خانه راهنمای خرید پیگیری سفارش پشتیبانی درباره ما تماس با ما
محصولات مرتبط
مبانی نظری و پیشینه پژوهش بلوغ ومرحله نوجوانی
مبانی نظری و پیشینه پژوهش بلوغ ومرحله نوجوانی
قیمت : 37,400 تومان
مبانی نظری و پیشینه پژوهش انگیزه پیشرفت
مبانی نظری و پیشینه پژوهش انگیزه پیشرفت
قیمت : 32,000 تومان
مبانی نظری و پیشینه پژوهش رضایت مشتري
مبانی نظری و پیشینه پژوهش رضایت مشتري
قیمت : 37,400 تومان
پیشینه و مبانی نظری ارزش ویژه برند داخلی سازمان
پیشینه و مبانی نظری ارزش ویژه برند داخلی سازمان
قیمت : 32,000 تومان

پیشینه و مبانی نظری رضايت از ديدگاه صاحبنظران جامعه شناسي

پیشینه و مبانی نظری رضايت از ديدگاه صاحبنظران جامعه شناسي

فصل دوم پایان نامه،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،مبانی نظری وپیشینه تحقیق پیشینه و مبانی نظری رضايت از ديدگاه صاحبنظران جامعه شناسي دارای 53 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .docx
بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::


1- رضايت Gratification

احساس شادي يا ارضايي كه يك فرد، هنگاميكه از ديگران پاداش مي‌گيرد يا توسط آنها تأييد مي‌شود، تجربه مي‌كند، بر اساس نظريه يادگيري، رضايت مثبت درتقويت رفتاري كه پاداش گرفته موثر بوده و درنتيجه احتمال اينكه فرد در آينده تحت شرايط مشابه همان رفتار را تكرار كند، افزايش مي‌يابد. (خضر نجات ، حميد 69:1369)

2- رضايت satisfaction

بيشتر جنبه اجتماعي و رواني دارد ودر برابر آن Gratification خوشايندي جنبه عاطفي و روانشناختي قوي‌تري دارد. رضايت بيشتر از يك عين ياامر خاصي موردنظر است و نهايتاً تمايل شخص را به يك موضوع مي‌سنجد بنابراين مي‌توان گفت رضايت نوعي گرايش است ولي هرگرايش رضايت نيست در واقع رضايت نوعي گرايش خاص است و محدودتر از گرايش است. (چلبي 1375)

3- رضايت

هر چه فاصله بين ايده‌آل وواقعيت كمترشود فرد راضي‌تر خواهد بود و هرچه فاصله بين ايده‌آل و واقعيت بيشتر شود فرد ناراضي تر خواهد بود.

(رفيع پور، فرامرز 15:1372)

4- رضايت

هروشكا دسترسي به هدف و ارضاي نياز با احساس رضايت و تجربيات مطبوع را همراه مي‌داند وعدم ارضا نياز را با نارضايتي و ارزشهاي احساس منفي.

(رفيع پور، فرامرز، 17:1372)

تعريف رضايت در پژوهش حاضر

حالت خوشايندي است كه به خاطر دستيابي به هدف د رموقعيت‌هاي مختلف به فرد دست مي‌دهد.

به عبارت ديگر حالت خوشايندي است كه به خاطر فاصله كم بين انتظارات با واقعيت به وجود مي‌آيد دراين صورت ارضاي نياز راحت تر و دست‌يابي به هدف در موقعيت‌هاي مختلف براي فردحاصل مي‌شود.


نظريه مبادله

نظريه مبادله رجعتي به روح واصول فردگرايي افراطي و واكنشي به نظريه ساختارگرايانه و كاركرد گرايانه است و پيدايش آن به دهه 1940 وتوسعه آن در دهه 1950 صورت گرفته ‌است.

در نظريه مبادله ما با رويكرد قياسي به نظريه جامعه ‌شناسي روبه‌رو هستيم يعني چگونه مي‌توان با رعايت سلسله مراتب نظريه‌اي با اصول تقريباً قانونمند ساخت واز آن فرضيه‌هايي درباره مشاهدات واقعي استنتاج كرد.

اين نظريه به مبادله اعيان يا احساسهاي با ارزش بين افراد به عنوان مبنايي براي نظم اجتماعي توجه دارد.

نظريه مبادله بر اين فرض استوار است كه افراد آرزوها و هدفهاي شخصي روشني براي خود دارند كه طي آن هر كس به چيزي نياز دارد و بر اساس نياز خود حركت مي‌كند با اين ديدنظريه مبادله در مراحل اول هر گونه تاثير ارزشها و ساختها را بر رفتار انسان منكر و همه چيز را فردي و شخصي مي‌بيند پس واحد تحليل دراين نظريه فرد است همچنين انگيزه – سود – اراده گرايي- تأييد اجتماعي نيز از اصول مهم اين نظريه است.

هومنز يكي از اصلي‌ترين شارحان و صاحب‌نظران نظريه مبادله است كه «انديشه‌هاي صريح وروشني از مبادله دارد و و استدلال مي‌كند كه موارد خاص را مي‌توانيم با ارجاع به تعداد اندكي از گزاره‌ها استنتاج نمائيم و فقط بدين ترتيب است كه بعضي از جنبه‌هاي نظم اجتماعي را مي‌توانيم توضيح دهيم.

(اسكيد مور 1372 ص 91)

فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

پیشینه و مبانی نظری رضايت از ديدگاه صاحبنظران جامعه شناسي_1556001175_13808_3418_1148.zip0.12 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 30,200 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت