ارتباط سیستم ارزیابی عملکرد با پاداش.. 38

2-9-5- مدل جامع رابطه بین پاداش و عملکرد.. 40

2-9-6- فرایند مبادله.. 43

2-10- مبانی اعطای پاداش.. 44

2-10-1- عضویت در سازمان.. 44

2-10-2- حضور در سازمان.. 45

2-10-3- عملکرد.. 45

2-10-4- ارشدیت.. 46

2-10-5- تخصص.. 46

2-10-6- دشواری کار.. 46

2-10-7- قضاوت و تصمیم گیری.. 46

2-11- سیستمهای پاداش.. 47

2-11-1- محرمانه بودن پرداخت.. 47

2-11-2- سیستمهای پرداخت مشارکتی.. 48

2-11-3- سیستمهای پاداش قابل انعطاف.. 48

2-12- مدیریت پاداش کارکنان.. 49

2-12-1- اهداف مدیریت پاداش.. 49

2-12-2- مدل مدیریت پاداش کارکنان.. 49

2-12-3- عوامل اثر گذاری برخط مشی های مدیریت پاداش.. 51

2-13- ویژگیهای سیستم پاداش مؤثر.. 52

2-13-1- اهمیت.. 52

2-13-2- انعطاف.. 53

2-13-3- فراوانی(دفعات).. 53

2-13-4- آشکاری.. 53

2-13-5- توزیع منصفانه.. 54

2-14- برخی دلایل ناکام بودن پرداخت پاداش.. 55

2-14-1- چرا غالبا پاداشها ایجاد انگیزه نمی کنند؟.. 55

2-14-2- چرخه معيوب.. 56

2-15- سیستمهای مشوق.. 57

2-16- برخی روشهای متداول پرداخت پاداش به مدیران.. 58

2-16-1- روشهای سنتی.. 58

2-16-2- روش های تعدیل شده.. 61

2-16-3- شیوه های متداول اعطای پاداش به مدیران شرکتها در ایران 62

2-17- چارچوبی برای مدیریت پاداش برپایه ملاک(EBRM).. 63

2-18- نگاهی به وضع کنونی پرداخت پاداش در شرکت پارس خودرو.. 68

2-19- خلاصه فصل.. 69

منابع



2-1- مقدمه

در بررسی موضوع پاداش و قبل از ورود به جزئیات بحث، تأمل بر این نکته می تواند راهگشا باشد که اصولاً نقش پاداش در تقویت یا تضعیف انگیزه افراد چگونه است؟ و هدف از تعریف پاداش به عنوان بخشی از نظام جبران خدمت افراد چیست؟ و این بخش کدام قسم از نیازهای آنها را برآورده می کند؟

همچنین بایستی سازگاری پاداش با اهداف مدیریت منابع انسانی، شرایط تشویق و ملاکهای اعطای پاداش، انواع پاداش، رابطه ارزیابی عملکرد با پاداش و ویژگیهای یک سامانه پاداش مؤثر و مطلوب و نیز اثرات تمایز قائل شدن میان پاداش و سایر ابزارهای جبران خدمت از جنبه های مدیریتی و روانشناختی را بررسی کنیم.


2-2- اهداف مدیریت منابع انسانی

به طور خلاصه اهداف مدیریت منابع انسانی را در 4 بخش؛ هدفهای اجتماعی، هدفهای سازمانی، هدفهای عملیاتی و هدفهای فردی می توان برشمرد.

2-2-1- هدفهای اجتماعی: عبارتست از داشتن مسئولیت اخلاقی و اجتماعی در برابر نیازها و چالشهای جامعه تا آثار منفی چنین نیازهایی را به حداقل برساند.

2-2-2- هدفهای سازمانی: عبارت اسـت از درک این نکتـه که مدیریـت منابع انـسانی به منظور تشریک

مساعی در اثر بخشی سازمانی به وجود می آید. این واحد به خودی خود یک هدف نیست بلکه واحدی است که به منظور ارائه خدمات به بقیه سازمان بوجود می آید.

2-2-3- هدفهای عملیاتی : عبارت است از حفظ و نگهداری مشارکت واحد مدیریت منابع انسانی در سطحی که متناسب با نیازهای سازمان باشد.

2-2-4- هدفهای فردی: عبارت است از کمک به کارکنان در دستیابی به هدفهای شخصی خود تا آنجا که این هدفها، مشارکت آنها را نسبت به سازمان تشدید کند. اگر قرار است که کارکنان، حفظ و نگهداری و برانگیخته شوند باید هدفهای شخصی آنها برآورده شود. درغیر این صورت ممکن است عملکرد و رضایت کارکنان کاهش یابد و آنان سازمان را ترک کنند. (جزنی، 1375؛22)

2-3- جایگاه نظام پاداش در مدیریت منابع انسانی

بسیاری از صاحبنظران علوم اداری و مدیریت بر این باورند که نخستین و نهایی ترین هدف افراد از پذیرش شغل برخورداری مادی و دریافت حقوق و دستمزد است. از طرفی اگر منابع انسانی را برجسته ترین ابزار دستیابی به هدفهای مدیریت بدانیم به سهولت در می یابیم که امر پرداخت حقوق و دستمزد جایگاهی بس حساس در قلمرو مدیریت دارد. شمار فراوانی از اعتصابات کارگری و حتی کارمندی، کم کاریها، عدم انگیزش و نارضایتی های شغلی، موارد ترک خدمت و .... زاییده بی توجهی به انگیزه های مادی و نابرابریهای پرداخت، کمبود مقررات و روشهای منظم، منطقی و منصفانه حقوق و دستمزد و پاداش است.( بووی، 1378؛ 18)

فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

پیشینه و مبانی نظری روش های پرداخت پاداش_1529425304_12522_3418_1028.zip0.00 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 32,000 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت