خانه راهنمای خرید پیگیری سفارش پشتیبانی درباره ما تماس با ما
محصولات مرتبط
مبانی نظری و پیشینه پژوهش بلوغ ومرحله نوجوانی
مبانی نظری و پیشینه پژوهش بلوغ ومرحله نوجوانی
قیمت : 37,400 تومان
مبانی نظری و پیشینه پژوهش انگیزه پیشرفت
مبانی نظری و پیشینه پژوهش انگیزه پیشرفت
قیمت : 32,000 تومان
مبانی نظری و پیشینه پژوهش رضایت مشتري
مبانی نظری و پیشینه پژوهش رضایت مشتري
قیمت : 37,400 تومان
پیشینه و مبانی نظری ارزش ویژه برند داخلی سازمان
پیشینه و مبانی نظری ارزش ویژه برند داخلی سازمان
قیمت : 32,000 تومان

پیشینه و مبانی نظری تحقیق نمایش درمانی و کم توانی ذهنی

پیشینه و مبانی نظری تحقیق نمایش درمانی و کم توانی ذهنی

فصل دوم پایان نامه،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،مبانی نظری وپیشینه تحقیق پیشینه و مبانی نظری تحقیق نمایش درمانی و کم توانی ذهنی دارای 89 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .docx
بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::


فهرست مطالب:

-2کم توانی ذهنی ......................................................................................15
1-1-2شیوع ..................................................................................................17
2-1-2طبقه بندی کم توانی ذهنی .................................................................. 18
1-2-1-2طبقه بندی انجمن امریکایی کم توانی ذهنی......................................18
2-2-1-2طبقه بندی بر اساس انتظارهای آموزش پذیری...................................20
3-1-2ویژگی های شناختی دانش آموز کم توان ذهنی.............................................21
4-1-2ویژگی های عاطفی و روانی کودکان کم توان ذهنی..................................24
2-2 فراخنای توجه..........................................................................................26
1-2-2فیزیولوژی توجه...................................................................................27
2-2-2عوامل موثر در توجه.............................................................................30
3-2-2انواع توجه...........................................................................................31
4-2-2عملکردهای توجه.................................................................................33
5-2-2کمبود توجه...........................................................................................................38
6-2-2درمان .....................................................................................................................40
7-2-2کم توانی ذهنی و اهمیت توجه............................................................42
3-2نمایش درمانی.............................................................................................................44
1-3-2تاریخچه نمایش درمانی ......................................................................................45
1-2-3-2انجمن نمایش درمانگران بریتانیا...................................................................47
2-2-3-2انجمن ملی نمایش درمانی امریکا.....................................................50
3-3-2ابزار نمایش درمانی................................................................................52
4-3-2اهداف نمایش درمانی............................................................................58
5-3-2رویکردهای نمایش درمانی.....................................................................58
1-5-3-2دیدگاه انسان شناسی/آیینی جنینگز.....................................................59
2-5-3-2نظریه نقش رابرت لندی.....................................................................60
3-5-3-2دیدگاه پنج مرحله ای امونا................................................................61
6-3-2روان نمایش درمانی و نمایش درمانی......................................................62
7-3-2نمایش درمانی برای کودکان..................................................................64
8-3-2نمایش درمانی در آموزش ویژه..............................................................65
9-3-2استفاده از نمایش درمانی برای افراد دارای مشکلات یادگیری.................67
10-3-2توجه در نمایش درمانی........................................................................68
11-3-2اجزاء جلسات نمایش درمانی.................................................................69
4-2بررسی متون...............................................................................................72
1-4-2تحقیقات انجام شده داخلی.....................................................................72
2-4-2تحقیقات انجام شده خارجی...................................................................73
منابع



1-2کم توانی ذهنی
هم اکنون تعاریف متعددی برای کم¬توانی¬ذهنی وجود دارد که جامع¬ترین آنها توسط انجمن کم¬توانی ذهنی امریکا ارائه شده است تعریفی که این انجمن در سال 1983 ارائه کرد چنین است: کم¬توانی¬ذهنی به کارکرد هوش عمومی اطلاق می¬گردد که به طور قابل ملاحظه¬ای زیر متوسط است و منجر به اختلالاتی در رفتار انطباقی شده یا با چنین اختلالاتی همراه است و در جریان دوره تحول ظاهر می¬شود (اسکلاک، لوکاسون، شوگرن و همکاران، 2007 به نفل از AAIDD).
کارکرد هوش عمومی، به عنوان نتایج حاصل از اجرای آزمون¬های استاندارد شده هوش عمومی که به این منظور تهیه شده و با شرایط منطقه¬ای یا کشوری، منطبق شده اند، تعریف می¬شود.
به طور قابل ملاحظه¬ای زیر متوسط به عنوان هوشبهر 70 یا پایین¬تر از 70 در مقیاس¬های استاندارد شده هوش تعریف می¬شود، حد بالای هوشبهر به عنوان یک رهنمود است و برحسب پایایی آزمون هوش استفاده شده می¬توان تا 75 یا بیش از 75 منظور شود.
رفتار انطباقی عبارت است از آن مقدار از معیارهای استقلال شخصی و مسئولیت اجتماعی مربوط به گروه همسن و هم فرهنگ را که فرد برآورده می¬کند. انتظارات مربوط به رفتار انطباقی با تغییر سن تقویمی متفاوت است.
نقایص در رفتار انطباقی ممکن است در حوزه¬های زیر ظاهر شود:
1- در خلال نوزادی و اوایل کودکی در حوزه¬های: تحول مهارت-های حسی و حرکتی، مهارت¬های ارتباطی، مهارت¬های خودیاری و اجتماعی شدن.
2- در خلال کودکی و نوجوانی در حوزه¬های: کاربرد مهارت های تحصیلی پایه در فعالیت¬های روزانه زندگی، کاربرد استدلال و قضاوت مناسب در غلبه بر محیط.
3- در خلال اواخر نوجوانی و بزرگسالی در حوزه مسئولیت¬های شغلی و اجتماعی.
دوره تحول به عنوان دوره زمانی بین حاملگی و 18 سالگی تعریف می¬شود (سیف نراقی و نادری،1386).
دال (1941) فرد کم¬توان¬ذهنی را با ویژگی¬های زیر توصیف می-کند.
1- از نظر ذهنی ناهنجار است.
2- کم¬توانی¬ذهنی از بدو تولد یا سال¬های اولیه رشد وجود دارد.
3- در بلوغ کم¬توانی¬ذهنی او قابل تشخیص است.
4- نقص ذهنی ناشی از یک عامل اساسی مانند ارث یا بیماری است.
5- در روابط اجتماعی، شایستگی و صلاحیت لازم را ندارد و نمی¬تواند امور خود را مستقل اداره کند.
6- نقص ذهنی قابل درمان نیست
تعریف جدید انجمن کم¬توانی¬ذهنی آمریکا (2007) به این صورت است:
"کم¬توانی ذهنی عبارت است از کارکرد هوشی زیر متوسط معنی¬دار و وجود محدودیت¬های همزمان در دو یا چند حوزه از حوزه¬های مهارت¬های اجتماعی، کاربرد منابع جامعه، خود راهبری، سلامت و ایمنی، عملکردهای تحصیلی، اوقات فراغت و اشتغال. کم¬توانی-ذهنی پیش از هجده سالگی آشکار می¬شود." هوش پایین تر از متوسط معمولاً با نحوه عملکرد آزمودنی در آزمون¬های هوشی تعیین می¬شود که در واقع تعیین آن با کوشش آلفردبینه انجام شد. وی قصد شناسایی کودکانی را داشت که توانایی استفاده از برنامه تعلیم و تربیت صنعتی فرانسه در آغاز قرن بیستم را نداشتند (سیف نراقی و نادری، 1386).
از نیمه قرن بیستم، اصطلاح کفایت اجتماعی شامل مهارت¬های اجتماعی و رفتار سازشی به عنوان عاملی در تشخیص کم¬توانی-ذهنی مطرح شده است. اهمیت رفتار اجتماعی در تشخیص کم¬توانی-ذهنی را می¬توان در نظریه بیولوژیک درباره هوش بوضوح مشاهده کرد. ثرندایک هوش را متشکل از هوش انتزاعی، هوش عینی و هوش اجتماعی دانست (هاردمن ، درو و اگن ، 1388).
چهار فرض زیر برای کاربرد کم¬توان¬ذهنی ضروری است:
1- ارزیابی معتبر باید پراکندگی فرهنگی و زبانی و تفاوت¬های موجود در ارتباط و عوامل مربوط رفتار را مورد توجه قرار دهد.
2- محدودیت¬در مهارت¬های سازشی، در قلمرو محیط¬های اجتماعی همسالان رخ می¬دهد و بر اساس نیازهای فردی شخص کم توانی ذهنی برای حمایت، مشخص می شود.
3- محدودیت مهارت¬های سازشی خاص، اغلب با دیگر توانایی¬های فرد در مهارت¬های سازشی یا دیگر قابلیت¬های مشخص همراه است.
4- با ارائه حمایت¬های مناسب به طور مستمر در طول یک دوره زمانی کارکرد زندگی فرد کم توان ذهنی به طور کلی بهبود خواهد یافت (شالوک ، لوکاسون ، شوگرن ، برویک دافی ، باردلی و بوندیکس ، 2007).


فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

پیشینه و مبانی نظری تحقیق نمایش درمانی_1529861699_12868_3418_1708.zip0.00 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 32,000 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت