خانه راهنمای خرید پیگیری سفارش پشتیبانی درباره ما تماس با ما
محصولات مرتبط
مبانی نظری و پیشینه پژوهش بلوغ ومرحله نوجوانی
مبانی نظری و پیشینه پژوهش بلوغ ومرحله نوجوانی
قیمت : 37,400 تومان
مبانی نظری و پیشینه پژوهش انگیزه پیشرفت
مبانی نظری و پیشینه پژوهش انگیزه پیشرفت
قیمت : 32,000 تومان
مبانی نظری و پیشینه پژوهش رضایت مشتري
مبانی نظری و پیشینه پژوهش رضایت مشتري
قیمت : 37,400 تومان
پیشینه و مبانی نظری ارزش ویژه برند داخلی سازمان
پیشینه و مبانی نظری ارزش ویژه برند داخلی سازمان
قیمت : 32,000 تومان

پیشینه و مبانی نظری زنجیره تامین و تعریف سیستم تولید بهنگام (JIT)

پیشینه و مبانی نظری زنجیره تامین و تعریف سیستم تولید بهنگام (JIT)

فصل دوم پایان نامه،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،مبانی نظری وپیشینه تحقیق پیشینه و مبانی نظری زنجیره تامین و تعریف سیستم تولید بهنگام (JIT) دارای 78 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .docx
بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::


فهرست مطالب:
1-2 مقدمه 9
2-2- آغازی بر زنجیره تامین 9
3-2- تاريخچه مديريت زنجيره تامين 11
4-2- تعريف مديريت زنجيره تامين 12
5-2- طرح كلى يك زنجيره تامين 14
6-2- نياز به مديريت زنجيره تامين 15
7-2- فرآيندهاى اصلى مديريت زنجيره تامين 16
8-2- فازهاى اصلى مديريت زنجيره تامين 17
9-2- سطوح زنجيره تامين 18
10-2- نقش اطلاعات در زنجيره تامين 19
11-2- زنجيره تامين مجازي 20
12-2- طرح ریزی 22
13-2- منبع یابی 22
14-2- ساخت و تولید 23
15-2- تحویل 23
16-2- موارد استفاده فناوري اطلاعات در مديريت زنجيره تامين 24
17-2- محرك هاي بكارگيري فناوري اطلاعات در مديريت زنجيره تامين 25
18-2- مشكلات زنجيره تامين و منابع آن ها 26
19-2- راه حل هاي مشكلات زنجيره تامين 28
20-2- فنآورى اطلاعات و مديريت زنجيره تامين 28
21-2- ارائه الگوی عرضه ناب و چابک برای کاهش اثر شلاق چرمی در زنجیره تأمین 29
22-2- عرضه های ناب و چابک 30
23-2- ارتباط عرضه های ناب و چابک 31
24-2- ساختار زنجیره عرضه و نقطه جدایش 32
25-2- کمینه کردن عدم اطمینان برای بیشینه کردن قدرت رقابت 32
26-2- یکپارچگی عرضه های ناب و چابک از منظر اجرایی 33
27-2- طراحی الگوی زنجیره تامین ناب با رویکرد رقابت‌پذیری 34
28-2- ناب‌سازی 35
29-2- زنجیره تأمین ناب 36
30-2- ویژگی‌های زنجیره تأمین در تولید ناب 36
31-2- مولفه‌های زنجیره ناب 37
32-2- رقابت‌پذیری 37
33-2- مدل الماس رقابت ملی پورتر 38
34-2- نقشه استراتژی 40
35-2- پنج عملكرد براى مديريت در برابر چالش هاى زنجيره تامين 41
36-2- معیارهای عملكرد 43
37-2- رقابت جديد 44
38-2- از همكاري تا اشتراك مساعي 44
39-2- يك چارچوب مفهومي 46
40-2- نقش طراحي شبکه در زنجيره تامين 47
41-2- کانال های توزیع 48
42-2- وظایف کانال 49
43-2- ساختار کانال 49
44-2- عرض كانال 50
45-2- طول کانال 50
46-2- ادغام عمودی 51
47-2- کانال های چند گانه 51
48-2- رفتار کانال 51
49-2- استرات‍‍‍‍ژي هاي رانشی در مقابل استرات‍‍‍‍ژي هاي کششی 52
50-2- سیستم های توزیع فیزیکی 52
51-2- مفهوم هزینه کل 52
52-2- مفهوم مرکز توزیع 53
53-2- حمل و نقل 53
54-2- ارسال کالا 54
55-2- خدمات حمل ونقل 54
56-2- انبارداری 54
57-2- مدیریت موجودی کالا 55
58-2- سیکل سفارش 55
59-2- گردش موجودی کالا 55
60-2- نقاط سفارش مجدد 55
61-2- مقدار سفارش اقتصادی 55
62-2- سیستم های موجودی به موقع 56
63-2- سیستم تولید به هنگام و نقش آن در زنجيره تامين 56
64-2- تعریف JIT 57
65-2- پیششرط های موفقیت JIT 58
66-2- استراتژیهای JIT 58
67-2- سیستم تولید بهنگام 59
68-2- نقش استراتژی فروش به هنگام در استحکام بخشیدن به ارتباطات زنجیره عرضه 60
69-2- اهداف اجرای سیستم JIT 61
70-2- اجزای JIT 62
71-2- مزایای JIT 63
72-2- مراحل پیادهسازی JIT 64
73-2- اندازهگیری کارایی در JIT 65
74-2- محدودیت های JIT 66
75-2- اجرای JIT در ایران و مشکلات موجود در برابر آن 69
76-2- ردیابی و اهمیت آن 70
77-2- معرفی روشهای ردیابی 71
1-77-2- روشهای ردیابی خودکار 71
2-77-2- معرفی روشهای ردیابی قابل کاربرد در زنجیره تأمین 73
78-2- طرح روش ردیابی در شركت ايران خودرو 74
79-2- سیستم ردیابی مبتنی بر بارکد 75
80-2- انتخاب روش ردیابی 77
منابع



مقدمه
در طول دو دهه اخیر، مدیران شاهد یك دوره تغییرات شگرف جهانی به واسطه پیشرفت در تكنولوژی، جهانی شدن بازارها و شرایط جدید اقتصاد سیاسی بوده اند. با افزایش تعداد رقبا در كلاس جهانی، سازمان ها مجبور شدند كه سریعاً فرآیندهای درون سازمانی را برای باقی ماندن در صحنه رقابت جهانی بهبود بخشند.
در رقابت‌هاى جهانى موجود در عصر حاضر، بايد محصولات متنوع را با توجه به درخواست مشترى، در دسترس وى قرار داد. خواست مشترى بر كيفيت بالا و خدمت رسانى سريع، موجب افزايش فشارهايى شده است كه قبلاً وجود نداشته است، در نتيجه شركت‌ها بيش از اين نمى‌توانند به تنهايى از عهده تمامى كارها برآيند. در بازار رقابتى موجود، بنگاه‌هاى اقتصادى و توليدى علاوه بر پرداختن به سازمان و منابع داخلى، خود را به مديريت و نظارت بر منابع و اركان مرتبط خارج از سازمان، نيازمند، يافته‌اند. علت اين امر در واقع دستيابى به مزيت يا مزاياى رقابتى با هدف كسب سهم بيشترى از بازار است. بر اين اساس، فعاليت‌هاى نظير برنامه ريزى عرضه و تقاضا، تهيه مواد، توليد و برنامه ريزى محصول، خدمات نگهدارى كالا، كنترل موجودى، توزيع ، تحويل و خدمت به مشترى كه قبلاً همگى در سطح شركت انجام مى شده اينك به سطح زنجيره عرضه، انتقال پيدا كرده است. مسئله كليدى در يك زنجيره تامين، مديريت و كنترل هماهنگ تمامى اين فعاليت‌ها است.

2-2- آغازی بر زنجیره تامین
لجستیک و مدیریت زنجیره تأمین ، امروزه در پشت صحنه مدیریت اغلب بنگاه¬های تولیدی قرار دارد و به عنوان ابزار استراتژیکی که موجب سودآوری در تولید کالاها و ارائه خدمات بهتر به مشتری می گردد، شناخته می¬شود. در حقیقت اغلب شرکت¬های بزرگ، اکثر موفقیت¬های خود را منوط به عملکرد کارای عملیات لجستیک خود می¬دانند. امروزه، لجستیک، دومین بخش مهم اشتغال در ایالات¬متحده (بنا به آمار اداره کار ایالات متحده) را تشکیل می¬دهد.
متخصصین مدیریت زنجیره تأمین و تولید، بر طراحی، و عملکرد کارای سازمان¬ها، تأثیرمی¬گذارند. قابلیت¬ آن ها برای درک و فرمول¬بندی استراتژی¬های کسب و کار، برای موفقیت سازمان ها ضروری است.
از آنجا که مدیریت تولید و زنجیره تأمین، تخصصی بین رشته¬ای است، محدوده آن در سازمان¬های مختلف متفاوت است. متخصصین این حوزه، مسئول عملکرد درونی سازمان خود هستند. این عملکرد، شامل طراحی محصولات و فرآیندها، انتخاب فن¬آوری مناسب، تهیه روش¬های کاری کارآ، برنامه¬ریزی (شامل مکان¬یابی و جایابی تسهیلات، همچنین برنامه ریزی فعالیت های روزمره از قبیل تولید، موجودی مواد و کالای در جریان ساخت و محصولات نهایی)، تسهیل جریان افراد و مواد و بهبود مستمر کیفیت محصول نهایی، می¬شود. همچنین متخصصین تولید و زنجیره تأمین، مسئول ایجاد ارزش برای مشتریان داخلی و خارجی هستند. این عملکرد شامل فعالیت های خارج از حوزه بنگاه مانند ارتباط با مشتریان و فعالیت های بازاریابی، تبلیغات، توزیع و تامین نیز می گردد.
مدیریت زنجیره تامین به عنوان یک موضوع بین رشته ای، متخصصین، با گرایش های مختلف مهندسی و مدیریت را در زیر یک چتر تخصصی برای انجام فعالیت های متنوع با هدف مشترک، گرد می آورد. از این رو آموزش انجام وظایف در چنین چارچوبی بیش از هر چیز نیازمند یک چارچوب سیستماتیک و یکپارچه است. چارچوبی که بتواند مباحث دقیق مدلسازی ریاضی را در کنار مباحث استراتژیک و کلان مدیریتی از یک سو و عدم قطعیت های بازار و تقاضا و نیز تحولات تکنولوژیک و نوسانات تامین از سوی دیگر، قرار دهد و همه این فعالیت ها را در جهت رشد و سودآوری بنگاه به کار گیرد.
مديريت زنجيره تامين پديده‌اى است كه اين كار را به طريقى انجام مى‌دهد كه مشتريان بتوانند خدمت قابل اطمينان و سريع را با محصولات با كيفيت در حداقل هزينه دريافت كنند.
در حالت كلى زنجيره تامين از دو يا چند سازمان تشكيل مى‌شود كه رسماً از يكديگر جدا هستند و به وسيله جريان‌هاى مواد، اطلاعات و جريان‌هاى مالى به يكديگر مربوط مى‌شوند. اين سازمان‌ها مى‌توانند بنگاه‌هايى باشند كه مواد اوليه، قطعات، محصول نهايى و يا خدماتى چون توزيع، انبارش، عمده فروشى و خرده فروشى توليد مى‌كنند. حتى خود مصرف كننده نهايى را نيز مى‌توان يكى از اين سازمان‌ها در نظر گرفت.

3-2- تاريخچه مديريت زنجيره تامين
در دو دهه 60 و 70 ميلادى، سازمان‌ها براى افزايش توان رقابتى خود تلاش مى‌كردند تا با استانداردسازى و بهبود فرايندهاى داخلى خود محصولى با كيفيت بهتر و هزينه كمتر توليد كنند. در آن زمان تفكر غالب اين بود كه مهندسى و طراحى قوى و نيز عمليات توليد منسجم و هماهنگ، پيش‌نياز دستيابى به خواسته‌هاى بازار و درنتيجه كسب سهم بازار بيشترى است. به همين دليل سازمان‌ها تمام تلاش خود را بر افزايش كارايى معطوف مى‌كردند.
در دهه 80 ميلادى با افزايش تنوع در الگوهاى مورد انتظار مشتريان، سازمان‌ها به طور فزاينده اى به افزايش انعطاف پذيرش در خطوط توليد و توسعه محصولات جديد براى ارضاى نيازهاى مشتريان، علاقمند شدند كه این موضوع به نوبه خود، چالش های جدیدی را برای آن ها رقم زد.
در دهه 90 ميلادى، به همراه بهبود در فرايندهاى توليد و به كارگيرى الگوهاى مهندسى مجدد، مديران بسيارى از صنايع دريافتند كه براى ادامه حضور در بازار، تنها بهبود فرايندهاى داخلى و انعطاف پذيرى در توانايى‌هاى شـــــركت كافى نيست، بلكه تامين كنندگان قطعات و مواد نيز بايد موادى با بهترين كيفيت و كمترين هزينه توليد كنند و توزيع كنندگان محصولات نيز بايد ارتباط نزديكى با سياست‌هاى توسعه بازار توليد كننده، داشته باشند. با چنين نگرشى، رويكردهاى زنجيره تامين و مديريت آن، پا به عرصه وجود نهاد. همچنین مدیران دریافتند كه صرفاً تولید یك محصول كیفی، كافی نسبت، در واقع تامین محصولات با معیارهای موردنظر مشتری (چه موقع، كجا، چگونه) و با كیفیت و هزینه موردنظر آن ها، چالش های جدیدی را به وجود آورد.
در چنین شرایطی به عنوان یك نتیجه گیری از تغییرات مذكور دریافتند كه این تغییرات در طولانی مدت برای مدیریت سازمانشان كافی نیست. آن ها باید در مدیریت شبكه همه كارخانجات و شركت هایی كه ورودی های سازمان آن ها را به طور مستقیم و غیرمستقیم، تامین می كردند، همچنین شبكه شركت های مرتبط با تحویل و خدمات بعد از فروش محصول، درگیر می شدند.

با چنین نگرشی رویكردهای «زنجیره تامین» و «مدیریت زنجیره تامین» پای به عرصه وجود نهادند. از طرف ديگر با توسعه سريع فناورى اطلاعات در سال‌هاى اخير و كاربرد وسيع آن در مديريت زنجيره تامين، بسيارى از فعاليت‌هاى اساسى مديريت زنجيره با روش‌هاى جديد درحال انجام است.


فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

پیشینه و مبانی نظری زنجیره تامین و تعریف سیستم تولید بهنگام(jit)_1530119899_12987_3418_1360.zip0.00 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 32,000 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت