خانه راهنمای خرید پیگیری سفارش پشتیبانی درباره ما تماس با ما
محصولات مرتبط
مبانی نظری و پیشینه پژوهش بلوغ ومرحله نوجوانی
مبانی نظری و پیشینه پژوهش بلوغ ومرحله نوجوانی
قیمت : 37,400 تومان
مبانی نظری و پیشینه پژوهش انگیزه پیشرفت
مبانی نظری و پیشینه پژوهش انگیزه پیشرفت
قیمت : 32,000 تومان
مبانی نظری و پیشینه پژوهش رضایت مشتري
مبانی نظری و پیشینه پژوهش رضایت مشتري
قیمت : 37,400 تومان
پیشینه و مبانی نظری ارزش ویژه برند داخلی سازمان
پیشینه و مبانی نظری ارزش ویژه برند داخلی سازمان
قیمت : 32,000 تومان

پیشینه و مبانی نظری تحقیق سیستم های یادگیری الکترونیکی

پیشینه و مبانی نظری تحقیق سیستم های یادگیری الکترونیکی

فصل دوم پایان نامه،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،مبانی نظری وپیشینه تحقیق پیشینه و مبانی نظری تحقیق سیستم های یادگیری الکترونیکی دارای 33 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .docx
بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::


فهرست مطالب:

2-1-مقدمه 9
2-2-آموزش از راه دور 9
2-3-سير تكامل آموزش از راه دور 9
2-4-مفهوم يادگيري الكترونيكي 11
2-5 تعاريف يادگيري الكترونيكي 11
2-6-مزایای یادگيری الکترونيکی 13
2-7-چالش های یادگيری الکترونيکی در ایران 16
2-8- مدلهاي آموزش الكترونيكي 18
2-8-1-آموزش همزمان یا کلاسهای آنلاین 18
2-8-2-آموزش غیر همزمان یا کلاسهای آفلاین 18
2-8-3-آموزش بر پایه کامپیوتر(CBT) 18
2-8-4آموزش بر پایه اینترنت (IBT) 19
2-8-5آموزش بر پایه وب ( WBT) 19
2-9-سیستم های یادگیری الکترونیکی 19
2-9-1 سیتم مدیریت یادگیری 19
2-9-2 سیتم مدیریت محتوای آموزشی (LCMS) 20
2-10-مروری بر تحقیقات پیشین: 20
2-10-1فاکتورهای حیاتی موفقیت یادگیری الکترونیکی 20
2-10-2-مدل های موفقیت سیستم های اطلاعاتی 23
2-10-3 مدل های موفقیت سیستم های یادگیری الکترونیکی 25
2-11-جمع بندی مولفه های سنجش موفقیت یادگیری الکترونیکی 31
منابع




2-1-مقدمه:
در این فصل به مرور پیشینه تحقیقات مرتبط با این موضوع پرداخته خواهد شد . بدین منظور ابتدا مفاهیم و تعاریف آموزش از راه دور، سیر تکامل، مزایا و معایب، سیستم های یادگیری الکترونیکی و در پایان نقاط ضعف و قوت مدل های سنجش موفقیت سیستم های اطلاعاتی و یادگیری الکترونیکی پیشین مورد برسی قرار خواهد گرفت .
2-2-آموزش از راه دور:
در عصر حاضر در اثر تغییر و پیشرفت اجتماعی، آموزش به عنوان حقوق اولیه انسانها شناخته شده است. بسياري از دانشمندان معتقد هستند كه شرايط يادگيري بايد چنان سازماندهي شود كه هر يادگيرنده براساس توانايي هاي خود به فعاليت و يادگيري بپردازد (محمد شريعتمداري).
افزايش تقاضا براي آموزش، تنوع انتظارات مردم از مراكز آموزشي، تأسيس مراكز آموزش جديد و رقابت بين آنها از جمله چالشهايي بوده است كه نظام آموزشي جهان را بسوي آموزش از راه دور متمايل كرده است.


2-3-سير تكامل آموزش از راه دور:
دسته بندي فناوري هاي آموزش از راه دور در قالب نسل هاي مختلف بر مبناي ابزارهاي فناوري مورد استفاده به صورت زير است:
الف) نسل اول آموزش از راه دور:
اين نسل آموزش از راه دور به آموزش يا مطالعه‌ مكاتبه‌اي بر مي‌گردد كه ويژگيهاي اين نسل عبارتند از: شكل‌گيري فناوريهاي نوشتاري و خودآموزها، استفاده از پست براي برقراري ارتباط دو طرفه، البته بايد متذكر شد كه اين نوع ارتباط بصورت غير همزمان بوده و داراي تاخير زماني زيادي نيز بوده است. گستره يادگيرندگان دراين نسل خيلي زياد نبوده، همچنين فاصله آنها نسبت به يكديگر و معلم تقريباً كم است ( از لحاظ پراكندگي جغرافيايي). بصورت كلي اين سيستم آموزشي سنت شكني كرده و امكان آموزش انعطاف پذيررا براي يادگيرندگان و علاقمندان به مطالعه و ياگيري فارغ‌ از عوامل زماني و مكاني فراهم مي‌نمايد.
ب) نسل دوم آموزش از راه دور:
در اواخر دهة 1960 شكل گرفته و رشد يافته‌است ( نيپر به نقل از فينگر، گلين، رونفرلگ و كالرولين,2001) . اين نسل به عنوان ( ارتباط از راه دور) يا ( آموزش از راه دور چند رسانه‌ايها) تلقي مي‌گردد كه از فناوريهاي نسل گذشته همچون فناوريهاي نوشتاري و ارتباطات پستي فراتر مي‌رود ( كيرك وود, 1998). اصطلاح ارتباطات از راه دور به استفاده از كانالهاي ارتباطي الكترونيكي از قبيل ( فناوريهاي كابلي، نوري، راديو، و غيره ) كه براي ارسال يا دريافت سيگنالهاي صوتي و تصويري و ارتباطات داده‌ها بر مي‌گردد. ( الگرين و پاركر1994 : 330، نقل از گريسون 1995: 326). به بيان ساده‌تر ارتباطات از راه دور به تبادلهاي ارتباطات الكترونيكي در مسافتهاي دور دست بر مي‌گردد ( گريسون 1995). بنابراين در نسل دوم علاوه بر آنكه از فناوريهاي نسل گذشته استفاده مي‌شود، فناوريهاي ارتباطي همچون تلفن، تله‌كنفرانس ( ديداري، شنيداري و كامپيوتري) را بكار مي‌گيرد.
ج )نسل سوم آموزش از راه دور:
اين نسل در كل به دنبال فراهم آوردن امكان يادگيري با بكارگيري قابليتهاي كامپيوتر است. كيرك وود (1998) اظهار مي‌دارد كه اين نسل بر تعامل و گفتگوي بين مشاركت كنندگان در فرآيندهاي آموزشي تأکید بيشتري نسبت به دو نسل قبل داشته ‌است. آغاز اين نسل قبل از دهة 1980 بوده و ظهور فناوريهاي ارتباطي شبكه‌ها، فناوريهاي ماهواره‌اي موجب تسهيل در انتقال محتواي آنالوگ ديجيتال به ايستگاههاي كامپيوتري شد.( گرنگر و پاسريني 2000). اين فنارويها امكان تعامل به موقع‌ همراه با ويدئوكنفرانس دو طرفه يا تعامل تصويري يك طرفه و ارتباط شنيداري دو طرفه را براي اين شكل از آموزش فراهم مي‌آورند.


فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

پیشینه و مبانی نظری تحقیق سیستم های یادگیری الکترونیکی_1615785625_12582_3418_1389.zip0.48 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 30,200 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت