خانه راهنمای خرید پیگیری سفارش پشتیبانی درباره ما تماس با ما
محصولات مرتبط
مبانی نظری و پیشینه پژوهش بلوغ ومرحله نوجوانی
مبانی نظری و پیشینه پژوهش بلوغ ومرحله نوجوانی
قیمت : 27,000 تومان
مبانی نظری و پیشینه پژوهش انگیزه پیشرفت
مبانی نظری و پیشینه پژوهش انگیزه پیشرفت
قیمت : 22,500 تومان
مبانی نظری و پیشینه پژوهش رضایت مشتري
مبانی نظری و پیشینه پژوهش رضایت مشتري
قیمت : 27,000 تومان
پیشینه و مبانی نظری ارزش ویژه برند داخلی سازمان
پیشینه و مبانی نظری ارزش ویژه برند داخلی سازمان
قیمت : 22,500 تومان

پیشینه و مبانی نظری انسان و موسيقي و موسیقی درمانی

پیشینه و مبانی نظری انسان و موسيقي و موسیقی درمانی

فصل دوم پایان نامه،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،مبانی نظری وپیشینه تحقیق پیشینه و مبانی نظری انسان و موسيقي و موسیقی درمانی دارای 171 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .docx
بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::


فهرست مطالب:


مقدمه اي كلي راجع به موسيقي و موسيقي درماني

ـ ادبيات تحقيق

تاريخچه موسيقي :

تاريخچة پيدايش موسيقي درماني

انسان و موسيقي

موسيقي و درمان

مقدمه اي بر موسيقي درماني

چهار ركن موسيقي

تعريف موسيقي

موسيقي درماني

روشهاي موسيقي درماني

شروع به كار انجمن موسيقي درماني درايران

استانداردهاي موسيقي درماني

ابزار درمان :

نوع برنامه ها :

طول درمان :

برنامه ها وَ محورهاي موسيقي درماني :

گروههاي كر :

نواختن :

ساختن آهنگ :

بحث وگفتگو پيرامون موسيقي :

گوش دادن به موسيقي :

حركات موزيكال :

گسترش درك فضايي :

كنترل وَ تعادل :

تقويت روحية اجتماعي :

نمايش موزيكال :

موسيقي توأم با سبك سازي در هيپنوتيزم :

موسيقي بيمارستاني :

موسيقي درماني كودكان :

موسيقي و نياز بشري

تاريخ موسيقي درماني ، فرهنگهاي كهن واوليه :

فرهنگ روم ويونان :

قرون وسطي :

رنسانس :

قرن هفدهم تا نيمة قرن هجدهم :

نيمة قرن هجدهم تا اواسط قرن نوزدهم :

قرن بيستم :

روانشناسي تمهاي موسيقي :

تمهاي پنجگانه :

تمهاي شيدايي :

تمهاي حزين :

تم هاي هيجاني (هيستريكال) :

تم هاي شاد و فرحبخش :

تم هاي آرام بخش :

اختراع آلات موسيقي :

موسيقي داروي شفابخش :

زيبا شناختي موسيقي ايراني و گونه هاي موسيقي ايران :

موسيقي ايراني وَ حالت هيستريك

نقش موسيقي در جوامع ايل عشايري ايران :

انقلاب اسلامي و موسيقي ايراني

ادبيات ايران وامدار موسيقي عرفاني است

اسلام و موسيقي

بيست و دومين گناه كبيره

نگاهي به موسيقي مذهبي امروز

موسيقي الكترونيك

موسيقي متال

كاركرد موسيقي در پزشكي

كاربرد موسيقي در فيزيوتراپي

كاربرد موسيقي در درمان عقب ماندگان ذهني :

كاربرد موسيقي در درمان ناتوانائيهاي يادگيري :

كاربرد موسيقي در درمان ناشنوايان :

كاربرد موسيقي در درمان نابينايان :

كاربرد موسيقي در درمان اختلالات ارتباطي :

تأثير موسيقي بر كودكان روان نژند و دچار اختلالات رفتاري :

«پيشينة تحقيق در داخل و خارج كشور»

تأثير موسيقي بر مغز انسان

تأثير موسيقي بر گياهان

تأثير موسيقي در هنگام ورزش كردن كودكانمان

موسيقي درماني قرآني

تأثير آموزش موسيقي بر تواناييهاي هوشي خردسالان

بررسي تأثير موسيقي در روحيه نوجوانان از نظر دانش آموزان مدرسه نمونه

تأثير موسيقي موتزارت بر سلامت انسان

تأثير آلات موسيقي در برخي بيماريها از ديدگاه استادنور علي الهي :

تأثير موسيقي بر روح و روان از ديدگاه استاد نور علي الهي :

موسيقي و تأثير آن بر روي اعصاب و روان از ديدگاه منتقدين :

منابع و مآخذ




مقدمه اي كلي راجع به موسيقي و موسيقي درماني

آنجا كه سخن باز مي ماند ، موسيقي آغاز مي شود . هانريش هانيه

اريان و نژاد ها بي شمارند ، اما زبان و روح يكي است ، زبان عشق . موسيقي نوعي زبان عشق است . كاربرد موسيقي براي درك زيبايي و سلامت زندگي اجتناب ناپذير است .

از بدو خلقت انسان ، نيازهاي متنوعي (اعم از جسمي و رواني) با او همراه بوده كه براي برآورده ساختن اين نيازها سازگاري با محيطش به ابزارهايي نياز داشته است .

هنر به عنوان يكي از وسايل اوليه سازگاري بشر در خدمت نيازهاي كمال جويي و زيبا طلبي و از طرف ديگر ، آرام بخش ناراحتي ها و سختي هاي زندگي او بوده است . موسيقي شكلي از هنر است كه احساس ، عاطفه ، ادراك و شناخت انسان را بدون نياز به تكلم و زبان منتقل مي كند .

استفاده بشر از موسيقي ، امري آسان و قابل دسترس بوده است ، چون ريتم و ملودي ، به عنوان دو ركن اساسي موسيقي ، در سرشت انسان وجود داشته و آواگرايي ها و حركات رتيك نيز نيازي به تكلم نداشته است . از اين رو در بيشتر قبايل ابتدايي مراسم وآيين هاي مختلف موسيقيهايي كه وسيله اي براي ابراز همبستگي و از بين بردن ترسها و غم ها و ايجاد آرامش و شادي و اراده در بين افراد قبيله بوده برگزار مي شده است .

موسيقي زبان آرزوها ، انتظارها و عواطف بشري است و هر قوم و ملتي بر حسب ويژگي هاي عاطفي و فرهنگي خود ، موسيقي خاصي دارد . با درك موسيقي ، عواطف زيبا ، همدردي و تفاهم هم بيشتر قلبي ميسر خواهد شد .

نغمه هاي موسيقي برحسب تركيب فواصل و ريتم داراي ارتعاشات خاصي هستند كه با تحريك ارتعاشات سلول هاي عصبي احساس و انگيزه اي را تقويت ، تضعيف و يا منتقل مي سازند ، اگر چه فوايد درمان با موسيقي از دوران هاي قبل مطرح بوده است ، اما تا قبل از اينكه در قرن اخير به عنوان يك رشته تخصصي شناخته شود خوب معرفي نشده است (سايت اينترنتي) .

موسيقي شفابخش است و هريك از ما مي توانيم از آن براي تقويت جسم و روح و جان استفاده كنيم . تأثير موسيقي و صوت بر هر يك از ما متفاوت است ، ولي بهر حال روي همه ما اثر مي گذارد . تأثير موسيقي و صوت بر هر يك از ما متفاوت است ، ولي بهر حال روي ما اثر مي گذارد . براي درمان با موسيقي ، خودمان بايد در اين امر مشاركت كنيم ، كه اين امر مستلزم چيزي فراتر از گوش دادن حرف به موسيقي با پر كردن وقت اضافي زندگي است . (ند ، اندروز ، ص 18) .

موسيقي بايد بتواند زبان و روح ملي را تقويت كند . موسيقي در حيات و زندگي فردي از همان آغاز كودكي و زندگي شير خوارگي و گهواره اي با نواي لالايي مادر آغاز مي شود و سير خود را در مراحل مختلف عصر ادامه مي دهد . موسيقي ايران ، تاريخي بس طولاني دارد زمان حضرت زرتشت موسيقي با سرود و آهنگ همراه بوده است كه هدف از اين موسيقي انتقال گفتار نيك ، پندار نيك و كردار نيك بوده است .

بطور كلي موسيقي قديم ايران ريشه اي بسيار عميق در فرهنگ تستي ايران داشته است . (نخبه زعيم ، پرينوش)





ـ ادبيات تحقيق

تاريخچه موسيقي :

نخستين نشانه هاي مشخصي توسعه و رونق موسيقي را در حدود بين النهرين و نزد اقوام سومري ، آشوري و بابلي يافته اند . و قدمت آن به بيش از سه هزار سال پيش از ميلاد ميرسد بعد از آن نوبت به چين و مصر رسيد كه در حدود هزار سال پيش از ميلاد موسيقي داشتند ، كره نيز برخلاف ژاپن از مراكز قديمي موسيقي و نخستين بار امپراطور قومي قريب پنج هزار سال پيش از ميلاد موسيقي چين را تدوين كرد و در مغرب زمين يونان بيش از قوم بوده و از حدود 800 سال پيش از ميلاد موسيقي در آنجا رواج داشت قدمت موسيقي در ايتاليا به 300 سال پيش از ميلاد مي رسد و اقوام سفيد پوست كه در آسياي غربي ، آفريقاي شمالي ، اروپاي شرقي هستند تمدن قديم را بوجود آوردند و در جامعه هاي شكارچي و كشاورزي نمايش بدون موسيقي وجود ندارد .

در اين جامعه ها بر خلاف موسيقي ما به ريتم بيشترين اهميت مي دهند و اين ريتم يا وزن بطور محسوسي پيچيده تر و با معني تر از سمفونيهاي ولاست در جامعه هايي كه اقتصاد غير توليدي دارند موسيقي بر پايه هاي ملودي و ريتم ساخته مي شود اين عقيده دموكريت دانشمند يوناني كه انسان خواسته است آواز پرندگان را تقليد كند و به اين دليل به موسيقي پرداخته است فقط تا اندازه اي درست است گيسوي انسان قديمي ترين ابزار موسيقي است در جامعه هاي ابتدايي آوازها هميشه تكصدا هستند كهنترين نوع ، اپرا است كه سرپرست گروه ميخواند و ديگران پس از كمي آنرا تكرار مي كنند . (نخبه زعيم ، پرينوش ، 1376)

تاريخچة پيدايش موسيقي درماني

تاريخچه استفاده از موسيقي به عنوان روشي براي درمان به زمان ارسطو و افلاطون باز مي گردد ، از آن زمان به بعد رگه هايي از استفاده از استفاده از اصوات و آهنگها براي درمان بيماريهاي مختلف بكار رفته است . اما در قرن بيستم فكر رسمي استفاده از موسيقي براي درمان مصدومين جنگ جهاني اول آغاز شد و هر چند استفاده از موسيقي براي درمان مصدومين جنگ جهاني اول آغاز شد و هر چند استفاده از اين روش درماني با مشكلاتي همراه بود كه با قدمهايي كه برداشته شد بتدريج اين شاخه درماني تكامل يافت و انجمنهاي متعددي تشكيل گرديد . بطوري كه در سال 1944 اولين برنامه آموزش موسيقي درماني در جهان در دانشگاه ميشيگان آغاز شد .

فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

پیشینه و مبانی نظری انسان و موسيقي و موسیقی در مانی_1527522410_9890_3418_1940.zip0.10 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 22,500 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت