خانه راهنمای خرید پیگیری سفارش پشتیبانی درباره ما تماس با ما
محصولات مرتبط
مبانی نظری و پیشینه پژوهش بلوغ ومرحله نوجوانی
مبانی نظری و پیشینه پژوهش بلوغ ومرحله نوجوانی
قیمت : 37,400 تومان
مبانی نظری و پیشینه پژوهش انگیزه پیشرفت
مبانی نظری و پیشینه پژوهش انگیزه پیشرفت
قیمت : 32,000 تومان
مبانی نظری و پیشینه پژوهش رضایت مشتري
مبانی نظری و پیشینه پژوهش رضایت مشتري
قیمت : 37,400 تومان
پیشینه و مبانی نظری ارزش ویژه برند داخلی سازمان
پیشینه و مبانی نظری ارزش ویژه برند داخلی سازمان
قیمت : 32,000 تومان

پیشینه و مبانی نظری مدیریت سود و حاکمیت شرکتی

پیشینه و مبانی نظری مدیریت سود و حاکمیت شرکتی

فصل دوم پایان نامه،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،مبانی نظری وپیشینه تحقیق پیشینه و مبانی نظری مدیریت سود و حاکمیت شرکتی دارای 43 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .docx
بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::


فهرست مطالب:

2-۱- مقدمه............................................................................................................................................... 10

2-2- مبانی نظری 10

2-2-1- حاکمیت شرکتی10

2-2-1-1 هیئت مدیره و حاکمیت شرکتی................................................................................................ 13

2-2-1-2-کمیته حسابرسی و حاکمیت شرکتی........................................................................................ 15

2-2-1-3- حسابرسی داخلی و حاکمیت شرکتی..................................................................................... 17

2-2-1-4- حاکمیت شرکتی در ایران....................................................................................................... 19

2-2-2- شرکت‌های خانوادگی................................................................................................................. 21

2-2-2-1-تئوری نمایندگی و شرکت‌های خانوادگی............................................................................... 25

2-2-2-2-مدیریت سود در شرکت‌های خانوادگی................................................................................... 29

2-2-3- مدیریت سود32

2-2-3-1- اهداف و انگیزه‌های مدیریت سود......................................................................................... 33

2-2-3-2- روش‌های انجام مدیریت سود................................................................................................ 34

2-2-3-3-اندازه گیری مدیریت سود....................................................................................................... 34

2-2-4- حاکمیت شرکتی و مدیریت سود در شرکت‌های خانوادگی....................................................... 35

2-3- پیشینه تحقیقات...............................................................................................................................36

2-3-1- تحقیقات داخلی.......................................................................................................................... 36

2-3-2- تحقیقات خارجی38

2-4- خلاصه فصل42

منابع



2-۱- مقدمه

حاکمیت شرکتی متشکل از وظایف و فرآیندهایی است که برای نظارت و تاثیرگذاری بر اقدامات مدیریت شرکت ایجاد شده است. دیدگاه متداول در مورد حاکمیت شرکتی در حسابداری و مالی به تئوری نمایندگی تاکید دارد. تئوری نمایندگی بیانگر این است که سهامداران نیاز به حمایت دارند، زیرا ممکن است مدیریت همیشه به نفع مالکان عمل نکنند. شرکت‌های خانوادگی به دلیل تفکیک ناچیز مالکیت و مدیریت (کنترل) مشکلات تضاد نمایندگی را کمتر دارند. ولی باید توجه کرد که در برخی از شرکت‌ها، علاوه بر اعضای خانواده، افراد دیگری نیز صاحب شرکت هستند (سهامداران اقلیت) بنابراین این امکان وجود دارد که اعضای خانوادگی به زیان سایر سهامداران عمل کنند و از این طریق، ثروت خود را افزایش دهند. و همچنین سهامداران اقلیت نمی‌توانند از عملیات شرکت آگاه شوند، شفافیت کمی وجود دارد و سوء استفاده مدیریت محتمل بنظر می‌رسد. در مفاهیم حاکمیت شرکتی بر استقرار نظام حسابرسی داخلی، کمیته حسابرسی و اجرای حسابرسی مستقل تاکید ویژه گردیده و همچنین بیان شده که رابطه بین مدیران و حسابرسان مستقل از طریق کمیته حسابرسی و مدیران غیر موظف شکل گیرد. نقش حاکمیت شرکتی کاهش تضاد منافع بین سهامداران و مدیران است. و مکانیسم حاکمیت شرکتی به عنوان راهی برای کاهش مدیریت سود توجه علمی قابل توجهی را کسب کرده است.

2-2- مبانی نظری

2-2-1- حاکمیت شرکتی

حاکمیت شرکتی قوانین، مقررات، ساختارها، فرآیندها، فرهنگ‌ها وسیستم هایی است که موجب دستیابی به هدف‌های پاسخگویی، شفافیت، عدالت و رعایت حقوق ذینفعان می‌شود. از لحاظ مفهومی می‌توان به دو گونه حاکمیت شرکتی را معرفی نمود: تعریف اول براساس تعاریف محدود که بین سهامداران و مدیران بر می‌گردد. این الگویی قدیمی است که در قالب نظریه نمایندگی ارائه می‌شود و تعریف دوم براساس تعاریف گسترده است که تعامل مجموعه ای از ذی نفعان مانند اعتباردهندگان، مشتریان، کارکنان و دولت و...را با مدیران و سهامداران تعریف می‌کنند، چنین دیدگاهی در قالب نظریه ذی نفعان دیده می‌شود (حساس یگانه،1385). سایر تعاریف و نگرش‌ها به راهبری شرکتی داخل طیفی که نگاه حداقلی و حداکثری آن تبیین شده، قرار می‌گیرد. تعاریفی که ذیلاً ارائه می‌شود گزیده‌هایی از نگرش‌های مختلف به حاکمیت شرکتی را نشان می‌دهد.

راهبری شرکتی، شیوه‌های به کار گرفته شده توسط مدیران شرکت با هدف تعیین استراتژی‌هایی است که موجب دستیابی شرکت به اهداف تعیین شده، کنترل ریسک و مصرف بهینه منابع می‌شود. (فدراسیون بین المللی حسابداران،2004)



-Corporate Governance

- Internatioal Federation of Accountants

فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

پیشینه و مبانی نظری مدیریت سود و حاکمیت شرکتی_1555660179_15759_3418_1901.zip0.09 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 275,000 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت