خانه راهنمای خرید پیگیری سفارش پشتیبانی درباره ما تماس با ما
محصولات مرتبط
مبانی نظری و پیشینه پژوهش بلوغ ومرحله نوجوانی
مبانی نظری و پیشینه پژوهش بلوغ ومرحله نوجوانی
قیمت : 37,400 تومان
مبانی نظری و پیشینه پژوهش انگیزه پیشرفت
مبانی نظری و پیشینه پژوهش انگیزه پیشرفت
قیمت : 32,000 تومان
مبانی نظری و پیشینه پژوهش رضایت مشتري
مبانی نظری و پیشینه پژوهش رضایت مشتري
قیمت : 37,400 تومان
پیشینه و مبانی نظری ارزش ویژه برند داخلی سازمان
پیشینه و مبانی نظری ارزش ویژه برند داخلی سازمان
قیمت : 32,000 تومان

پیشینه و مبانی نظری مکان یابی پهنه های مناسب احداث پارکینگ های عمومی و طبقاتی

پیشینه و مبانی نظری مکان یابی پهنه های مناسب احداث پارکینگ های عمومی و طبقاتی

فصل دوم پایان نامه،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،مبانی نظری وپیشینه تحقیق پیشینه و مبانی نظری مکان یابی پهنه های مناسب احداث پارکینگ های عمومی و طبقاتی دارای 65 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .docx
بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::


فهرست مطالب:

2-1- مقدمه 21
2-2- پيشينه ي تاريخي پارکینگ 21
2-3- جاي پارك 22
2-4- فضا – ساعت 22
2-5- جابجايي(واگردان) 22
2-6-عرضه پارکینگ 22
2-7 -تقاضای پارکینگ 23
2-8-تعيين ميزان تقاضاي پاركينگ 23
2-9-روابط مربوط به عرضه، كاربري و تقاضاي پاركينگ 23
2-10- استخراج ميزان عرضه و تقاضاي پاركينگ 24
2-11- گروهها و منافع متأثر از پاركينگ 25
2-12- سطح توقف خودرو 25
2-13- حريم و استانداردهاي فضاي پارك 25
2-14- ترافيك 26
2-15- عوامل تشکیل دهنده ترافیک 26
2-16- مدیریت ترافیک 27
2-17- تسهیلات ترافیک 27
2-18- پارکینگ 28
2-19- پاركينگ عمومي 28
2-20- دسترسي به پاركينگ 28
2-21- برآورد پارکینگ لازم 30
2-22- مشکلات احداث پارکینگ 30
2-23- اشباع پارکینگ 31
2-24- محل پارکینگ .32
2-25-توليد سفر 33
2-26- مطالعات مبدأ و مقصد 34
2-27- برنامه ریزی برای معلولین 34
2-28- تقسيم بندي پارك حاشيه اي بر اساس مدت توقف 37
2-29- استانداردهای خودرو 37
2-30-محدوده مورد مطالعه پارکینگ 38
2-31-متوسط مدت زمان پارك : 40
2-32- محل هاي داراي اولويت براي انجام مطالعات پارك حاشيه اي 41
2-33-اهميت احداث پاركينگهاي طبقاتي 42
2-34- مقايسه هزينه هاي ايجاد يك واحد پاركينگ 43
2-35- شاخص های پارکینگ سلامت محور 43
2-36- شاخص هاي مكان يابي كاربريهاي شهري 45
2-37- تأسیسات پارکینگ 48
2-38- سایر فضاهای پارکینگ 52
2-39-انواع پارکینگ 52
2-40-تکنولوژی های جدید پارکینگ و روش های نوین مدیریت فضاهای پارک 55
2-41- مشکلات احداث پارکینگ 63
2-42- سازۀ پارکینگ 63
2-43-مدیریت پارکینگ 64
2-44-ابعاد وسایل نقلیه، استانداردها و سرانه های طراحی پارکینگ 66
2-45-فضای مورد نیاز پارکینگ برای کاربری های مختلف و نقش رعایت سرانه ها 68
2-46-گشتن به دنبال جای پارک، معضل امروز شهرها 70
2-47- مكانيابي 71
2-48-مکان یابی پارکینگ 71
2-49- اهميت مكانيابي صحيح در استقرار پاركينگهاي عمومي 72
2-50- معیارهاي موثر در مکانیابی پارکینگ 73
2-51- سيستم اطلاعات جغرافيايي 74
2-52- استفاده از GIS در شهرسازي و برنامه ريزي شهري 75
2-53- استفاده از سيستم هاي اطلاعات جغرافيايي در حوزه حمل و نقل 75
2-54-روش های مکان یابی پارکینگ 76
2-55-نتیجه گیری 80
منابع


2-1- مقدمه:
با توجه به اينكه در اين پژوهش به بررسي وضعيت پاركينگ هاي عمومي در شهر لاهیجان و ارتباط آن با ساير كاربريها و عناصر شهري پرداخته خواهد شد و پيش زمينه اصلي براي ورود به مبحث اصلي، آشنايي با مفاهيم پايه مي باشد، در اين قسمت به تفضيل به بيان ادبيات پژوهش پرداخته خواهد شد.


2-2- پيشينه ي تاريخي پارکینگ:
اغلب پارکینگهای انبوه و گاراژها قبل از سال 1920 موجود بودند.در آن زمان حمل و نقل عمومی ، سرویس دهی مناسبی به مراکز خرید و محلهای کار داشت.اغلب سفرها با وسایل نقلیه ای مانند درشکه انجام می شد و پارک کنار خیابان بسیار محدود بود.تحول در گاراژها در سالهای دهه 1920 شروع شد. در آن دهه گاراژها در مراکز اصلی شهر مکان داده شدند . شاغلین و کسبه ای که دارای اتومبیل شخصی بودند در این گاراژها اتومبیل خود را پارک می کردند؛دلیل آن به خاطر آسیب نرساندن به اتومبیلها توسط افراد مزاحم بود و همچنین در داخل این گاراژها خدماتی از قبیل تعمیرات و رنگ کردن اتومبیل صورت می گرفت.البته در بعضی اوقات هزینه های احداث گاراژها بر عهده استفاده کنندگان بود.
تحول بعدی در فاصله سالهای 1940 و 1960 بود.در این سالها گاراژها برای سرویس دهی به فروشگاه های مرکزی شهرها ساخته شدند.
در دهه 1950 گاراژها از لحاظ طراحی و نحوه اداره شبیه به دهه 1920 بودند؛یعنی توجه بیشتر بر ورود و خروج اتومبیلها بود تا تاثیر زیادی بر ترافیک خیابانهای اطراف نداشته باشند.


2-8-تعيين ميزان تقاضاي پاركينگ
براي مشخص كردن حداقل فضاي پاركينگ مورد نظر بايستي ميزان تقاضاي پاركينگ در نواحي مطالعاتي را به دست آورد. اساساً دو روش كلي براي اين كار وجود دارد كه عبارتند از:
الف) تعيين ميزان تقاضاي پاركينگ عمومي بر اساس نيازهاي منطقه اي كه در اين روش نيازهاي نواحي جذب سفر بر اساس نوع كاربري محاسبه مي شود. از اين روش در شركتهاي مشاور شهرداري استفاده مي شود. با توجه به جامع بودن، اين روش داراي معايبي است كه عبارتند از :
1. در اين روش به تمامي مراكز تجاري به يك شكل نگاه شده است. بطور مثال در مورد پاساژهاي تجاري از همان استانداردي استفاده مي شود كه در مورد آرايشگاه و يا تعميرگاه استفاده شده است.
2. اين روش فاقد امكان پيش بيني و مدلسازي در مطالعات را دارد.
3. اين روش نيازمند آماربرداري وسيع و گسترده مي باشد كه خارج از توان اين تحقيق است.
ب) روش ديگر تعيين ميزان تقاضاي پاركينگ عمومي بر اساس سفرهاي انجام شده است كه در اين روش هرگونه اطلاعات مربوط به تقاضاي سفر براساس مدلسازي رفتار سفر تعيين شده و سپس مراحل چهار گانه توليد، توزيع، تفكيك و تخصيص سفرها انجام و نتايج آن بر اساس تعداد سفر ، تعداد و نوع وسايل نقليه، زمان انجام سفر و هدف سفر به دست مي آيد (سازمان ترافيك تهران، ١٣٧1).
2-9-روابط مربوط به عرضه، كاربري و تقاضاي پاركينگ
در مطالعات جامع پاركينگ، محلهاي پارك رانندگان، مدت زمان پارك و مقصد بعد از پاركينگ، آمار برداري مي شود. بنابراين تعيين تقاضاي موجود در هر قطعه از مركز تجاري شهر (CBD) براي تعداد وسايل نقليه و فضا- ساعت مورد نياز امكان پذير خواهد بود.
ميزان تقاضاي كل با افزايش جمعيت، افزايش مي يابد؛ ولي در يك روند بسيار كندتر همراه با نزول در تقاضاي سرانه است. شهرهاي بزرگتر داراي وسايل حمل و نقل عمومي مناسبتر و جاذبه در خارج از مركز تجاري شهر هستند.
بسياري از مراكز تجاري داراي فضاي پاركينگ كافي هستند ولي نه در محلهاي مورد نياز. وجود مغازه ها، بانكها و ساختمانهاي اداري در هسته شهر علت بالا بودن قيمت زمين است كه از عوامل جلوگيري از احداث تسهيلات پاركينگ هستند و در عين حال براي آنها توليد تقاضا مي كند (بهبهاني، 1374، ص 343).


فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

پیشینه و مبانی نظری مکان یابی پهنه های مناسب احداث پارکینگ های عمومی و طبقاتی_1529774873_12742_3418_1702.zip0.00 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 32,000 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت