خانه راهنمای خرید پیگیری سفارش پشتیبانی درباره ما تماس با ما
محصولات مرتبط
مبانی نظری و پیشینه پژوهش بلوغ ومرحله نوجوانی
مبانی نظری و پیشینه پژوهش بلوغ ومرحله نوجوانی
قیمت : 37,400 تومان
مبانی نظری و پیشینه پژوهش انگیزه پیشرفت
مبانی نظری و پیشینه پژوهش انگیزه پیشرفت
قیمت : 32,000 تومان
مبانی نظری و پیشینه پژوهش رضایت مشتري
مبانی نظری و پیشینه پژوهش رضایت مشتري
قیمت : 37,400 تومان
پیشینه و مبانی نظری ارزش ویژه برند داخلی سازمان
پیشینه و مبانی نظری ارزش ویژه برند داخلی سازمان
قیمت : 32,000 تومان

پیشینه و مبانی نظری ارتباط تحقیق و ترویج و کلیات طرح ترویجی «تسریع انتقال یافته¬ها

پیشینه و مبانی نظری ارتباط تحقیق و ترویج و کلیات طرح ترویجی «تسریع انتقال یافته¬ها

فصل دوم پایان نامه،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،مبانی نظری وپیشینه تحقیق پیشینه و مبانی نظری ارتباط تحقیق و ترویج و کلیات طرح ترویجی «تسریع انتقال یافته ها دارای 106 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .docx
بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::


فهرست مطالب:

2-1- مقدمه....11
2-2- بخش اول: کلیات ارتباط تحقیق و ترویج11
2-1-1- پیوند تحقیق و ترویج13
2-2-2- نظام دانش و اطلاعات کشاورزی16
2-2-3- شیوه¬های مرسوم ارتباطی تحقیق و ترویج کشاورزی در سطح جهان20
2-2-4- پیشینه¬ی طرح¬های مشترک تحقیقی – ترویجی در ایران25
2-3- بخش دوم: کلیات طرح ترویجی «تسریع انتقال یافته-ها27
2-3-1- سابقه و پیشینه¬ی تجربی طرح27
2-3-2- اهداف طرح ترویجی «تسریع انتقال یافته-ها28
2-3-3- ویژگی¬های طرح ترویجی «تسریع انتقال یافته-ها29
2-3-4- اهمیت و ضرورت اجرای طرح30
2-3-5- رهیافت ترویجی طرح30
2-3-6- محتوا و موضوع یافته¬های تحقیقاتی و کاربردی طرح31
2-3-7- روند اجرای طرح ترویجی «تسریع انتقال یافته-ها33
2-3-8- الزامات اجرایی طرح ترویجی «تسریع انتقال یافته-ها34
2-3-9- مناطق اجرای طرح ترویجی «تسریع انتقال یافته¬ها» در استان کرمانشاه35
2-4- بخش سوم: کلیات ارزشیابی
2-4-1- تعاریف و مفاهیم ارزشیابی38
2-4-2- اهداف ارزشیابی41
2-4-3- ویژگی¬های ارزشیابی43
2-4-4- مسائل کلیدی ارزشیابی43
2-4-5- سطوح ارزشیابی45
2-4-6- انواع ارزشیابی47
2-4-6-1- انواع ارزشیابی با توجه به زمان47
2-4-6-2- انواع ارزشیابی از نظر کارائی48
2-4-6-3- انواع ارزشیابی از لحاظ درجه¬ی اعتبار48
2-4-6-4- انواع ارزشیابی با توجه به ارزشیابان50
2-4-7- مدل های ارزشیابی50
2-4-7-1- مدل ارزشیابی مشارکتی52
2-4-7-2- مدل ارزیابی سریع و مشارکتی روستایی56
2-4-7-3- مدل ارزشیابی مبتنی بر طبیعت57
2-4-7-4- مدل ارزشیابی تجربی57
2-4-7-5- مدل مفهومی آون58
2-4-7-6- مدل سلسله مراتبی بنت59
2-4-7-7- مدل ارزشیابی تفاوت-ها (اختلاف یا ناهم-خوانی60
2-4-7-8- مدل ارزشیابی اعتبارگذاری61
2-4-7-9- مدل ارزشیابی اعتباربخشی61
2-4-7-10- مدل ارزشیابی مدافعه یا دوسویه62
2-4-7-11- مدل ارزشیابی هدف آزاد62
2-4-7-12- مدل ارزشیابی مناسبات اجرایی64
2-4-7-13- مدل ارزشیابی حقوقی64
2-4-7-14- مدل ارزشیابی قضایی64
2-4-7-15- مدل ارزشیابی به مثابه روشنگری65
2-4-7-16- مدل ارزشیابی مبتنی بر استراتژی وضعیت ویژه65
2-4-7-17- مدل ارزشیابی تایلر66
2-4-7-18- مدل ارزشیابی استیک66
2-4-7-19- مدل ارزشیابی تصمیم-گیری مدیریتی67
2-4-7-20- مدل ارزشیابی هدف مدار67
2-4-7-21- مدل عمومی ارزشیابی68
2-4-7-22- مدل آزمایش اجتماعی68
2-4-7-23- مدل کارشناسی68
2-4-7-24- مدل تخصص محور68
2-4-7-25- ارزشیابی به عنوان خبرگی69
2-4-7-26- مدل منطقی ارزشیابی برنامه69
2-4-7-27- مدل سیپ70
2-5- بخش چهارم: پیشینه¬ی پژوهش76
2-6- چارچوب نظری تحقیق89

منابع



-1) مقدمه
با توجه به این¬که تحقیق حاضر به منظور ارزیابی یکی از طرح¬های ترویجی با عنوان «تسریع انتقال یافته¬ها» صورت پذیرفته و از آن جایی که این عنوان مطالب و مفاهیم زیادی را در بر می¬گیرد، لذا به منظور سهولت در مطالعه، مطالب این بخش به چهار بخش تقسیم گردیده است. در بخش اول کلیات ارتباط تحقیق و ترویج و در بخش دوم کلیات طرح ترویجی «تسریع انتقال یافته¬ها» ارایه شده است. در سال¬های اخیر به منظور برقراری ارتباط نزدیک¬تر بین محققان، مروجان و کشاورزان و انتقال یافته¬های تحقیقاتی به اکثر بهره¬برداران بخش کشاورزی، طرح¬هایی به اجرا درآمده است که طرح ترویجی «تسریع انتقال یافته¬ها» نمونه¬ای از آن می¬باشد. از آن جا که اجرای چنین طرح¬هایی از سابقه¬ی اجرایی چندانی برخوردار نمی-باشد، لازم است که به منظور میزان حصول به اهداف و تعیین نقاط قوت و نقاط ضعف، مورد ارزیابی قرار گیرند و از آن جایی که تحقیق حاضر به منظور ارزیابی طرح مورد نظر صورت گرفته است، در بخش سوم این فصل، تعاریف و مفاهیم ارزشیابی ارایه شده است و در ادامه به مدل¬هایی که می¬توان برای ارزشیابی برنامه¬ها مورد استفاده قرار داد، اشاره شده است. از آن جا که در تحقق حاضر به منظور ارزیابی طرح «تسریع انتقال یافته¬ها» از مدل سیپ استفاده شده است، در پایان این بخش مدل سیپ از جنبه¬های مختلف مورد بررسی قرار گرفته است. از دیدگاه صاحبنظران ترویجی، مدل سیپ می¬تواند بیش¬ترین کاربرد را در ارزشیابی برنامه¬های ترویجی داشته باشد. ملک محمدی (1377) از مدل سیپ به عنوان مدلی یاد می¬کند که می¬توان برنامه¬های ترویجی را با آن ارزشیابی نمود. بخش چهارم و پایانی این فصل نیز به بررسی پیشینه¬ی پژوهش اختصاص یافته است و در پایان نیز مدل نظری تحقیق که منطبق بر الگوی سیپ می¬باشد، ارایه شده است.

2-2) بخش اول: کلیات ارتباط تحقیق و ترویج
ارتباط تحقیق و ترویج کشاورزی همواره از جمله مهم-ترین مباحث مطرح در ادبیات ترویج و توسعه کشاورزی بوده است. امروزه برای حصول اطمینان از تناسب فناوری ها با شرایط کشاورزان، وجود پیوند¬های محکم بین تحقیق و ترویج در نظام کشاورزی امری ضروری است. از آن¬جائی که فاصله-ی زمانی بین آگاهی زارعین از یک فناوری جدید و استفاده کامل از آن زیاد بوده و این فاصله با پیچیده¬شدن تکنیک طولانی¬تر خواهد بود، ایجاد ارتباط مناسب تشکیلاتی بین مؤسسات تحقیقاتی و سازمان ترویج کشاورزی می¬تواند فاصله¬ی زمانی پذیرش را کوتاه¬تر و در نتیجه بازده سرمایه¬گذاری در آموزش، تحقیق و ترویج کشاورزی را به¬نحو چشمگیری افزایش دهد (سلطانی، 1371؛ ون دن بن، 2000). کوتاه تر شدن فاصله¬ی زمانی پذیرش یک فناوری توسط کشاورزان، باعث می¬شود که یافته¬های تحقیقاتی با سرعت بیشتری به سطح مزارع کشاورزان رسیده و هدف نهایی آن¬ها که همانا افزایش تولید محصولات کشاورزی می-باشد، سریع¬تر تحقق یابد. اما شواهد نشان می¬دهد که هنوز متوسط عملکرد محصولات عمده ی کشور پائین است و برای تأمین قسمتی از مواد غذایی مورد نیاز کشور بایستی اقدام به واردات کرد. به¬نظر می¬رسد که یکی از دلایل این امر، عدم وجود ارتباط تنگاتنگ و مفید با کارایی بالا بین محققان و مروجان و کشاورزان است که باعث می¬شود یافته¬های تحقیقاتی در سطح مراکز تحقیقات باقی مانده و به مزارع که به شدت نیازمند بکارگیری جدیدترین یافته¬های تحقیقاتی برای افزایش کمی و کیفی محصول می¬باشند، نرسد. بنابراین، برای بهره-برداری کردن از منافع تحقیقاتی که نرخ بالایی از بازگشت سرمایه را به همراه داشته باشد قدم اول، پیدا کردن راه¬هایی برای ترکیب کردن و ساده کردن اطلاعات تولید شده به وسیله¬ی تحقیقات، به شکلی است که به طور مؤثر به وسیله¬ی کشاورزان استفاده شود (داماد زاده، 1378؛ بایرلی، 1987). پر واضح است که در این بین نقش مروجان به عنوان عامل انتقال دهنده¬ی یافته¬های تحقیقاتی به کشاورزان، از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین، عدم وجود پیوند منطقی بین تحقیق و ترویج کشاورزی را می¬توان به عنوان مهم¬ترین عامل بازدهی کم سرمایه¬گذاری در بخش تحقیقات کشور دانست.
اقتباس فناوری نوین کشاورزی – که شرط لازم توسعه¬ی کشاورزی در جهان سوم است – بدون تحقیقات اغلب بی¬نتیجه است و حفظ و توسعه این فناوری بدون توسل به فعالیت تحقیقی اکتشافی جدی و مستمر عملاً ناممکن است. دستاورد¬های تحقیقاتی بدون فعالیت ترویجی عملاً عقیم و بی¬حاصل می¬مانند. فقط در چارچوب کوشش¬های ترویجی با برنامه توسط مروجان آگاه است که می¬توان این فنون را به میان توده¬ی کشاورزان برد و کاربرد آن را نهادی کرد و عمومیت بخشید. از طرف دیگر، ترویج نیز به یافته¬های برنامه¬های تحقیقاتی نیازمند می¬باشد تا به مناسب¬ترین شیوه به کشاورزان مشورت¬های مورد نیاز را ارائه دهد (باصری، 1371؛ وزارت کشاورزی بنگلادش، 1996). فعالیت¬های ترویجی همواره می¬باید مبتنی بر یافته¬های تحقیقاتی باشد و جریان فعالیت¬های تحقیقاتی نیز می¬باید بر محور حل مسائل و پاسخگوئی به مسائل تولیدی روستائیان استوار باشد. تحقق این کیفیت از یک سوی مستلزم پیوستگی و وابستگی ارگانیک تشکیلات ترویجی و تحقیقی با همدیگر و از سوی دیگر برخورداری هر یک از نهاد¬های ترویج و تحقیق از متخصصین و پژوهندگان آگاه به مسائل و امکانات بالفعل و بالقوه¬ی جامعه¬ی روستائیان و مولدان بخش کشاورزی در هر کشور است (کرمی دهکردی، 1380). مکانیزم¬های سازمانی مهمی برای تأمین یک جریان آزاد اطلاعات بین تحقیق و ترویج وجود دارد. بعضی از این مکانیزم¬ها عبارتند از:
1. یک کمیته¬ی ملی هماهنگی فنی شامل نمایندگان ترویج دولتی، سازمان¬های غیر دولتی، بخش خصوصی و نمایندگانی از بخش تحقیقات؛
2. کمیته¬های فنی کشاورزی هر کدام دربرگیرنده¬ی تعدادی از بخش¬ها در مناطق آگرو اکولوژیکی یکسان و شامل نمایندگان محلی ، نمایندگی¬های ترویج و مؤسسات تحقیقاتی؛
3. کارگاه¬های بازنگری تحقیق – ترویج بین کارکنان ترویج کشاورزی و مؤسسات تحقیقاتی محلی ( وزارت کشاورزی بنگلادش، 1996).


فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

پیشینه و مبانی نظری ارتباط تحقیق و ترویج و کلیات طرح ترویجی «تسریع انتقال یافته¬ها_1556786986_13222_3418_1441.zip0.33 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 32,000 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت