خانه راهنمای خرید پیگیری سفارش پشتیبانی درباره ما تماس با ما
محصولات مرتبط
مبانی نظری و پیشینه پژوهش بلوغ ومرحله نوجوانی
مبانی نظری و پیشینه پژوهش بلوغ ومرحله نوجوانی
قیمت : 37,400 تومان
مبانی نظری و پیشینه پژوهش انگیزه پیشرفت
مبانی نظری و پیشینه پژوهش انگیزه پیشرفت
قیمت : 32,000 تومان
مبانی نظری و پیشینه پژوهش رضایت مشتري
مبانی نظری و پیشینه پژوهش رضایت مشتري
قیمت : 37,400 تومان
پیشینه و مبانی نظری ارزش ویژه برند داخلی سازمان
پیشینه و مبانی نظری ارزش ویژه برند داخلی سازمان
قیمت : 32,000 تومان

پیشینه و مبانی نظری محافظه كاری شرطی و غیرشرطی

پیشینه و مبانی نظری محافظه كاری شرطی و غیرشرطی

فصل دوم پایان نامه،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،مبانی نظری وپیشینه تحقیق پیشینه و مبانی نظری محافظه كاري شرطی و غیرشرطی دارای 43 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .docx
بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::


فهرست مطالب:

2-1- مقدمه 14
2-2- عملکرد و کارایی مدیریت 16
2-2-1- تعریف کارایی 18
2-3- ارزیابی عملکرد و کارایی مدیریت 18
2-4- نسبت دوپونت ROA)) 21
2-4-1- دوپونت تعدیل شده : 23
2-4-2 موارد استفاده ROA 24
2-4-3- نقاط ضعف ROA 24
2-5- کارایی مدیران موظف و غیر موظف 25
2-6- عملکرد و کارایی اطلاعاتی 26
2-6-1- کارایی بازار 27
2-7- عدم تقارن اطلاعاتی 28
2-8-خطای پیش بینی سود 30
2-8-1- عوامل موثر بر خطاي پیش بینی سود 31
2-9- نوسان بازدهی 32
2-10- تعریف محافظه کاری 34
2-11-تقسیم بندی محافظه کاری 35
2-11-1- محافظه كاري شرطی 36
2-11-2- محافظه كاري غير شرطی 37
2-12- روش های اندازه گیری محافظه کاري: 37
2-12-1- روش ها اندازه گیری محافظه کاری شرطی 38
2-12-1-1- روش عدم تقارن زمانی سود: 38
2-12-1-2- روش کاربرد اقلام عملیاتی: 38
2-12-2- روش های اندازه گیری محافظه کاری غیر شرطی 39
2-12-2-1- روش ارزش بازار نسبت به ارزش دفتری سهام (MTB) 39
2-12-2-2- روش Res: 40
2-12-2-3- روش به کارگیری اقلام تعهدی: 40
2-12-2-4- روش ارزش دفتری به ارزش بازار 40
2-13- نقش اطلاعاتی محافظه کاری 41
2-14- پیشینه پژوهش 42
2-14-1- تحقیقات داخلی 42
2-14-2- تحقیقات خارجی 46
2-15- خلاصه فصل 50
منابع



2-1- مقدمه
هدف از تاسيس هر موسسه، سازمان يا شركت تجاري، كسب سود و تداوم حيات آن مي باشد. براي نيل به اين هدف سازمان ها سعي مي كنند تا با افزايش بهره وري عوامل توليد، هزينه هاي خود را كاهش داده و بر سود خود بيافزايند، سرمایه گذاران نیز با هدف مزبور اقدام به سرمایه گذاری نموده و همواره کسب سود و بازده از دغدغه های اصلی آنهاست. سرمايه¬گذاري يكي از عوامل مهم توسعه در قرن حاضر است. سرمايه¬گذاري نيازمند برنامه¬ريزي است. برنامه¬ريزي، امكان بهره¬برداري مناسب از فرصت¬هاي موجود را فراهم مي¬آورد. براي افزايش اثر بخشي برنامه¬ريزي بايد توانايي پيش¬بيني صحيح و مستمر را بهبود بخشيد. پيش¬بيني عنصر كليدي در تصميم¬گيري هاي اقتصادي است. با ایجاد و شکل گرفتن مبحث تفکیک مالکیت از مدیریت و ایجاد یک تضاد منافع بزرگ بین مالکان و مدیران، ارزیابی عملکرد شرکتها موضوع مورد توجه اعتباردهندگان، مالکان، دولت و حتی مدیران است.
از طرفی دیگر محافظه كاري حسابداري باعث منفعت رسانيدن به سرمايه گذاران مي گردد چرا كه باعث تعديل مشكلات بنگاه در ارتباط با تصميم گيري هاي سرمايه گذاري مديران، افزايش كارايي قراردادها، سهولت نظارت بر مديران و كاهش دعاوي حقوقي مي گردد. اين مزاياي محافظه كاري باعث كاهش اثرات منفي ناشي از نتايج اين واقعيت مي شود كه اشخاص وابسته به شركت داراي عدم تقارن اطلاعاتي هستند .محافظه كاري علائم هشدار سريع براي سهامداران فراهم مي نمايد زيرا كه باعث انتقال سريع اخبار بد مي گردد. در این پژوهش قصد داریم که بدانیم آیا عملکرد مدیریتی و اطلاعاتی می تواند بر محافظه کاری شرطی و غیر شرطی تاثیر گذار باشد یا خیر.
مطالب عنوان شده در این فصل شامل بیان مبانی نظری مربوط به عملکرد مدیریتی، اطلاعاتی و نیز محافظه کاری شرطی و غیر شرطی خواهد بود و همچنین به مرور تحقیقات صورت گرفته مرتبط با پژوهش حاضر خواهیم پرداخت.


گفتار اول
2-2- عملکرد و کارایی مدیریت

رشد و توسعه اقتصاد، افزايش شركت هاي سهامي و تفكيك مديريت از مالكيت، امروزه مسائل نمايندگي را به يكي از مهمترين دغدغه هاي سرمايه گذاران مبدل ساخته است. مسائل نمايندگي از اين واقعيت سرچشمه مي گيرد كه سرمايه گذاران معمولاً داراي تمايل و يا توانايي لازم براي اداره امور شركت نيستند؛ ازاين رو، اين مسئوليت را به مديران محول مي كنند. چنانچه هر دو گروه مديران و سرمايه گذاران به دنبال بيشينه كردن منافع شخصي خود باشند و اعمال نظارت بر عملكرد نماينده نيز مستلزم صرف هزينه باشد، اين امر به طور ضمني حاوي اين پيام است كه نماينده ممكن است همواره درصدد تأمين منافع مالك و حداكثر كردن ثروت وي نباشد (اصلاني، 1384). از اين رو سهامداران به دنبال ابزارهايي براي سنجش عملكرد مديران از نظر دستيابي به اهدافشان و به تبع آن تصميم گيري هاي صحيح اقتصادي هستند.
از سالها قبل ارزیابی عملكرد شركت بخش عمده ای از مباحث حسابداری، مدیریت و اقتصاد را تشكیل داده است اصولاً عملكرد با هدف رابط مستقیمی‌دارد ارزیابی عملكرد یعنی ارزیابی اینكه شركت تا چه حدی به اهداف تعیین شده در برنامه های خود دست یافته است نتیجه حاصل شده از ارزیابی عملكرد خود هدف نیست بلكه هدفی برای پیش‌بینی برنامه های آتی و بهبود نقاط قوت و برطرف كردن نقاط ضعف می‌باشد. ارزیابی عملكرد شركت بدون مدنظر قرار داردن ویژگی تجاری و شرایط حاكم بر بازار كالا و خدمات آن (سنجش و كنترل داده‌ها، ستاندها و فرآیند تولید) و صرف نظر از جایگاهی كه شركت مورد ارزیابی در مجموعه نظام و ساختار اقتصادی كشور از آن برخوردار است در خور توجه نخــواهد بود (قنبری، 1386). اندازه گیری عملكرد مالی پایه و اساس بسیاری از تصمیمات از قبیل پاداش مدیران، قیمت سهام، ریسك سهام، تصمیم گیری مربوط به سرمایه‌گذاری و سایر موارد دیگر است. یكی از اصلی ترین و مهم ترین وظایف مدیران، تصمیم‌گیری است آنها باید برای برنامه‌ریزی، سازماندهی و اجرا تصمیم‌گیری كنند. این تصمیم گیریها باید بر اساس نتایج ارزیابی انجام شده (با معیارهای شاخص عملكرد) متناسب با فرآیندهای كاری سازمان باشد ارزیابی مستمر عملكرد موجب پیدایش اطلاعات مستند بهنگام و با ارزش برای تصمیم گیری مدیران خواهد شد كه با هدف ارتقاء سازمان و بهبود فعالیتهای كاری آن در زمینه های گوناگون اتخاذ می‌شوند (خالقی مقدم و برزیده،1382).


فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

پیشینه و مبانی نظری محافظه كاري شرطی و غیرشرطی_1529679662_12660_3418_1908.zip0.19 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 32,000 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت