خانه راهنمای خرید پیگیری سفارش پشتیبانی درباره ما تماس با ما
محصولات مرتبط
مبانی نظری و پیشینه پژوهش بلوغ ومرحله نوجوانی
مبانی نظری و پیشینه پژوهش بلوغ ومرحله نوجوانی
قیمت : 27,000 تومان
مبانی نظری و پیشینه پژوهش انگیزه پیشرفت
مبانی نظری و پیشینه پژوهش انگیزه پیشرفت
قیمت : 22,500 تومان
مبانی نظری و پیشینه پژوهش رضایت مشتري
مبانی نظری و پیشینه پژوهش رضایت مشتري
قیمت : 27,000 تومان
پیشینه و مبانی نظری ارزش ویژه برند داخلی سازمان
پیشینه و مبانی نظری ارزش ویژه برند داخلی سازمان
قیمت : 22,500 تومان

پیشینه و مبانی نظری تعیین مولفه های ریسک در زنجیره تامین

پیشینه و مبانی نظری تعیین مولفه های ریسک در زنجیره تامین

فصل دوم پایان نامه،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،مبانی نظری وپیشینه تحقیق پیشینه و مبانی نظری تعیین مولفه های ریسک در زنجیره تامین دارای 46 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .docx
بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::


فهرست مطالب:

2-2- بخش اول 8

2-2-1- زنجیره تأمین 8

2-2- 2- تعریف زنجیره تأمین 9

2-2-3- فرايندهای اصلي در هر زنجيره تأمين 10

2-2-4- يکپارچگي زنجيره تأمين 10

2-2-5- معيارهاي عملکرد زنجيره تأمين 11

2-2-5-1- معيارهاي کمي 11

2-2-5-2- معيارهاي کيفي 12

2-2-6- مدل‌های زنجیره تأمین 13

2-2-6- 1- مدل SCOR 13

2-2-6- 2- مدل ميلتنبرگ 14

2-2-7- مفهوم مديريت زنجيره تأمين 15

2-2-8- مؤلفههاي مديريت زنجيره تأمين 15

مديريت لجستيک در زنجيره تأمين 15

2-2-9- عناصر مديريت زنجيره تأمين 17

2-2-10- ساختار زنجیره تأمین در صنعت لوازم خانگی 18

2-3- ريسک 19

2-3-1- تعريف ريسک 19

2-4- ریسک در زنجیره تامین 21

2-4- 1- تعریف ریسک در مدیریت زنجیرۀ تأمین 21

2-4-2- انواع کلی ریسک در زنجیره تأمین 22

1-ریسک‌های خارجی 23

2- ریسک‌های داخلی 23

2-4-3- مديريت ريسک زنجيره تامين 24

2-5- مدلهای تصمیمگیری چند معیاره 25

2-5-1- مدلهای تصمیمگیری چند هدفه 25

2-4-2- مدل های تصمیم گیری چند شاخصه 26

2-4-3- بیمقیاس سازی 28

2-4-3-1- بیمقیاس سازی با استفاده از اقلیدسی 28

2-4-3-2- بیمقیاس سازی خطی 28

2-4-3-3- بیمقیاس سازی فازی 29

2-4-4- دستهبندی متدهای MADM 29

2-4-4-1-مدلهاي جبراني 30

2-4-4-2- مدلهاي غيرجبراني 30

2-5- پيشينه پژوهش 30

2-5-1- پیشینه ارزیابی ریسک زنجیره تامین 30

2-5-1-1- پيشينه داخلي 30

2-5-1-2- پيشينه خارجي 31

2-6- جمع بندی پیشینه و چهارچوب نظری پژوهش: 41



2-1- مقدمه

بررسی پیشینه پژوهش، معمولاً نقدی از دانش موجود درباره موضوع پژوهش است. بررسی پیشینه اگر به‌درستی انجام گیرد، به بیان مسئله کمک می‌کند و یافته‌های پژوهش را به پژوهش‌های قبلی پیوند می‌دهد. برخی از اهداف مرور پیشینه، شامل تعریف و تحدید مسئله، قرار دادن یافته‌های پژوهش در چارچوب پژوهش‌های پیشین، پرهیز از دوباره‌کاری و انتخاب روش‌ها و ابزار اندازه‌گیری دقیق‌تر می‌باشد (سرمد و همکاران، 1390: 55-56) .

هدف فصل پيش رو، آن است که فرآیندها، رویه‌ها و خروجی‌های مطلوب بررسي ادبيات را تعيين گرداند. اين فصل شامل شش بخش است که در بخش اول: زنجيره تأمین ، مديريت زنجيره تأمین و مسائل مربوط به اين حيطه و بخش دوم: بررسي مفهوم ريسک ، ريسک زنجيره تأمین و مديريت ريسک زنجيره تأمین، در بخش سوم: مرور اجمالي بر روش‌های تصمیم‌گیری و در بخش چهارم بررسي پيشينه داخلي و خارجي پژوهش انجام‌شده، در بخش پنجم نیز مدل مفهومی پژوهش بیان گشته است و درنهایت با بیان بخش ششم : خلاصه فصل پایان می‌یابد.


2-2- بخش اول

در این بخش مفهوم زنجیره تأمین و مدیریت زنجیره تأمین و مباحث مربوط به حیطه مدیریت زنجیره تأمین موردبررسی قرار گرفت.

2-2-1- زنجیره تأمین

در طول دو دهه اخير، مديران شاهد يک دوره تغييرات شگرف جهاني به‌واسطه پيشرفت در تکنولوژي، جهاني­شدن بازارها و شرايط جديد اقتصاد سياسي بوده­اند. با افزايش تعداد رقبا در کلاس جهاني، سازمان­ها مجبور شدند که به‌سرعت فرايندهاي درون‌سازمانی را براي باقي­ ماندن درصحنه رقابت جهاني بهبود بخشند. در دهه 70-1960 سازمان­ها به توسعه جزئيات استراتژي­هاي بازار همت گماردند که به برآورده سازی رضايت مشتريان متمرکز بود. آن­ها بدين درک نائل آمدند که مهندسي و طراحي قوي و عمليات توليد منسجم و هماهنگ، پیش‌نیاز دستيابي به نيازمندي­هاي بازار و درنتیجه سهم بازار بيشتر است. بنابراين طراحان مجبور شدند که ایده آل‌ها و نيازمندي­هاي موردنظر مشتريان را در طراحي محصولات خود بگنجانند و در حقيقت محصولي را با حداکثر سطح کيفي ممکن در حداقل هزينه، توأم با ایده آل‌های موردنظر مشتري روانه بازار سازند.

در دهه 1980 با افزايش تنوع در الگوهاي موردنظر مشتريان، سازمان­هاي توليدي به میزان فزاينده­اي به افزايش انعطاف­پذيري در خطوط، بهبود محصولات و فرآيندهاي موجود و توسعه محصولات جديد براي ارضاء نيازهاي مشتريان علاقه­مند شدند که اين موضوع، به‌نوبه خود چالش­هاي جديدي را براي آن­ها رقم زد.

در دهه 1990 به‌موازات بهبود در توانمندي­هاي توليد، مديران صنايع درک کردند که مواد و خدمات دريافتي از تأمين­کنندگان مختلف تأثير به سزايي در افزايش توانمندي­هاي سازمان به‌منظور برخورد با نيازمندي­هاي مشتريان دارد که اين امر به‌نوبه خود، تأثيرات مضاعفي در تمرکز سازمان بر پايگاه­هاي تأمين و استراتژي­هاي منبع یابی بر جاي نهاد. همچنين مديران دريافتند که صرفاً توليد يک محصول کيفي، کافي نيست. درواقع تأمين محصولات با معيارهاي موردنظر مشتري(چه موقع، کجا و چگونه) و کيفيت و هزينه موردنظر آن­ها، چالش­هاي جديدي را به وجود آورد (فيض­آبادي، 1382: 47).

در چنين شرايطي به‌عنوان يک نتيجه­گيري از تغييرات مذکور، سازمان­ها دريافتند که اين تغييرات در طولانی‌مدت براي مديريت سازمانشان کافي نيست. آن­ها بايد در مديريت شبکه همه کارخانه‌ها و شرکت­هايي که ورودي­هاي سازمان آن­ها را به‌طور مستقيم و غیرمستقیم تأمين مي­کردند، و همچنين شبکه شرکت­هاي مرتبط با تحويل و خدمات بعد از فروش محصول به مشتري درگير مي­شوند. با چنين نگرشي رويکردهاي زنجيره تأمين و مديريت زنجيره تأمين پاي به عرصه وجود نهاد.

2-2- 2- تعریف زنجیره تأمین

به‌طورکلی زنجیره تأمین، زنجیره­ای است که همه فعالیت­های مرتبط با جریان کالا و تبدیل مواد، از مرحله تهیه ماده اولیه تا مرحله تحویل کالای نهایی به مصرف­کننده را شامل می­شود. در ارتباط با جریان کالا دو جریان دیگر که یکی جریان اطلاعات و دیگری جریان منابع مالی و اعتبارات است نیز حضور دارد. محققان و نویسندگان مختلف ، نگرش­ها و تعاریف متفاوتی را از زنجیره تأمین ارائه کرده‌اند. برخی زنجیره تأمین را در روابط میان خریدار و فروشنده محدود کرده‌اند، که چنین نگرشی تنها بر عملیات خرید رده اول در یک سازمان تمرکز دارد. گروه دیگری به زنجیره تأمین دید وسیع­تری داده و آن را شامل تمام سرچشمه­های تأمین برای سازمان می­دانند. با این تعریف، زنجیره تأمین شامل تمام تأمین­کنندگان رده اول، دوم، سوم ... خواهد بود. چنین نگرشی به زنجیره تأمین، تنها به تحلیل شبکه تأمین خواهد پرداخت. دید سوم، نگرش زنجیره ارزش پورتر است که در آن زنجیره تأمین شامل تمام فعالیت­های موردنیاز برای ارائه یک محصول یا خدمت به مشتری نهایی است. با نگرش یادشده به زنجیره تأمین ، توابع ساخت و توزیع به‌عنوان بخشی از جریان کالا و خدمات به زنجیره اضافه می­شود. درواقع با این دید، زنجیره تأمین شامل سه حوزه تدارک، تولید و توزیع است (رجب­زاده و همکاران، 1386: 190).

فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

پیشینه و مبانی نظری تعیین مولفه های ریسک در زنجیره تامین_1581941329_12984_3418_1549.zip0.35 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 22,500 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت