خانه راهنمای خرید پیگیری سفارش پشتیبانی درباره ما تماس با ما
محصولات مرتبط
مبانی نظری و پیشینه پژوهش بلوغ ومرحله نوجوانی
مبانی نظری و پیشینه پژوهش بلوغ ومرحله نوجوانی
قیمت : 37,400 تومان
مبانی نظری و پیشینه پژوهش انگیزه پیشرفت
مبانی نظری و پیشینه پژوهش انگیزه پیشرفت
قیمت : 32,000 تومان
مبانی نظری و پیشینه پژوهش رضایت مشتري
مبانی نظری و پیشینه پژوهش رضایت مشتري
قیمت : 37,400 تومان
پیشینه و مبانی نظری ارزش ویژه برند داخلی سازمان
پیشینه و مبانی نظری ارزش ویژه برند داخلی سازمان
قیمت : 32,000 تومان

پیشینه پژوهش و مبانی نظری مدیریت دانش

پیشینه پژوهش و مبانی نظری مدیریت دانش

فصل دوم پایان نامه،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،مبانی نظری وپیشینه تحقیق پیشینه پژوهش و مبانی نظری مدیریت دانش دارای 45 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .docx
بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::


فهرست مطالب:


2-1 مقدمه 12
2-2 تعاریف و مبانی نظری 13
2-2-1 سیر تحول مدیریت دانش 13
2-2-2 مفاهیم پایه در مدیریت دانش 14
2-2-3 مفهوم داده 14
2-2-4 مفهوم اطلاعات 14
2-2-5 مفهوم دانش 15
2-2-6 انواع دانش 16
2-3 معناسازی و دانش آفرینی 17
2-4 مفهوم مدیریت دانش 20
2-5 عوامل مؤثر در مدیریت دانش 22
2-5-1 نقش فناوری اطلاعات در مدیریت دانش 22
2-5-2 نقش فرهنگ سازمانی در مدیریت دانش 23
2-5-3 نقش مدیریت در مدیریت دانش 24
2-6 شیوه¬های (مؤلفه¬های) مدیریت دانش 24
2-7 ابعاد مدیریت دانش 27
2-7-1 مدیریت دانش سازمانی 27
2-7-2 مدیریت دانش شخصی 28
2-8 جایگاه و ضرورت به کارگیری مدیریت دانش در مؤسسات آموزش عالی 30
2-9 پیامدهای اقتصادی، فنی و اجتماعی مدیریت دانش در آموزش عالی 33
2- 10 نقش مدیریت دانش در برنامه¬ریزی درسی و فعالیت¬های آموزشی اعضای هیأت علمی 35
2- 11 مرور پیشینه پژوهش 40
2- 12 نتیجه¬گیری 43
منابع


2-1 مقدمه
امروزه بهره¬وری بهینه دانش، دغدغه سازمان¬های قرن بیست و یکم است و اهمیت آن از اواسط دهه ١٩٩٠، در بسیاری از کنفرانس¬های بین المللی مطرح شده است. در حال حاضر، اطلاعات و دانش به عنوان قدرت و سلاح استراتژیک تلقی می¬شوند، سرمایه به حساب می¬آیند و در مدیریت مدرن به عنوان منابعی پذیرفته شده¬اند که مستعد مطالعه و پژوهش با استفاده از تکنیک¬هایی که برای سایر حوزه¬های کوشش انسانی ایجاد شده و به کار برده می¬شوند، هستند. دانش، به عنوان نیرویی قدرتمند، برای سازمان¬های بخش خصوصی و دولتی در دستیابی به سود رقابتی و مقایسه¬ای، عامل حیاتی به شمار می¬رود، اما اکثر مؤسسات و شرکت¬های عصر اطلاعات، مدیریت اطلاعات و مدیریت دانش را به صورت تشریفاتی و روتین انجام می¬دهند. اگر¬چه تشخیص تفاوت میان داده¬ها، اطلاعات، دانش و عقل برای این مؤسسات، ضروری است اما تغییر شکل داده¬ها و اطلاعات و تبدیل آن¬ها به دانش و سپس مدیریت این دانش به نفع یک مؤسسه، اقدامی فعالانه است و مدیران برای این عمل باید مؤثر و مبتکر باشند (مختار، 2004).


بنابراین با توجه به تغييرات سريع و دائمي در جهان کنونی، ضروري است كه سازمان¬ها بازگشت تمامي سرمايه¬هاي خود را به بيش¬ترين حد ممكن برسانند. یکی از سرمايه¬هايي كه كم¬ترين بهره¬برداري را داشته است، دانشي است كه در اختيار افراد آن سازمان است. دانش به طور سنتي، یا در اذهان متخصصان (به شكل دانش ضمني) و یا به شكل گزارش، ارائه مطالب، ويدئوها و اسناد (به شكل دانش صريح) ذخيره مي¬شود. ذخيره¬سازي دانش شخصي به شكل سند و گزارش دشوار است و در صورتي كه به عنوان دانش ضمني در اذهان متخصصان وجود داشته باشد، بازيابي و دسترسي به آن مشكل است. مديريت دانش، توانايي استفاده از دانش قبلي را براي شناخت ارزش اطلاعات جديد، تلفيق و يكپارچه¬سازي آن و به كاربردن آن براي توليد دانش و قابليت¬هاي جديد ترسيم مي¬كند (میتال، 2008).
از طرفی دیگر، مؤسسات دانشگاهی به عنوان مراکز توليد و اشاعه دانش بيش از هر سازمان دیگری نيازمند اجرای مدیریت دانش هستند. با این¬که دانشگاه¬ها خود مخازن دانش هستند، تاکنون به سرمایه¬های فکری و منابع علمی توليد شده به ¬وسيله جامعه دانشگاهی توجه کافی مبذول نشده است به طوری که تا به امروز هيچ¬گونه کنترلی بر دانش غير مکتوب، دانش موجود در اذهان، صورت نگرفته و اطلاعات مدون توليد شده در داخل نيز به ندرت به گونه¬ای مجتمع و یکپارچه جمع¬آوری و در چارچوبی نظام¬مند مدیریت شده است. این ضعف مدیریتی سبب شده که بسياری از سرمایه¬های ارزشمند موجود برای هميشه ناشناخته و دور از دسترس و بسياری از خلاء¬های موجود هم¬چنان به قوت خود باقی بمانند. از سوی دیگر عدم توجه به اطلاعات توليد شده در داخل و فقدان یک رویکرد تجاری، دانشگاه¬ها را به لحاظ مادی نيز متضرر نموده و سبب شده است که بسياری از این اطلاعات توسط ناشران خصوصی منتشر و در قالب منابع اطلاعاتی دوباره به خود دانشگاه¬ها فروخته شود (حاضری و صراف-زاده، 1385).


فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

پیشینه و مبانی نظری مدیریت دانش_1529679814_12666_3418_1344.zip0.00 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 32,000 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت