خانه راهنمای خرید پیگیری سفارش پشتیبانی درباره ما تماس با ما
محصولات مرتبط
مبانی نظری و پیشینه پژوهش بلوغ ومرحله نوجوانی
مبانی نظری و پیشینه پژوهش بلوغ ومرحله نوجوانی
قیمت : 27,000 تومان
مبانی نظری و پیشینه پژوهش انگیزه پیشرفت
مبانی نظری و پیشینه پژوهش انگیزه پیشرفت
قیمت : 22,500 تومان
مبانی نظری و پیشینه پژوهش رضایت مشتري
مبانی نظری و پیشینه پژوهش رضایت مشتري
قیمت : 27,000 تومان
پیشینه و مبانی نظری ارزش ویژه برند داخلی سازمان
پیشینه و مبانی نظری ارزش ویژه برند داخلی سازمان
قیمت : 22,500 تومان

مبانی نظری و پیشینه تحقیق راهبردهاي حل مسأله ونگرش

مبانی نظری و پیشینه تحقیق راهبردهاي حل مسأله ونگرش

فصل دوم پایان نامه،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،مبانی نظری وپیشینه تحقیق مبانی نظری و پیشینه تحقیق راهبردهاي حل مسأله ونگرش دارای 73 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .docx
بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::


فهرست مطالب:

مقدمه.........................................

الف) مباني نظري در زمينه موضوع تحقيق..........

تعريف و ويژگيهاي مسئله و حل مسئله.............

حل مسئله و انتقال يادگيري.....................

رابطه بين تفكر انتقادي و حل مسئله.............

راهبردهاي حل مسئله و فراشناخت.................

نظريه‌هاي پيرامون حل مسئله.....................

حل مسئله از ديدگاه رفتارگرايان ...............

حل مسئله از ديدگاه گشتالت.....................

رويكرد خبرپردازي به حل مسئله..................

مراحل آموزش حل مسئله (الگوي دي چكووكرافورد)...

طرح جورج پوليا پيرامون حل مسئله...............

مباني نظري در زمينه نگرش......................

تعريف نگرش....................................

ويژگيها و ابعاد نگرش..........................

تغيير نگرش....................................

الگوهاي يادگيري تغيير نگرش....................

الف) نظريه محرك – پاسخ.........................

نظريه هاولند..................................

ب) نظريه مشوقها و تعارضها.....................

الگوهاي شناختي تغيير نگرش.....................

الف) نظريه تعادل..............................

ب) نظريه توافق................................

ج) نظريه همسازي شناختي........................

د) نظريه قضاوت اجتماعي........................

الگوهاي كاركردي...............................

نگرشها و آموزش و پرورش........................

ب) يافته‌هاي پژوهش در زمينه موضوع تحقيق........



فصل دوم

پيشينه و زمينه هاي نظري پژوهش


پيشينه و زمينه‌هاي نظري پژوهش

مقدمه

در تمام طول تاريخ آموزش و پرورش حل مسأله يكي از هدفهاي مهم آموزشي معلمان به شمار مي‌آمده از بركت پيشرفتهاي روانشناسي علمي معاصر بر اهميت موضوع افزوده شده است. جان ديوئي، جروم برونر، ژان بياژه و لئو ويگوتسكي از جمله كساني هستند كه بر نقش فعاليت يادگيرنده در جريان حل مسأله بر دانش‌اندوزي تأكيد داشته‌اند و نظريه سازندگي يا ساختن‌گرايي يادگيري از ثمرات اين انديشمندان است (سيف، 1380)

الف- مباني نظري در زمينه موضوع تحقيق

تعريف و ويژگيهاي مسئله و حل مسأله

بنا به تعريف، وقتي يادگيرنده با موقعيتي روبرو مي‌شود كه نمي‌تواند با استفاده از اطلاعات و مهارتهايي كه در آن لحظه در اختيار دارد به آن موقعيت سريعا پاسخ دهد يا وقتي كه يادگيرنده هدفي دارد و هنوز راه رسيدن به آن را نياموخته است، مي‌گوئيم با يك مسئله روبرو است. با توجه به تعريف مسئله، مي‌توان حل مسأله را به صورت تشخيص و كاربرد دانش و مهارتهايي كه منجر به پاسخ درست يادگيرنده به موقعيت يا رسيدن او به هدف مورد نظرش مي‌شود تعريف كرد.

بنابراين، عنصر اساسي حل مسأله كاربست دانش‌ها و مهارتهاي قبلا آموخته شده در موقعيتهاي تازه است. به همين سبب در طبقه‌بندي انواع يادگيري (بلوم و همكاران، 1956) حل مسأله در طبقه كاربستن آمده است. در نظريه گانيه (1985) حل مسأله يادگيري قاعده سطح بالاتر نام گرفته است. طبق اين نظريه، يادگيرنده از تركيب قاعده‌هاي مسئله قاعده‌هاي سطح بالاتري درست مي‌كند كه اين خود منجر به حل مسأله مي‌شود. بنابراين، در حل مسأله، يادگيريهاي قبلي فرد، به ويژه قواعد يا اصولي كه قبلا آموخته‌اند، بايد به طريقي تازه با هم تركيب شوند. به عنوان مثال، فرض كنيد يادگيرنده در درس جبر براي بار اول با مسئله زير روبرو مي‌شود:


براي حل كردن اين مسأله بايد دو قاعده يا دو اصل زير را درباره اين مسئله قبلا آموخته باشد:

اصل اول: ضرب يك عدد n يعني جمع آن عدد با خودش n دفعه

اصل دوم: هر عدد به توان r يعني ضرب آن عدد در خودش r دفعه

بعد از تركيب اين دو اصل، اصل بالاتري به صورت زير به دست مي‌آيد:

اصل سطح بالاتر، براي ضرب دو عدد مشابه با نماهاي مختلف در يكديگر، بايد آن دو عدد را به تعداد حاصل جمع نماهاي آنها در هم ضرب كنيم.


فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

مبانی نظری و پیشینه تحقیق راهبردهاي حل مسأله ونگرش_1562051487_9580_3418_1840.zip0.05 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 24,000 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت