خانه راهنمای خرید پیگیری سفارش پشتیبانی درباره ما تماس با ما
محصولات مرتبط
مبانی نظری و پیشینه پژوهش بلوغ ومرحله نوجوانی
مبانی نظری و پیشینه پژوهش بلوغ ومرحله نوجوانی
قیمت : 37,400 تومان
مبانی نظری و پیشینه پژوهش انگیزه پیشرفت
مبانی نظری و پیشینه پژوهش انگیزه پیشرفت
قیمت : 32,000 تومان
مبانی نظری و پیشینه پژوهش رضایت مشتري
مبانی نظری و پیشینه پژوهش رضایت مشتري
قیمت : 37,400 تومان
پیشینه و مبانی نظری ارزش ویژه برند داخلی سازمان
پیشینه و مبانی نظری ارزش ویژه برند داخلی سازمان
قیمت : 32,000 تومان

پیشینه و مبانی نظری سبک رهبری و رضایت شغلی

پیشینه و مبانی نظری سبک رهبری و رضایت شغلی

فصل دوم پایان نامه،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،مبانی نظری وپیشینه تحقیق پیشینه و مبانی نظری سبک رهبری و رضایت شغلی دارای 74 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .docx
بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::

فهرست مطالب:

بخش اول (رهبري) ........................ 14

مقدمه................................... 14

تعريف رهبري ............................ 15

تمایز مدیریت و رهبری.................... 16

تعريف سبک رهبری......................... 17

تئوري‌هاي رهبري ......................... 18

تئوري‌هاي شخصيتي رهبري .................. 19

نظريه سنتي رهبري ....................... 19

نظرية صفات شخصي رهبر.................... 20

تئوري‌هاي رفتاري رهبري .................. 20

مطالعت دانشگاه آيووا ................... 21

مطالعات دانشگاه اُهايو .................. 22

مطالعات دانشگاه ميشيگان ................ 22

شبكه مديريت ............................ 23

تحقيقات اسكانديناوي .................... 25

تئوري‌هاي اقتضايي ....................... 26

الگوي فيدلر ............................ 26

تئوري موقعيتي هرسي و بلانچارد............ 28

تئوري مبتني برتبادل نظر رهبر با اعضاء .. 31

تئوري مسير ـ هدف ....................... 32

الگوي رهبري مشاركتي .................... 34

متغيرهاي موقعيتي در الگوي تجديدنظر شده رهبري مشاركتي 35

پنج شيوة رهبري در الگوي رهبري مشاركتي .. 36

سيستمهاي مديريت ........................ 37

سبك رهبري ليكرت ........................ 37

تئوري‌هاي جديد رهبري .................... 41

جايگزيني رهبري ......................... 41

رهبر عملگرا و رهبر ايجاد كنندة تحول .... 42

رهبر عملگرا ............................ 43

رهبرانی كه تحول ايجاد مي‌كنند ........... 43

بخش دوم (رضايت شغلي).................... 45

ارزشها ................................. 45

انواع ارزش ............................. 45

نگرشها ................................. 46

انگيزش ................................. 47

نظريه‌هاي انگيزش ........................ 49

تئوري‌هاي محتوايي ....................... 50

1ـ تئوري سلسله مراتب نيازها............. 50

2ـ تئوري دو جنبه‌اي انسان ............... 53

3ـ تئوري دو عامل انگيزش ................ 53

4ـ تئوري سه نياز مك‌كلند ................ 54

5ـ تئوري نيازهاي زيستي، تعلق و رشد ..... 55

تئوري‌هاي فرآيندي ....................... 56

1ـ تئوري انتظار و احتمال ............... 56

2ـ تئوري برابري ........................ 58

3ـ تئوري اسناد ......................... 59

انواع نگرش ............................. 60

رضايت شغلي ............................. 62

رابطه انگيزش با رضايت شغلي ............. 62

1 تاريخچه مطالعات در مورد رضايت شغلي ... 62

2 تعريف رضايت شغلي ..................... 63

(1-2) تعيين رضايت شغلي .................. 66

3 عوامل تعيين كنندة رضايت شغلي ......... 67

4 عوامل مؤثر بر رضايت شغلي ............. 69

5 فاكتورهاي مؤثر در رضايت شغلي از نظر «جنيفر» 70

6 پيامدهاي رضايت شغلي و عدم رضايت شغلي . 71

7 نظريه‌هاي رضايت شغلي .................. 72

- نظريه «بروفي»......................... 72

- نظريه «كورمن» ........................ 73

- نظريه «پارسون» ....................... 74

اندازه‌گيري رضايت شغلي .................. 75

بخش سوم (سابقه تحقيقاتي موضوع) ......... 77

تحقيقات خارجي .......................... 77

تحقيقات داخلي .......................... 80

منابع



بخش اول : رهبري

مقدمه :

هر چند به تعداد افرادي كه درصدد ارائه تعريفي از رهبري برآمده‌اند، به همان تعداد تعريف براي رهبري وجود دارد ولي از نظر مديريت، رهبري فرآيند هدايت و اعمال نفوذ بر فعاليتهاي گروه يا اعضاي سازمان مي‌باشد، چنين تعريفي چهاركاربرد مهم دارد.

نخست، رهبري، در مورد كسان يا افراد ديگري مثل زيردستان يا پيروان مطرح مي‌شود.

چون اين افراد يا پيروان بايد دستورات رهبري را بپذيرند، درصدد تعيين مقام و منزلت ولي يا رهبر بر مي‌آيند و در نتيجه فرآيند رهبري را امكان پذير مي‌سازند. همة ويژگي ها و خصوصيت هاي رهبري، بدون وجود پيرو و زيردست، به هيچ تبديل خواهد شد.

دوم، رهبري مستلزم توزيع نابرابر قدرت بين رهبر و اعضاي گروه مي‌شود. اگرچه اعضاي گروه بدون قدرت نيستند و مي‌توانند فعاليت‌هاي گروه را از راههاي متعدد و گوناگون شكل دهند، ولي ترديدي نيست كه معمولاً قدرت رهبر بسيار بيشتر است.

سومين جنبه رهبري توانايي وي در به كارگيري شكل هاي مختلف قدرت براي اعمال نفوذ بر رفتار پيروان از راههاي گوناگون است. در واقع اين رهبران هستند كه مي‌توانند بر كاركنان و اعضاي سازمان اعمال نفوذ نمايند به گونه‌اي كه آنها براي خير و صلاح شركت فداكاري يا ايثار نمايند.

چهارمين جنبة رهبري آميزه اي است از سه جنبة نخست و آگاهي از اينكه رهبري با «ارزش ها» سروكار دارد. رهبري معنوي با ارزشها سروكار دارد و ايجاب مي‌كند كه دربارة راهها وگزينه هايي كه در پيش رو قرار دارد به پيروان آگاهي لازم داده شود تا آنها بتوانند هنگام واكنش نشان دادن در برابر پيشنهاد يك رهبر جهت رهبري، انتخابي آگاهانه بنمايند. ( استونر، فري من وگيلبرت، 1935، ص 804)

تعريف رهبري

ـ كيمبل وايلز، رهبري عبارت از هر نوع كنشي است كه براي تعيين هدفها و مقاصد جمعي و وصول به آنها صورت مي‌گيرد. ( طوسي، 1377، ص 26 )

ـ فن بهتر بسيج كردن و بهتر سامان دادن و بهتر سازمان دادن و بهتر كنترل كردن نيروهاي انساني و بكاربردن آنها. (مطهري، 1364، ص 235)

ـ جرج تري، رهبري عبارت است از عمل تأثيرگذاري بر افراد بطوريكه از روي ميل و علاقه براي هدفهاي گروهي تلاش كنند (پال هرسي و كنت بلانچارد، 1972، ص 71).

ـ رابرت تاننبوم، ايرونيگ و چلر و فرد مازاريك، رهبري را بعنوان تأثيرگذاري بين افراد تعريف مي‌كنند كه در وضعيتي اعمال مي‌شود و بوسيلة فراگرد ارتباط بسوي تحقق هدف يا هدفهاي خاصي معطوف مي‌گردد. (پال هرسي و كنت بلانچارد، 1972، ص 71)

ـ هارولد كونتز و سيرل اودانل مي‌نويسند كه رهبري تأثيرگذاري بر افراد است تا تحقق هدف مشتركي را دنبال كنند. ( پال هرسي و كنت بلانچارد، 1972، ص 71 )

ـ هنر يا علم نفوذ در اشخاص به طوري كه با ميل و خواستة خود در جهت حصول به هدفهاي تعيين شده گام بردارند. ( ميرسپاسي، 1369، ص 39 )

ـ امام محمد غزالي، همة فضائل رهبري بايد جزء سرشت رهبر شود و آن محال است تحقق يابد جز آنكه عنان خود را به دست عقل دهد تا فرمانبرداري از وي آسان آيد و تكلف برخيزد پس اگر عقل وي تقاضايي هم نمايد وليكن او به تكلف نكند هنوز بيمار است و از مرز اعتدال دور. (عباس‌زادگان، 1376، ص 283 )

فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

پیشینه و مبانی نظری سبک رهبری و رضایت شغلی_1555839134_14036_3418_1879.zip0.15 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 33,800 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت