خانه راهنمای خرید پیگیری سفارش پشتیبانی درباره ما تماس با ما
محصولات مرتبط
مبانی نظری و پیشینه پژوهش بلوغ ومرحله نوجوانی
مبانی نظری و پیشینه پژوهش بلوغ ومرحله نوجوانی
قیمت : 27,000 تومان
مبانی نظری و پیشینه پژوهش انگیزه پیشرفت
مبانی نظری و پیشینه پژوهش انگیزه پیشرفت
قیمت : 22,500 تومان
مبانی نظری و پیشینه پژوهش رضایت مشتري
مبانی نظری و پیشینه پژوهش رضایت مشتري
قیمت : 27,000 تومان
پیشینه و مبانی نظری ارزش ویژه برند داخلی سازمان
پیشینه و مبانی نظری ارزش ویژه برند داخلی سازمان
قیمت : 22,500 تومان

پیشینه و مبانی نظری اهداف آموزش و پرورش دوره ابتدایی

پیشینه و مبانی نظری اهداف آموزش و پرورش دوره ابتدایی

فصل دوم پایان نامه،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،مبانی نظری وپیشینه تحقیق پیشینه و مبانی نظری اهداف آموزش وپرورش دوره ابتدایی دارای 70 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .docx
بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::


فهرست مطالب:


مقدمه................................. 14

1-2 اهداف آموزش و پرورش دوره ابتدايي .. 15

1-1-2 اهداف اعتقادي.................. 15

2-1-2 اهداف اخلاقي ................... 16

3-1-2 اهداف علمي و آموزشي ........... 16

4-1-2 اهداف فرهنگي، هنري ............ 16

5-1-2 اهداف اجتماعي ................. 16

6-1-2 اهداف زيستي ................... 17

7-1-2 اهداف سياسي ................... 17

8-1-2 اهداف اقتصادي ................. 17

2-2 ويژگي‌هاي كودكان در دوره ابتدايي ... 17

3-2 مواد و برنامه‌هاي درسي دوره ابتدايي 20

4-2 درون داده‌هاي نظام آموزش ابتدايي ... 22

1-4-2 منابع انساني .................. 22

2-4-2 منابع مادي نظام آموزش ابتدايي . 23

1-2-4-2 منابع كالبدي ............... 23

2-2-4-2 منابع تجهيزاتي ............. 25

3-4-2 منابع مالي .................... 25

5-2 تاثير امكانات و تجهيزات مدرسه بر دانش آموزان 26

6-2 تاثير امكانات و تجهيزات مدرسه بر معلم 28

7-2 تاثير محيط بر فعاليت‌هاي نظام آموزشي 29

8-2 كلاس‌هاي درس چند پايه................ 30

9-2 مشكلات تحصيلي دانش آموزان در مدارس.. 32

1-9-2 افت تحصيلي و عوامل موثر بر آن 32

2-9-2 ترك تحصيل .................... 34

3-9-2 نارسايي‌هاي يادگيري ويژه....... 35

10-2 مشكلات رفتاري دانش آموزان در مدارس. 37

1-10-2 ترس از مدرسه ................ 37

2-10-2 فرار از مدرسه ............... 37

3-10-2 اختلال لجبازي و نافرماني ..... 38

4-10-2 رفتارهاي نامناسب يا ناپخته .. 39

5-10-2 بيش فعلي همراه با كمبود توجه 39

6-10-2 اضطراب ...................... 40

7-10-2 بي نظمي در سلوك ............. 41

11-2 مدارس و دانش آموزان موفق ......... 41

12-2 فضاهاي آموزشي مدارس .............. 42

1-12-2 كلاس درس نظري ................ 42

2-12-2 كلاس درس تجربي................ 43

13-2 فضاهاي پرورشي .................... 45

1-13-2 كتابخانه .................... 46

2-13-2سالن چند منظوره .............. 46

3-13-2 نمازخانه .................... 47

4-13-2 اتاق فعاليت‌هاي پرورشي ....... 47

5-13-2 اتاق بهداشت ركت‌هاي اوليه..... 47

14-2 فضاي اداري ....................... 47

15-2 فضاهاي پشتيباني يا خدماتي ........ 49

1-15-2 سرويس‌هاي بهداشتي ............ 49

2-15-2 آبخوري دانش آموزان .......... 49

3-15-2 انبار نظافت و شستشو.......... 49

4-15-2 انبار تجهيزات و وسايل........ 49

16-2 فضاهاي گردش ...................... 52

1-16-2 راهروها.......................... 52

2-16-2 پله‌ها............................ 52

17-2 فضاهاي باز يا محوطه .............. 53

1-17-2 فضاي صف جمع و تفريح.......... 53

2-17-2 فضاي سبز، باغچه و درختكاري... 53

3-17-2 پاركينگ وسايل نقليه......... 54

18-2 مكان يابي واحدهاي آموزش........... 57

1-18-2 كاربري‌هاي سازگار............. 57

2-18-2 كاربري‌‌هاي ناسازگار .......... 57

3-18-2 جهت يابي .................... 57

4-18-2 شعاع دسترسي ................. 58

19-2 انجمن اوليا و مربيان ............. 58

20-2 پيشينه تحقيق 61


فصل دوم

ادبيات و پيشينه تحقيق



مقدمه

تعلیم و تعلم در دنیای امروز مفهومی متفاوت با گذشته دارد. تحول علم و فناوری، تحول در فرایند فعالیتهای آموزشی را انکار ناپذیر ساخته. هرگز نمی توان با طرز تلقی گذشته و سوگیریهای کهنه به دانش آموزان و تربیت آنها نگریست(شعبانی،1385). آموزش صحیح می تواند فرد را به یادگیری علوم و فنون و سعادت، زندگی زیبا و مطلوب هدایت و او را در جهت تعالی و رشد قرار دهد، تا بتواند از امکان و توانمندیهای گوناگون خود در موقعيت ها استفاده کند(سازمان آموزش و پرورش استان اصفهان،1386). از نظرکمی به خاطر شمول تعداد زیاد دانش آموزان، عمومیت یافتن دوره ابتدایی در مقايسه با سطوح دیگر تحصیلی از اهمیت بیشتری برخوردار است و قسمت عمده اي از امکانات، نیروی انسانی، برنامه های تحقیقاتی در این دوره متمرکز شده است(نجفی،1371).

امکانات و موقعیت مناسب مدارس می تواند منشاء خلاقیت در دانش آموزان گردد میل به یادگیری در آنها را افزایش دهد. اما موقعیت و امکانات نا مناسب مدارس مي تواند از جمله عوامل ایجاد بزهکاری در دانش آموزان باشد كه دانش آموزان براي جبران ناكامي ها و شكستهاي تحصيلي خود رو به بزهکاری می آورند تا از این راه احساس موفقیت و توانایی کنند(دانه کار ،1372 ). مسایل عمده مربوط به آموزش در مناطق روستایی را می توان در موارد متعددی برشمرد. اولین مسئله، تخصيص كم منابع مالی و انسانی است. علاوه بر این گاهی اوقات کودکان برای رفتن به مدرسه ناگزیر از طی مسافتی طولانی هستند. به عنوان مثال، در کشور مصر هنگامی که فاصله مدرسه تا خانه یک کیلومتر بوده است؛ بالغ بر 94درصد پسران و72 درصد دختران در مدرسه حضور یافتند، اما با افزایش این فاصله تا حدود دو کیلومتر نرخ یاد شده به ترتیب به 90 تا 64 درصد کاهش یافته است (سجادیه، 1371). با توجه به نقش گسترده ای که آموزش و پرورش به عنوان مهمترین و حساسترین نهاد اجتماعی می تواند ایفا نماید، تعمیم آموزش و پرورش عمومی به دورترین نقاط جامعه از جمله اهداف نظام آموزشی کشور می باشد، از این رو اهمیت زیر پوشش قرار دادن تمامی لازم التعلیمان و فراهم نمودن فرصت های آموزشی برابر برای همگان روشن می باشد. به همین جهت تمامی راهبردهایی که در زمینه همگانی ساختن آموزش و پرورش به کارمی رود، یک هدف را دنبال می کنند و آن بر خورداری برابر همگان از فرصت های آموزش با کیفیت مطلوب می باشد. همچنین پژوهش ها نشان می دهند که کمبود انگیزه های محیطی باعث عدم رشد هوش و تواناییهای ذهنی افراد می گردد؛ و یک محیط زیرک و با هوش تر شاید انسان هایی با هوش تر و زیرک تر پرورش خواهد داد از طرفی نارسا بودن محیط روستا می تواند تفاوت های هوشی را بین کودکان شهری و روستایی ایجاد کند(میلانی فر،1379).

1-2 اهداف آموزش و پرورش دوره ابتدایی

در پیش نویس برنامه اول توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی ایران هدف از آموزش و پرورش دوره ابتدایی این گونه اعلام شده است: "پرورش فضای دینی و اخلاقی در دانش آموزان و کمک به رشد و خلاقیت آنها، پرورش قوای جسمانی دانش آموزان، آموزش نکات بهداشتی به منظور رعایت مسایل بهداشتی در خانواده و جامعه، آشنا کردن کودکان و عادت دادن آنها به زندگی جمعی خارج از خانواده و آشنا کردن آنان به اطاعت از قانون" (صافی،1373). بطورکلی اهداف دوره ابتدایی در مقوله های زیر طبقه بندی می شوند، که دانش آموزان بایستی در پایان دوره تحصیلی به این اهداف دست یابند.

1-1-2 اهداف اعتقادی

آشنایی و اعتقاد نسبت به اصول دین، دوست داشتن خداوند، آشنایی با زندگی انبیاء اولوالعزم به ویژه حضرت محمد(ص) و معصومین و دوست داشتن آنها، آشنایی با معنای معاد و پاسخگو بودن انسان نزد خداوند، احترام به اولیاء دین، بزرگان و شخصیتهای اسلامی، آشنایی با معنای تولی و تبری، روخوانی وازحفظ خواندن برخی سوره های قرآن، آشنایی با ترجمه برخی از سوره های قرآن و برخی از احادیث ساده، درست خواندن نماز و آشنایی با احکام ضروری،آشنایی با مسایل مربوط به سن تکلیف(برای دختران)، آشنایی با حلال و حرام و رعایت احکام مربوط به آن.

فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

پیشینه و مبانی نظری اهداف آموزش وپرورش دوره ابتدای_1527522454_9892_3418_1252.zip0.00 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 22,500 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت