خانه راهنمای خرید پیگیری سفارش پشتیبانی درباره ما تماس با ما
محصولات مرتبط
مبانی نظری و پیشینه پژوهش بلوغ ومرحله نوجوانی
مبانی نظری و پیشینه پژوهش بلوغ ومرحله نوجوانی
قیمت : 27,000 تومان
مبانی نظری و پیشینه پژوهش انگیزه پیشرفت
مبانی نظری و پیشینه پژوهش انگیزه پیشرفت
قیمت : 22,500 تومان
مبانی نظری و پیشینه پژوهش رضایت مشتري
مبانی نظری و پیشینه پژوهش رضایت مشتري
قیمت : 27,000 تومان
پیشینه و مبانی نظری ارزش ویژه برند داخلی سازمان
پیشینه و مبانی نظری ارزش ویژه برند داخلی سازمان
قیمت : 22,500 تومان

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزشيابي آموزشي

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزشيابي آموزشي

فصل دوم پایان نامه،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،مبانی نظری وپیشینه تحقیق مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزشيابي آموزشي دارای 69 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .doc
بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::


فهرست مطالب:

مفهوم شناسي ارزشيابي آموزشي

2-3-2 ) تاريخچه ارزشيابي

2-3-3 ) ضرورت ارزشيابي

2-3-4 ) ارزشيابی و برنامه ريزی

2-3-5) موانع اثربخشي دوره هاي آموزشي

2-3-6 ) عوامل مؤثر بر اثربخشي آموزش كاركنان

2-4) مباني نظري رويكردهاي ارزيابي اثربخشي دوره هاي آموزشي

2-4-1 )رويكرد ارزيابي مبتني بر هدف

2-4-2 ) رويكرد فارغ از هدف

2-4-3 ) رويكرد محكمه قضايي

2-4-4 ) رويكرد مرور حرفه اي

2-4-5 ) رويكرد ارزشيابي واكنشي

2-4-6 ) رويكرد سيستمي

2-5 ) الگوهاي ارزيابي اثربخشي آموزش

2-5-1 ) الگوي ارزيابي اثربخشي كرك پاتريك

شكل(2-1): سطوح چهارگانه ارزيابي كرك پاتريك

سطح اول: ارزيابي واكنش

سطح دوم: ارزيابي يادگيري

سطح سوم: ارزيابي رفتار

سطح چهارم: ارزيابي نتايج

2-5-2 ) الگوي ارزشيابي سيپ

مراحل ارزشيابي براساس الگوي سيپ عبارتند از:

نمودار شماره(2-3) سطوح ارزشيابي سیپ.

نمودار شماره(2-4): عناصر كليدي مدل ارزشيابي سیپ و روابط عناصر برنامه.

جدول(2-1) ارتباط ارزيابي چهارگانه سیپ با ارزيابي مرحله ای و ارزيابي تراکمی.

2-5-3 ) مدل انتقالي

2-5-4) تيپولوژي مدل انتقالي

ويژگي هاي فردي

ويژگي هاي آموزشي

ويژگي هاي سازماني

2-5-5 ) مدل ارزشيابي اثربخشي سودمندي(بازگشت سرمایه )

2-5-5-1 ) مراحل ارزشيابي بر اساس مدل بازگشت سرمایه

2-5-5-2 ) مراحل جمع آوري و تجزيه و تحليل داده ها براي محاسبه بازگشت سرمایه

جدول شماره(2-2) سطوح ارزيابي براي تعيين بازگشت سرمايه آموزش .

2-5-6 ) الگوي ارزاشيابي IPOO

2-5-6-1 ) گام هاي فرايند ارزشيابي در مدل IPOO

نمودار شماره(2-5 ) عناصر و مراحل مدل IPOO

جدول(2-3 ): مقايسه الگوهاي ارزيابي مبتني بر هدف و مبتني بر سيستم.

2-6 ) الگوي پيشنهادي ارزيابي اثربخشي آموزش براي بانك رفاه كارگران

2-6-1 ) معرفي جامع الگوي انتقال يادگيري

نمودار شماره( 2-6 ): ادبيات مربوط به انتقال يادگيري

نمودار شماره(2-7 ): ارزيابي اثربخشي آموزش بر اساس ميزان انتقال آموخته ها در محيط كار

اثربخشي آموزش فاكتورهاي مربوط به محيط نتايج فردي منفي

جدول شماره( 2-4 ) شاخص هاي فاكتور محيط در الگوي انتقالي

جدول شماره(2-5 ) شاخص هاي فاكتور ويژگي مشاركت كنندگان در دوره براساس الگوي انتقالي.

جدول شماره( 2-6 ) شاخص هاي فاكتور طراحي دوره آموزشي بر اساس الگوي انتقالي

2-6-2 )سؤال هاي مربوط به شاخص هاي الگو.

2-7 )پيشينه تحقيق

2-7-1 ) تحقيقات انجام شده در ايران

2-7-2 ) تحقيقات انجام شده در خارج از كشور

منابع فارسی

منابع لاتین


مفهوم شناسي ارزشيابي آموزشي

انسان پيوسته درصدد ارزيابي كارها و تجربه هاي گذشته خود است تا عملكردش را رضايت بخش كند و يا با بهبود بخشيدن به عملكرد آينده، رضايت بيشتري به دست آورد. در واقع ارزشيابي قسمتي از فراگرد بقاي انسان است.

مقصود از ارزشيابي استفاده از تجربه به منظور بهبود بخشيدن به اقدامات آينده است. ارزشيابي به مثابه يك تخصص است. با اين امر سرو كار دارد كه ارزش، كيفيت و اهميت، ميزان، درجه و شرايط پديده‌ها را مورد آزمايش و قضاوت قرار دهد. به مثابه يك زمينه تخصصي، ارزشيابي را مي توان فرايندي دانست كه با گردآوري و استفاده از اطلاعات براي اتخاذ تصميمات در مورد برنامه هاي آموزشي سرو كار دارد. ارزشيابي فعاليتي است كه ماهيت آن آموزشي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي است. ارزيابي و بازنگري محور نوسازي و استقرار يك نظام ارتباطي است(كارشناسان دفتر همكاري‏هاي بين المللي وزارت آموزش و پرورش، 1379 ص 193).

با تلاش هاي رالف تايلر حوزه ارزشيابي آموزشي شكل گرفت و به تدريج به صورت يك حوزه مستقل در كنار ساير حوزه هاي علوم تربيتي جاي گرفت. با توجه به جوان بودن اين حوزه تعاريف متعدد و مختلفي براي ارزشيابي ارائه شده است(كيامنش، 1377) اصطلاح ارزشيابي يا ارزيابي به طور ساده به تعيين ارزش براي هر چيزي يا داوري ارزشي مي شود. گي(1991)، ارزشيابي را يك فرايند نظامدار براي جمع آوري، تحليل و تفسير اطلاعات به منظور تعيين اين كه آيا هدف هاي مورد نظر تحقق يافته اند يا در حال تحقق يافتن هستند و به چه ميزاني، تعريف كرده است. در آموزش و پرورش، ارزشيابي به يك فعاليت رسمي گفته مي شود كه براي تعيين كيفيت، اثربخشي يا ارزش يك برنامه، فرآورده، پروژه، فرايند يا هدف به اجرا در مي آيد.

استافل بيم و شيفك فيلد(1985)، ارزشيابي را اين گونه تعريف كرده اند: « ارزشيابي عبارت است از فرايند تعيين كردن، به دست آوردن و فراهم ساختن اطلاعات توصيفي و قضاوتي در مورد ارزش و مطلوبيت هدف ها، طرح ها، اجرا ونتايج به منظور هدايت تصميم گيري، خدمت به نياز هاي پاسخ گويي و درك بيشتر از پديده هاي مورد بررسي». بولمتس و باتوين ارزشيابي را به عنوان فرايند سيستماتيك جمع آوري و تحليل داده به منظور تعيين اين كه آيا و تا چه اندازه اهداف تحقق يافته اند تعريف كرده اند. هم چنين هلي و كلابرس ارزشيابي را مقايسه ارزش و كيفيت مشاهده با استانداردها و استانداردها و ملاك ها مي دانند.

هم چنين ارزيابي را چنين نيز تعريف كرده اند: ارزيابي عبارت از فراگرد توافق درباره استاندارد هاي برنامه يا تعيين اين كه آيا تفاوتي ميان بعضي از جنبه هاي برنامه و استانداردهاي مورد نظر براي آن ها وجود دارد و يا درباره استفاده از اطلاعات مربوط به تفاوت هاي ياد شده براي مشخص كردن نارسايي هاي برنامه است(كارشناسان دفتر همكاري هاي بين المللي وزارت آموزش و پرورش 1379 ص 6).

ارزشيابي ممكن است در اشكال مختلف نظير: ارزيابي نيازمندي ها، مطالعه زير بنايي، ارزشيابي فراگيران، ارزشيابي كاركنان، آزمون پيشرفت و نگرش سنجي، ارزشيابي برنامه درسي، تحليل ظرفيت تشكيلاتي، ارزشيابي توليد، ارزيابي اثربخشي، تحليل هزينه –سودمندي، خود ارزشيابي و ديگر انواع آن صورت گيرد. ارزشيابي درصدد حصول عملكردهايي در فراسوي وظايف اطلاعاتي است و غالباً در خدمت عملكردهاي نهادي، اجتماعي، تاريخي و سياسي مي باشد.

از آن جا كه ارزيابي نقش يك آيينه را براي نظام آموزشي ايفا مي كند، تصميم گيرندگان و دست اندركاران زيربط مي توانند تصويري از چگونگي وضع فعاليت ها به دست آورند و با استفاده از آن تصميمات لازم را در جهت بهبود و پيشرفت فعاليت ها براي نيل به بازدهي مورد نظر اتخاذ نمايند

فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزشيابي آموزشي_1582016008_9646_3418_1520.zip0.14 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 24,000 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت