خانه راهنمای خرید پیگیری سفارش پشتیبانی درباره ما تماس با ما
محصولات مرتبط
مبانی نظری و پیشینه پژوهش بلوغ ومرحله نوجوانی
مبانی نظری و پیشینه پژوهش بلوغ ومرحله نوجوانی
قیمت : 37,400 تومان
مبانی نظری و پیشینه پژوهش انگیزه پیشرفت
مبانی نظری و پیشینه پژوهش انگیزه پیشرفت
قیمت : 32,000 تومان
مبانی نظری و پیشینه پژوهش رضایت مشتري
مبانی نظری و پیشینه پژوهش رضایت مشتري
قیمت : 37,400 تومان
پیشینه و مبانی نظری ارزش ویژه برند داخلی سازمان
پیشینه و مبانی نظری ارزش ویژه برند داخلی سازمان
قیمت : 32,000 تومان

پیشینه و مبانی نظری سرمایه روانشناختی

پیشینه و مبانی نظری سرمایه روانشناختی

فصل دوم پایان نامه،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،مبانی نظری وپیشینه تحقیق پیشینه و مبانی نظری سرمایه روانشناختی دارای 38 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .docx
بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::


فهرست مطالب:

2-1 مقدمه

2-2 سرمایه روانشناختی :

2-2-1- ابعاد سرمایه روانشناختی

2-2-1-1 خود کارآمدی

2-2-1-2 امید¬واری

2-2-1-3 خوش بینی

2-2-1-4 تاب آوری

-9 تعاريف متغیر ها

1-9-1 تعاریف مفهومی

تعاریف عملیاتی

جدول2-1 تفاوت ها و شباهت های مولفه های سرمایه روانشناختی

2-2-2 مدل های سرمایه روان شناختی

2-2-3 تئوري سازماني مثبت گرا

جدول 2-2 تعاريف تئوري هاي سازماني مثبت گرا

2-2-2-3-1 رفتار سازمانى مثبت

2-2-3-1-1 کاربرد روانشناسی مثبت گرا

2-2-3-1-1-1 از نظر رفتار سازمانی مثبت گرا

2-2-3-1-1-2 پژوهش های سازمانی مثبت گرا

جدول 2-3 تفاوت¬هاي دو رويکرد رفتار سازماني و پژوهش سازماني مثبت گرا

2-2-3-1-2 پيامدهاي تئوري سازماني مثبت گرا

منابع و مأخذ

منابع فارسی

منابع انگلیسی



2-1 مقدمه

سرمایه روانشناختی که با توجه به اینکه بحثی جدید و نو می­باشد نیاز به تعاریفی از آن و ابعاد مطرح شده آن می­باشد.

در این گفتار به تعاریف مفاهیم و مبانی نظری پژوهش پرداخته شده است. مبانی نظری پژوهش در ارتباط با متغیرهای مرتبط با پژوهش است. در این فصل از پژوهش به بررسی مفاهیم نظری مرتبط با متغیر سرمایه روانشناختی و ابعاد آن پرداخته می شود. این متغیرها شامل:

2-2 سرمایه روانشناختی:

واژه «سرمایه» اشاره دارد به ارزش دارایی­ها و منابع در دسترس که برای یک نیاز خاص مورد استفاده قرار می­گیرند. بر این اساس، تا کنون سه نوع سرمایه مهم؛ یعنی سرمایه­مالی، انسانی و اجتماعی مورد توجه پژوهشگران سازمانی بوده است.

سرمایه­ ای را که شکل فیزیکی دارد، نظیر پول، ماشین آلات، تجهیزات، زمین و ساختمان و نظایر آن و بدین وسیله به سرمایة صنعتی بدل شده و در تولید کالاها و خدمات مورد استفاده قرار می­گیرد، سرمایة مالی/اقتصادی نامیده می­شود (لوتانز و همکاران، 2010 : 44).

سرمایه انسانی اغلب به عنوان سرمایه فکری تلقّی می­شود و به نوعی شامل مهارتها، توانایی­ها، دانش و تجاربی است که یک شخص با خود به سازمان می­آورد(لوتانز و همکاران2006 : 34). سرمایة اجتماعی به ارزش دارایی­های واقعی یا بالقوه­ای اشاره دارد که فرد در سازمان بر حسب اینکه چه کسانی را می­شناسد، با چه شبکه­های اجتماعی در ارتباط است و چه اعتباری در سازمان دارد، به دست می­آورد(سولینگر و همکاران، 2008 :20). اما لوتانز و همکارانش شکل دیگری از سرمایه را به عنوان سرمایه روانشناختی مطرح کردند. آنها ادّعا می­کنند که این سرمایه ضمن اینکه قابلیت­ها و توانمندی­های سرمایة اجتماعی و انسانی را در بر دارد، می­تواند حتی از آنها فراتر رفته، به عنوان مزیّت رقابتی برای سازمان­های امروزی مورد بهره­برداری قرار گیرد( لوتانز و همکاران،2006: 34).

. Psychological Capital

فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

پیشینه و مبانی نظری سرمایه روانشناختی_1561123111_12544_3418_1089.zip0.13 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 33,800 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت