خانه راهنمای خرید پیگیری سفارش پشتیبانی درباره ما تماس با ما
محصولات مرتبط
مبانی نظری و پیشینه پژوهش بلوغ ومرحله نوجوانی
مبانی نظری و پیشینه پژوهش بلوغ ومرحله نوجوانی
قیمت : 37,400 تومان
مبانی نظری و پیشینه پژوهش انگیزه پیشرفت
مبانی نظری و پیشینه پژوهش انگیزه پیشرفت
قیمت : 32,000 تومان
مبانی نظری و پیشینه پژوهش رضایت مشتري
مبانی نظری و پیشینه پژوهش رضایت مشتري
قیمت : 37,400 تومان
پیشینه و مبانی نظری ارزش ویژه برند داخلی سازمان
پیشینه و مبانی نظری ارزش ویژه برند داخلی سازمان
قیمت : 32,000 تومان

پیشینه و مبانی نظری عوامل اجتماعی و افت تحصیلی دانش آموزان

پیشینه و مبانی نظری عوامل اجتماعی و افت تحصیلی دانش آموزان

فصل دوم پایان نامه،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،مبانی نظری وپیشینه تحقیق پیشینه و مبانی نظری عوامل اجتماعی و افت تحصیلی دانش آموزان دارای 100 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .docx
بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::


فهرست مطالب:

2-1- پيشينه تحقيق............................. 12

2-1-1- پيشينه تحقيق درجهان.................... 14

2-1-2- پيشينه تحقيق درايران................... 17

2-2- مفهوم آموزش وپرورش....................... 20

2-3- جامعه شناسي آموزش وپرورش................. 21

2-4- هدف جامعه شناسي آموزش وپرورش............. 22

2-5- نظام جديد آموزش وپرورش درايران........... 24

2-6- نظام آموزش وپرورش جمهوري اسلامي ايران..... 26

2-7- آموزش وپرورش دوره متوسطه................. 29

2-8- افت تحصيلي............................... 34

2-9- عوامل افت تحصيلي......................... 48

2-10- بررسي افت تحصيلي وعوامل موثر درآن درچند کشور خارجي 48

2-11- دلايل ترک تحصيل در منطقه خاورميانه....... 51

2-12- افت تحصيلي درچند کشور پيشرفته صنعتي وشيوه هاي مقابله با آن............................................. 51

2-13- مقابله با افت تحصيلي درکشورهاي آسيا واقيانوس آرام 51

2-13-1- اقدام هاي سازماني..................... 51

2-13-2- اقدام هاي تربيتي ..................... 52

2-13-3- اقدام هاي انگيزشي ومادي............... 52

2-13-4- مشارکت اولياء وجامعه محلي............. 52

2-13-5- اقدامهاي غير رسمي..................... 53

2-14- افت تحصيلي درغرب وشيوه هاي مبارزه باآن.. 53

2-14-1- افت تحصيلي وعوامل فردي................ 53

2-14-2- افت تحصيلي وکمبود خانوادگي............ 54

2-14-3- افت تحصيلي وعوامل درون مدرسه.......... 55

2-15- شيوه هاي برخورد با پديده افت تحصيلي درغرب 56

2-15-1- روشهاي ترميمي وجبراني مقابله با افت تحصيلي 56

2-15-2- روشهاي تغيير وتحول بنيادي مدرسه....... 56

2-16- روشهاي اصلاحي ودرمان آموزش وپرورش........ 58

گرايش اول تامل آموزش وپرورش جبراني ، کلاسهاي تطبيقي ، آموزش متقابل و خدمات حمايتي در مدرسه است.

2-16-1- آموزش وپرورش جبراني................... 59

2-16-1-1- برنامه هاي متنوع جبراني............. 59

2-16-1-2- اثرات آموزش وپرورش جبراني........... 60

2-16-2- خدمات حمايتي.......................... 61

2-16-2-1- خدمات حمايتي در فرانسه.............. 61

2-16-2-2- خدمات حمايتي در بلژيک : کلاسهاي تطبيقي 62

2-16-3- آموزش متقابل.......................... 63

2-16-4- جنبشهاي مبارزه با نابرابريها.......... 64

2-16-5- آموزش خانواده......................... 66

2-16-6- پيوند خانه ومدرسه..................... 68

2-16-7- پروژه هاي محلي ومنطقه اي مبارزه با افت تحصيلي 69

2-17- بررسي مساله افت تحصيلي وارائه راه حلهاي پيشنهادي در ايران............................................. 72

2-18- خسارتهاي ناشي از شکست تحصيلي درايران.... 77

2-19- راه حلهاي پيشنهادي واجرايي.............. 78

2-20- روش ديگر جلوگيري از افت تحصيلي.......... 79

2-21- رويکردهاي جامعه شناسي به آموزش وپرورش... 83

2-22- مفاهيم کليدي............................ 93

2-23- چارچوب نظري تحقيق....................... 98

نقد وبررسي رويکردهاي جامعه شناسي به آموزش وپرورش

2-24- مدل تحليلي تحقيق........................ 105

2-25- فرضيه هاي تحقيق......................... 106

مدل تحليلي عوامل اجتماعي موثر بر افت تحصيلي

2-26- تعاريف نظري وعملياتي مفاهيم............. 108

منابع




- پيشينه تحقيق

بررسي پيشينه پژوهش، نه تنها پژوهشگر را از نظر تشخيص و تعريف متغيرها و عملياتي كردن آنها، بلكه در تشخيص و چگونگي ارتباط متغيرهايي كه هم از لحاظ مفهومي و هم از لحاظ علمي مهم است را ياد مي‌دهد.

هدف از گنجاندن بخش پيشينه تحقيق عبارتست از:

1- برقراري ارتباط منطقي ميان اطلاعات پژوهشهاي قبلي با مساله تحقيق

2- آشنايي با چارچوب نظري و يا تجربي مساله تحقيق

3- آشنايي با روشهاي تحقيق مورد استفاده در پژوهشهاي گذشته.

(خاكي، 1382، 168، 27)


2-1-1- پيشينه تحقيق در سطح جهان

افت تحصيلي يكي از مشكلاتي است كه معمولاً نظامهاي آموزشي و پرورشي جهاني با آن دست به گريبانند و در حقيقت آفتي است كه به محصول آموزشي و پرورشي كشورها لطمه مي‌زند و كارايي و بهره وري نظامها را با نقصان روبرو مي‌سازد.

يك بررسي انجام شده در ايالات متحده امريكا نشان مي‌دهد كه سه دسته از عوامل مهم در ترك تحصيل دانش آموزان دخالت داشته است.

1- عوامل مربوط به درون مدرسه شامل ضعيف بودن در درس، عدم سازگاري معلم با پسران، اخراج شده، مردود شدن و به درد نخوردن مدرسه براي دانش‌آموزان

2- حاملگي زودرس براي دختران ( كه البته مشخص نشده است در درون مدرسه بوده است يا خانواده يا در جامعه) و ازدواج و تشكيل خانواده براي دختران و زندگي با يكي از والدين


2-2- مفهوم آموزش و پرورش

«مطالعه تحول معناي Education در زبانهاي مغرب زمين نيز آموزنده است. ريشه اين لغت كه در زبان فارسي به «تربيت»، «تعليم و تربيت»،«پرورش»و «آموزش و پرورش» ترجمه مي‌شود، در زبان لاتين به معني كشت نباتات، پرورش حيوانات، تغذيه و تعليم اطفال به كار رفته است. بايد اضافه شود كه تا حدود نيمه قرن هفدهم آكادمي فرانسه، تربيت آدمي را فقط در معناي تعليم او به كار مي‌برده است.«مراقبت از تعليم اطفال اعم از اينكه متوجه تمرين روح يا ورزش جسم باشد» امّا ليتره بين عمل (پرورش كودك و نوجوان) و نتايج آن (عادت مكتسبه) فرق قائل مي‌شود. در نظر او كسب عادت فكري چيزي و توسعه خصايل اخلاقي چيز ديگر است.»(شكوهي، 1375، 21)

امّا كلمه Education در حال حاضر در ادبيات مربوطه در سطح بين‌‌‌اللملي به چهار معنا به كار مي‌رود: به معناي موسسه يا نهاد(الف)، به معناي عمل يا تأثير (ب)، به معناي محتوا (ج)، به معناي نتيجه يا محصول (د).

-تعليم و تربيت به معناي موسسه يا نهاد، به مجموعه ساختهايي اطلاق مي‌شود كه در زمان معيني در يك كشور يا در گروهي از كشورها، غايتشان تربيت افراد ملت است، طبق مقررات بيش و كم دقيقي كار مي‌كنند در لحظه معيني از تاريخ خصوصيات نسبه ثابتي دارند.

-عنوان عمل يا نفوذ متأثر از تعريفي است كه در آغاز قرن حاضر (1911) دوركيم از تعليم و تربيت كرد و از اين طريق طرز فكر تربيتي چندين نسل از مربيان را تحت تأثير قرار داد.

-در معناي محتوا در اولين تقرب برآنچه «برنامه» ناميده مي‌شود منطبق است. برنامه غالبا و تقريبا منحصرا به مجموعه‌اي از معارف كسب كردني راجع است. امّا تعليم و تربيت به معناي علمي از مفهوم برنامه هم فراتر مي‌رود.

-تعليم و تربيت به عنوان «محصول» اثري است كه در چهارچوب تعليم و تربيت به معناي «نهاد» و از طريق توسل به تعليم و تربيت در معناي «محتوا» بر تعليم و تربيت به معناي«عمل و تأثير» مترتب مي‌شود و شايستگي و كارآيي فارغ‌التحصيلان نظام آموزشي مبين آن است. (همان،26-25)

. EFFECTIVENESS

. بين تربيت (Education) و آموزش (Training) يا كار‌آموزي فرق است. تربيت يا آموزش و پرورش به رشد تكامل توانهاي اشخاص براي شركت خلاق در زندگي توجه دارد. آموزش يا كارورزي و كار آموزي به آماده ساختن شخصي براي نوع خاصي از استخدام توجه دارد. (شعاري نژاد، 1381، 203)

فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

پیشینه و مبانی نظری عوامل اجتماعی و افت تحصیلی دانش آموزان_1555749508_14362_3418_1036.zip0.10 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 33,800 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت