خانه راهنمای خرید پیگیری سفارش پشتیبانی درباره ما تماس با ما
محصولات مرتبط
مبانی نظری و پیشینه پژوهش بلوغ ومرحله نوجوانی
مبانی نظری و پیشینه پژوهش بلوغ ومرحله نوجوانی
قیمت : 37,400 تومان
مبانی نظری و پیشینه پژوهش انگیزه پیشرفت
مبانی نظری و پیشینه پژوهش انگیزه پیشرفت
قیمت : 32,000 تومان
مبانی نظری و پیشینه پژوهش رضایت مشتري
مبانی نظری و پیشینه پژوهش رضایت مشتري
قیمت : 37,400 تومان
پیشینه و مبانی نظری ارزش ویژه برند داخلی سازمان
پیشینه و مبانی نظری ارزش ویژه برند داخلی سازمان
قیمت : 32,000 تومان

پیشینه و مبانی نظری تحقیق ارزیابی عملکرد کارکنان و کارایی

پیشینه و مبانی نظری تحقیق ارزیابی عملکرد کارکنان و کارایی

فصل دوم پایان نامه،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،مبانی نظری وپیشینه تحقیق پیشینه و مبانی نظری تحقیق ارزیابی عملکرد کارکنان و کارایی دارای 40 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .docx
بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::


2-1- مقدمه10

2-1-1شرکت تعاونی................................. 10

2-2- مروری بر ادبیات موضوع11

2-2-1- تعاریف ارزیابی عملکرد11

2-2-2- سابقه ارزیابی عملکرد12

2-2-3- تاریخچه ارزیابی عملکرد در ایران12

2-2-4- فرایند ارزیابی؛ مراحل ارزیابی عملکرد13

2-2-5- اثرات ارزیابی عملکرد14

2-2-6- اهمیت ارزشیابی عملکرد14

2-2-7- ابعاد ارزیابی عملکرد15

2-2-7-1عملکرد کارکنان............................ 15

2-2-7-2ارزیابی عملکرد بخشی از یک سازمان.......... 15

2-2-7-3- ارزیابی عملکرد مدیر..................... 15

2-2-8- تعریف کارایی16

2-2-9- مفهوم بهره وری17

2-2-10 روشهای کلی اندازه گیری کارایی............. 19

2-2-10-1روشهای پارامتری.......................... 19

2-2-10-2 روشهای غیرپارامتری...................... 19

2-2-11انواع کارایی............................... 22

2-2-11-1 كارايي فني يا تكنيكي.................... 22

2-2-11-2 كارايي تخصيصي........................... 23

2-2-11-3 كارايي اقتصادي.......................... 23

2-2-11-4 كارايي مقياس............................ 23

2-2-12 روش تحلیل پوشش دادهها..................... 24

2-2-13 اندازه گیری کارایی با روش تحلیل پوششی داده ها 26

2-2-13-1 روش تابع مرزی تصادفی.................... 26

2-2-13-2روش تحلیل پوششی داده ها.................. 26

2-2-14 تحلیل پوششی داده ها....................... 27

2-2-15 انواع مدلهای تحلیل پوششی داده ها.......... 30

2-2-16 مزایای روش تحلیل پوششی دادهها............. 37

2-2-17معایبDEA................................... 37

2-2-18 ویژگیهای تحلیل پوششی داده ها.............. 38

2-2-19 قابلیتهای کاربردی تحلیل پوششی دادهها...... 38

2-2-20 رتبه بندى در روش تحلیل پوششی دادهها....... 38

2-3 پیشینه تحقیق................................. 39

2-3-1 تحقیقات خارجی.............................. 39

2-3-2 تحقیقات داخلی.............................. 42


-1 مقدمه

تعاون و همکاری به معنی وسیع کلمه و با توجه به مفهوم اجتماعی آن در ایران مانند دیگر نقاط جهان دارای سابقه طولانی است.زیرا همکاری و همبستگی از خصایص ایرانیان و جزء رسوم ملی مردم این مرز و بوم محسوب می شود و ایرانیان از قدیم الایام با الهام از روح آزادگی و پیروزی از تعالیم مذهبی پیوسته کوشش داشته اند مسائل و مشکلات عمده را که فرد به تنهایی قادر به رفع آن نیست با همکاری یکدیگر برطرف سازد ولی قوائد و مقررات خاصی به صورت مدون در زمینه همکاری های اجتماعی وجود نداشت، بلکه نوعی تعهد اخلاقی بر روابط مردم حاکم بود که با نظم و قاعده خاصی اجرا می شد.

واژه تعاون در مفاهیم متعددی مورد استعمال قرار می گیرد تعاون به معنی همکاری، یکدیگر را مدد رساندن و تشریک مساعی در جهت ارضای نیازی مشترک به کار برده شده است.در این معنی فعالیت های مختلفی که انسان در طول روز انجام می دهد،نوعی تعاون و همکاری است: « تعاون یکی کردن مساعی دو یا چند شخص است برای حصول اطمینان به هدفی معین» با استفاده از تعریف مزبور ،می توان هرگونه همکاری را در جهت انجام کار و منظور مشخص،تعاون نامید. تعاون در این معنی بیشتر مفهوم «همکاری» یعنی با هم کارکردن را به ذهن متبادر می سازد.

تعاون و همکاری از بعد جامعه شناختی مفهوم دیگری را می رساند همکاری یا تعاون یکی از کنش های متقابل پیوسته می باشد و منظور از آن کنش های متقابلی است که در جهت یگانه ای صورت می گیرد،در مقابل سبقت جویی را در کوشش شخصی برای وصول به هدفی که مورد نظر دیگری نیز هست،دانسته و رقابت را کوششی که شخص برای پس انداختن دیگری از وصول به هدفی که مورد نظر هردوی آنان است،می دانند(آگ برن).سبقت جویی و رقابت را جزء کنش متقابل گسسته کنش هایی متفاوت با کنش تعاون ذکر کرده اند.بنابر تعریف مزبور اگر عمل شخصی همسو و دارای جهت واحد با کنش سایر اعضا گروه باشد تعاون و یکی شدن مساعی اعضای گروه نامیده می شود.


2-1-1 شرکت تعاونی

می توان تعاون را متشکل از عوامل مولفه متعددی دانست که وجود تعدادی از این عوامل برای تجلی «تعاون» ضرورت دارد. عوامل مزبور عبارتند از :

  • وجود تعدادی از افراد به نحوی که تشکیل یک گروه اجتماعی را بدهند.(دارای روابط و کنش های متقابل اجتماعی باشند).
  • وجود نیاز مشترک و محسوس
  • اشتراک مساعیدر جهت رفع نیاز مشترک به صورت ارادی و داوطلبانه.
  • علاوه بر سه عامل فوق که معمولاً در هر کار گروهی و در هر فهالیت اقتصادی وجود داردعامل یا عواملی دیگر را باید ذکر کرد که متضمن مفاهیم رفاه، توسعه، عدالت اجتماعی، تعالی ارزش های اخلاقی، جلوگیری از سود جویی مفرط و ممانعت از استعمار دیگران و... نیز می باشد.

گروهی که دور هم گرد آمده و در جهت رفع نیاز مشترک و محسوس خود با یکدیگر همکاری می نمایند، ممکن است با توجه به معانی مختلف تعاون نوعی کار تعاونی انجام دهند،لیکن تعاون در مفهوم خاص اقتصادی- اجتماعی خود فعالیت گروهی از افراد در جهت رفع نیاز یا نیاز های مشترک و محسوس با رعایت اصول و قواعد ویژه ایست که آن را از سایر شکل های فعالیت گروهی و جمعی متمایز می سازد.

شرکتهای تعاونی به منظور خاصی تشکیل می­شوند و اهدافی را دنبال می­کنند

1. ترویج و تحکیم مشارکت، همکاری و تعاون عمومی.

2. ایجاد و تامین شرایط و امکانات کار برای همه به منظور رسیدن به اشتغال کامل.

3. قرار دادن وسایل کار در اختیار کسانی که قادر به کارند ولی وسایل کار ندارند.

4.پیشگیری از تمرکز و تداوم ثروت در دست افراد و گروه های خاص جهت تحقق عدالت اجتماعی.

5.جلوگیری از کارفرمای مطلق شدن دولت.

2-2 مروری بر ادبیات موضوع

2-2-1 تعاریف ارزیابی عملکرد

ارزیابی عملکرد به مجموعه اقدامات و اطلاعاتی اطلاق می گردد که به منظور افزایش سطح استفاده بهینه از امکانات و منابع جهت دستیابی به اهداف و شیوه های اقتصادی توأم با کارایی و اثربخشی صورت می گیرد. به طوری که ارزیابی عملکرد در «بعد سازمانی» معمولاً اثربخشی فعالیتهاست. منظور از اثربخشی میزان دستیابی به اهداف و برنامه ها با ویژگی کارا بودن فعالیت ها و عملیات است (کاپلان، 1385).

به طور کلی نظام ارزیابی عملکرد را می توان فرآیند سنجش و اندازه گیری و مقایسه میزان و نحوه دستیابی به وضعیت مطلوب دانست. برخی تعاریف موجود در مورد ارزیابی عملکرد به شرح زیر است:

  • ارزیابی عملکرد فرآیندی است که به سنجش و اندازه گیری، ارزشگذاری و قضاوت درباره عملکرد طی دوره ای معین می پردازد (طاهری، 1382).
  • ارزیابی عملکرد در بعد نحوه استفاده از منابع در قالب شاخص های کارایی بیان می شود. اگر در ساده ترین تعریف، نسبت داده به ستاده را کارایی بدانیم، نظام ارزیابی عملکرد در واقع میزان کارایی تصمیمات مدیریت در خصوص استفاده بهینه از منابع و امکانات را مورد سنجش قرار می دهد (طاهری،1382).
  • به طور کلی نظام ارزیابی عملکرد را می توان فرآیند سنجش و اندازه گیری و مقایسه میزان و نحوه دستیابی به وضعیت مطلوب با معیارها و نگرش معین در دامنه و حوزه تحت پوشش معین با شاخص های معین و در دوره زمانی معین با هدف بازنگری، اصلاح و بهبود مستمر آن می باشد (ای . لیکانن، 1381).

.Cooperation

فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

پیشینه و مبانی نظری تحقیق ارزیابی عملکرد کارکنان و کارایی_1555601109_19209_3418_1282.zip0.74 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 32,000 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت