خانه راهنمای خرید پیگیری سفارش پشتیبانی درباره ما تماس با ما
محصولات مرتبط
مبانی نظری و پیشینه پژوهش بلوغ ومرحله نوجوانی
مبانی نظری و پیشینه پژوهش بلوغ ومرحله نوجوانی
قیمت : 37,400 تومان
مبانی نظری و پیشینه پژوهش انگیزه پیشرفت
مبانی نظری و پیشینه پژوهش انگیزه پیشرفت
قیمت : 32,000 تومان
مبانی نظری و پیشینه پژوهش رضایت مشتري
مبانی نظری و پیشینه پژوهش رضایت مشتري
قیمت : 37,400 تومان
پیشینه و مبانی نظری ارزش ویژه برند داخلی سازمان
پیشینه و مبانی نظری ارزش ویژه برند داخلی سازمان
قیمت : 32,000 تومان

پیشینه و مبانی نظری شکست تحصیلی و کارکردن کودک

پیشینه و مبانی نظری شکست تحصیلی و کارکردن کودک

فصل دوم پایان نامه،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،مبانی نظری وپیشینه تحقیق پیشینه و مبانی نظری شکست تحصیلی وکارکردن کودک دارای 18 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .docx
بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::


ادبیات و پیشینه تحقیق
1- شرایط و عوامل اقتصادی
الف - فقرو محدودیت اقتصادی
ب- نامناسب بودن مکان زندگی
ج- نامناسب بودن امکانات بهداشتی
د-کارکردن کودکان
2- شرایط و عوامل فرهنگی واجتماعی
الف- فرهنگ و رابطه آن با آموزش و پرورش
ب- تفاوت زبان و فرهنگ بومی با زبان و فرهنگ عمومی
ج- نگرش محیط و خانواده نسبت به تربیت کودکان از نظر جنسیت آنها
3- شرایط عواملی خانوادگی
4- محدودیتهای محلی و جغرافیایی و توزیع نامناسب امکانات آموزشی
تحقیقات انجام شده پیرامون موضوع تحقیق
ادبیات و پیشینه تحقیق
علل و عوامل متعددی باعث ایجاد افت تحصیلی یا اتلاف در نظام آموزش و پرورش می گردند که میتوان آنها را به علل و عوامل خارجی نظام اموزش و پرورش تقسیم نمودلیکن باید دانست که این علل و عوامل از یکدیگر جدا نبوده و برهم تأثیر داشته و نمی توان آنها را به طور مجزا مورد بررسی قرار داد و هر چند که عوامل داخلی نظام آموزشی عمده وابسته به عوامل و عناصر خارجی این نظام عوامل اجتماعی و فرهنگی اقتصادی و غیره می باشند.
باید یادآوری نمود که در تحقیق ما ضمن تأثیر بر روی علل و عوامل خارجی آموزش و پرورش بوده است تا علل عوامل داخلی
بررسی تأثیر علل و عوامل خارجی نظام اموزش و پرورش بر افت تحصیلی :
از مهمترین عوامل خارجی موثر بر افت تحصیلی می توان به موارد زیر اشاره نمود.
الف- فقر و محرومیت اقتصادی :
فقر محرومیت به طور بارز یکی از عوامل است که تأثیر زیادی بر ترک تحصیل و مردودی می گذارد ولی این زمینه بین فقر مطلق و فقر نسبی تفاوت قائل شده بدین معنی که فقر مطلق با خود سختی معیشت ، کم غذایی ، بد غذایی، مسکن نامناسب و کار کردن کودکان را به همراه دارد. که همه این شرایط موجب فقدان و کمبود امکانات تحصیلی و نیامدن افراد به مدرسه یا ترک تحصیل یا مردود می شوند با این وجود باید توجه کرد که رابطه میان فقر و افت تحصیلی رابطه ای است که هم در کشورهای توسعه یافته موجود است و هم در کشورهای در حال توسعه ، حتی اگر که پایین ترین سطح فقر در کشورهای توسعه یافته برابر با سطح غنی و ثروت در کشورهای در حال توسعه باشد .
فقر نسبی نیز که رفع نا مناسب اقتصادی فرد را نسبت به افراد دیگر ارائه می کند. ممکن است خود نتیجه عوامل و متغیرهای زیادی باشد ولی بدون شک عاملی برای افت تحصیلی به حساب می آید زیرا که فقر اختلافات طبقاتی ایجاد می کند که در نتیجه آن تفاوتهای در رشد و تکامل تفکر ، زبان ، رفتار و نگرش افراد نسبت به کار و استراحت بروز می نماید و علایق و انگیزه های پیشرفت تحصیلی افراد و یا عدم آن اهمیت حیاتی دارند.
ب- نامناسب بودن مکان زندگی:
افرادی که در شرایط فقر و محرومیت اقتصادی به سر می برند عموماً در مکانهای زندگی می کند که فاقد امکانات بهداشتی بوده از اب سالم و نور کافی محروم بوده منزل آنها عموماً یک فضای اطلاق مانندی است که تمام فعالیتهای زندگی خانواده و حتی آشپزی در آن انجام می گیرد و بدین لحاظ محلی است دود زده پر رفت و امد بسیار شلوغ و پر سرو صدا مکانی برای انجام کارهای شخصی و تکالیف درسی دانش آموزان در آن موجود نیست.
ج- نامناسب بودن امکانات بهداشتی : فقدان لوله کشی آب سالم به این مفهوم است که آب مشروب باید از فاصله های دور به محل زندگی حمل شود که این امر عدم پاکیزگی را در بر خواهد داشت و عدم رعایت بهداشت نامناسب و غذای مکفی که در این شرایط موجود است کودکان را به انواع بیماریها دچار می سازد به طوری که هنگامی که آنان به سن مدرسه می رسند اگر از مرگ رهایی یافته باشند آن قدر فعالیت وناتوان برای بیماریهای بیشتر می باشند که حضور مرتب آنان در کلاس و مدرسه غیر ممکن می سازد و این امر نیز بر افزایش میزان افت تحصیلی تأثیر مستقیم دارد.
د- کارکردن :
نیاز به کار کودکان و نوجوانان نیز که در شرایط فقرو محرومیت اقتصادی وجود دارد. یکی دیگر از عوامل افت تحصیلی به حساب می آید زیرا که در این قبیل شرایط امور زیادی در خانه – مزرعه ، و کسب و کار وجود دارند. که می توان آنها را به عهده کودکان شش ، هفت ساله و بالاتر قرار داد. و منافع حاصل از آنها را جهت کمک به اقتصاد ناچیز خانواده اختصاص داد. برای این خانواده ها مخصوصا فصل جمع آوری محصول کشاورزی فصل حیاتی است و نیاز به کار کودکان را تشدید می کند. بدین کار کودکان مانع رفتن آنان به مدرسه خواهد بود و یا باعث حضور نامرتب آنان در مدرسه و کلاس می گردد و این امر نیز عاملی برای تحصیل ، مردودی و افت تحصیلی می باشد.
شرایط و عوامل فرهنگی و اجتماعی:
الف)فرهنگ و رابطه آن با آمورش و پرورش:
فرهنگ عبارت است از تمام عوامل مربوط به شناسایی ، اعتماد ، هنر و اخلاقیات ، حقوق و اداب و رسوم و مجموع دیگر امکانات علمی کسب شده به وسیله یک فرد و اجتماع نظر به اینکه عوامل مذکور مکتب از جامعه است لذا می توان گفت که فرهنگ میراث اجتماعی است پس فرهنگ به مثابه یک اصل سازمان دهنده در هر جامعه ای دخالت دارد واین ارزشهای آن جامعه است.

فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

پیشینه و مبانی نظری شکست تحصیلی وکارکردن کودک_1555597234_19085_3418_1612.zip0.02 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 33,800 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت