خانه راهنمای خرید پیگیری سفارش پشتیبانی درباره ما تماس با ما
محصولات مرتبط
مبانی نظری و پیشینه پژوهش بلوغ ومرحله نوجوانی
مبانی نظری و پیشینه پژوهش بلوغ ومرحله نوجوانی
قیمت : 27,000 تومان
مبانی نظری و پیشینه پژوهش انگیزه پیشرفت
مبانی نظری و پیشینه پژوهش انگیزه پیشرفت
قیمت : 22,500 تومان
مبانی نظری و پیشینه پژوهش رضایت مشتري
مبانی نظری و پیشینه پژوهش رضایت مشتري
قیمت : 27,000 تومان
پیشینه و مبانی نظری ارزش ویژه برند داخلی سازمان
پیشینه و مبانی نظری ارزش ویژه برند داخلی سازمان
قیمت : 22,500 تومان

پیشینه و مبانی نظری اهداف گزارشگري مالي و تصميم گيري اقتصادي

پیشینه و مبانی نظری اهداف گزارشگري مالي و تصميم گيري اقتصادي

فصل دوم پایان نامه،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،مبانی نظری وپیشینه تحقیق پیشینه و مبانی نظری اهداف گزارشگري مالي و تصميم گيري اقتصادي دارای 50 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .docx
بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::


فهرست مطالب:


مقدمه......................................................................................................................................................... 9

2-1- اطلاعات وگزارش­هاي مالي و نقش آنها در تصميم­گيري.................................................................. 10

2-2- اهداف گزارشگري مالي................................................................................................................... 10

2-3- تصميم­گيري اقتصادي.......................................................................................................................12

2-4- استفاده کنندگان از اطلاعات حسابداري............................................................................................ 13

2-5- نقش گزارشگري مالي در بازار سرمايه................................................................................................15

2-6- اثرات ارائه صورت­هاي مالي بر قضاوت سرمايه­گذاران در تصميمات سرمايه‌گذاري............................16

2-7- صورت­هاي مالي اساسي....................................................................................................................15

2-8- نسبت‌هاي مالي...................................................................................................................................15


2-8-1- نسبت‌هاي نقدينگي .......................................................................................................................19

2-8-2- نسبت‌هاي فعاليت............................................................................................................................. 19

2-8-3- نسبت‌هاي اهرمي ............................................................................................................................ 20

2-8-4- نسبت‌هاي سودآوري....................................................................................................................... 20

2-8-5- نسبت‌هاي ارزش بازار........................................................................................................................20

2-9- تاريخچه استفاده از نسبت‌هاي مالي..........................................................................................................20

2-10- نقاط قوت نسبت‌هاي مالي.....................................................................................................................21

2-11-محدوديت‌هاي نسبت‌هاي مالي..............................................................................................................22

2-12- پيش­بيني بازده سهام در فرايند تصميم­گيري سرمايه­گذاري...................................................................23

2-13- نظريه ارزشيابي و مدل­هاي ارزشيابي سهام عادي................................................................................. 25

2-13-1- مدل­هاي تنزيل جريانات نقدي...............................................................................................26 3-1-1- مدل والتر..............................................................................................................................................26

2-13-1-2- مدل گوردن...................................................................................................................................27

2-13-1-5- مدل كرنل......................................................................................................................................27

2-13-2- شيوه­هاي ارزيابي نسبي(به کمک نسبت­هاي بازار)...........................................................................................27

2-13-2-1- نسبت قيمت به سود هر سهم..........................................................................................................................28

2-13-2-2- نسبت قيمت به ارزش دفتري.........................................................................................................................30

2-13-2-3- نسبت قيمت به جريان نقدي هر سهم.........................................................................................................32

2-13-2-4- نسبت قيمت به فروش هر سهم.....................................................................................................................33

2-14- روش­هاي سرمايه­­گذاري در بورس اوراق بهادار.....................................................................................................34

2-14-1- روش نموداري...........................................................................................................................................................34

2-14-2- روش اصولي..............................................................................................................................................................35

2-14-3- روش پورتفوليو..........................................................................................................................................................35

2-14-3-1- خريد انواع سهام و کاهش ريسک....................................................................................................................35

2-14-3-2- تعداد سهام مورد نياز براي کاهش ريسک سبد سهام (پژوهش­هاي تجربي).........................................37

2-15- نسبت­هاي بازار و سبد سهام.......................................................................................................................................38

2-15- مروري بر پژوهش­هاي انجام شده..............................................................................................................................38

2-15-1-پژوهش­هاي خارجي..................................................................................................................................................38

2-15-2-پژوهش­هاي داخلي....................................................................................................................................................45

خلاصه فصل دوم..........................................................................................................................................................................47


مقدمه

هدف غايي اقتصاد آزاد، حداكثر كردن رفاه جامعه است. نيل به اين هدف مستلزم اين است كه بخش صنعت مقدار لازم از كالاهاي مناسب را توليد كرده و آنها را در زمان مناسب براي مصرف­كننده ارائه كند. اين اقدام نيز مستلزم وجود سرمايه لازم جهت سرمايه­گذاري در بخشهاي توليدي است كه البته منبع اصلي تأمين سرمايه مورد نياز رجوع به بازارهاي مالي و بورس اوراق بهادار مي­باشد، زيرا اين بازار محلي جهت جمع­آوري پس‌انداز افراد و شركتها و هدايت آنها به سمت واحدهاي توليدي مي­باشد. لازمه چنين تحولي که در درازمدت پويايي، رشد و توسعه اقتصادي را در پي خواهد داشت، تخصيص بهينه منابع با بهره­گيري از روش­هاي علمي و استفاده موثر از سرمايه­هاي ملي و مردمي است. در همين راستا آشنايي با روش­هاي ارزشيابي سهام و سبد سهام که با ظهور سازمان­ها و نهادهاي مالي اهميت روز افزون يافته­اند براي سرمايه­گذران و تحليلگران مالي ضرورت دارد.

در اين فصل با توجه به موضوع مورد پژوهش، در ابتدا ضمن اشاره به اهميت گزارشگري مالي، اهميت صورت­ها و نسبت هاي مالي حاصل از آن و نقش آن­ها در تصميم­گيري­هاي اقتصادي بررسي شده و به مدل­هاي ارزش­يابي سهام که بيشتر از اطلاعات همين صورت­هاي مالي استفاده مي­کنند اشاره مي­شود. در ادامه تعدادي از مهمترين و پرکاربردترين نسبت­هاي ارزش­يابي نسبي (به عنوان يکي از رويکردهاي ارزشيابي) بررسي شده و معايب و محاسن هر يک از اين نسبت­ها عنوان مي­شود. همچنين ضمن مروري بر استراتژي­هاي سرمايه­گذاري رايج در بورس اوراق بهادار، به مبحث سبد سهام و کاربرد آن به عنوان راهي براي مديريت مجموعه سهام پرداخته مي­شود و در پايان اشاره­اي به پژوهش­هاي صورت گرفته در اين راستا خواهد شد.

2-1- اطلاعات وگزارش­هاي مالي و نقش آنها در تصميم­گيري

مديران واحدهاي تجاري و افراد ذي­نفع براي تسهيل در امر تصميم­گيري ممکن است به اطلاعات مختلفي نياز داشته باشند. بخشي از اين اطلاعات به صورت ذهني و بخش ديگر به صورت عيني يا کمي است. اطلاعات حسابداري از نوع عيني يا کمي مي­باشد و مي­تواند کمک مؤثري به مديران و افراد تصميم­گيرنده نمايد. به بيان ديگرگزارش و رويدادهاي اقتصادي و تجاري به زباني مشترک در قالب اعداد و ارقام در نقش­هاي نوين و جديد حسابداري را به عنوان يک سيستم اطلاعاتي مطرح مي­نمايد، که حاصل اين سيستم گزارشات مالي است. سيستم اطلاعاتي حسابداري براي آنکه بتواند اطلاعات مربوط و مناسب به تصميم­گيرندگان ارائه نمايد، در وهله اول مي­بايستي استفاده­کنندگان مختلف صورت­هاي مالي و نيازهاي اطلاعاتي آنان را تشخيص دهد. گزارشات مالي به صورت کلي توسط دوگروه اساسي از افراد مورد استفاده قرار مي­گيرد:

1- افراد وگروههايي که به دلايل مختلف در واحد تجاري منافع مستقيم دارند، نظير سهامداران، سرمايه­گذاران، مديران، بستانکاران و... .

2- افراد وگروههايي که بدون اينکه در فعاليت مورد نظر منافع مستقيم داشته باشند. اين افراد به خاطر پرداختن به مسائل مالي و علاقمندي به کسب اطلاعات و آگاهيهاي مربوط به فعاليت­هاي مختلف مالي، به طور اعم از گزارشات مالي استفاده مي­نمايند.

به طور کلي اطلاعات حسابداري از کنش متقابل سه گروه مختلف نتيجه مي­شود. مؤسسات، استفاده­کنندگان و حسابداران، که بين آنها تضاد منافع وجود دارد. اگر به تضاد منافع موجود در ميان اطلاعات حسابداري توجه گرديده و اين تضاد تا حد ممکن کاهش يابد و فرآيند ارتباطات بين اين سه گروه مورد توجه دقيق حسابداران قرار گيرد، اطلاعات حسابداري مي­تواند براي تصميم­گيري بسيار مفيد واقع شود(اژدري،1380).


2-2- اهداف گزارشگري مالي

اهداف صورتهاي مالي عبارتند از ارائه اطلاعاتي تلخيص و طبقه­بندي شده درباره وضعيت مالي، عملکرد مالي و انعطاف­پذيري مالي واحد تجاري که براي طيفي گسترده از استفاده­کنندگان صورتهاي مالي در اتخاذ تصميمات اقتصادي مفيد واقع گردد. از آنجا که صورتهاي مالي عمدتاً بيانگر اثرات مالي رويدادهاي گذشته است و لزوماً در برگيرنده اطلاعات غير مالي نيست، تمام اطلاعات مورد نياز استفاده­کنندگان را جهت اتخاذ تصميمات اقتصادي فراهم نمي­آورد. با اين حال، نيازهاي اطلاعاتي مشترک اغلب استفاده­کنندگان را رفع مي­کند.

گزارشگري مالي بايد تأمين­کننده اطلاعاتي باشد که براي تصميم­گيري اقتصادي سرمايه­گذاران و طلبکاران بالقوه و بالفعل و تجزيه و تحليل عوامل و پارامترهاي مختلف اقتصادي در زمينه مشارکت و تشويق سرمايه­گذار مفيد بوده و همچنين نيازهاي اطلاعاتي مديريت و ساير استفاده­کنندگان را فراهم آورد.

اهدافي که توسط هيأت تدوين استانداردهاي حسابداري مالي (FASB) تعيين شده­اند به شرح زير است:

1) گزارشگري مالي، مي­بايستي اطلاعات مربوط به عملکرد واحد اقتصادي را براي يک دوره مالي به صورت مطلوب ارائه کند.

- Financial Accounting Standards Board

فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

پیشینه و مبانی نظری اهداف گزارشگري مالي و تصميم گيري اقتصادي_1527522501_9894_3418_1904.zip0.00 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 22,500 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت