خانه راهنمای خرید پیگیری سفارش پشتیبانی درباره ما تماس با ما
محصولات مرتبط
مبانی نظری و پیشینه پژوهش بلوغ ومرحله نوجوانی
مبانی نظری و پیشینه پژوهش بلوغ ومرحله نوجوانی
قیمت : 37,400 تومان
مبانی نظری و پیشینه پژوهش انگیزه پیشرفت
مبانی نظری و پیشینه پژوهش انگیزه پیشرفت
قیمت : 32,000 تومان
مبانی نظری و پیشینه پژوهش رضایت مشتري
مبانی نظری و پیشینه پژوهش رضایت مشتري
قیمت : 37,400 تومان
پیشینه و مبانی نظری ارزش ویژه برند داخلی سازمان
پیشینه و مبانی نظری ارزش ویژه برند داخلی سازمان
قیمت : 32,000 تومان

پیشینه و مبانی نظری تعهد سازمانی و مدل های آن

پیشینه و مبانی نظری تعهد سازمانی و مدل های آن

فصل دوم پایان نامه،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،مبانی نظری وپیشینه تحقیق پیشینه و مبانی نظری تعهد سازمانی و مدل های آن دارای 41 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .doc
بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::

تعهد سازمانی

کارکنان ارزشمندترين دارايي ما هستنداين ادعا بارها و بارها توسط مديران و رهبران مطرح شده است، براي اثربخش­تر کردن کارکنان بايستي تدابيري انجام شود، زيرا اکثر مواقع در سازمانها همواره فاصله و شکافي بين آنچه مي­دانيم و آنچه انجام مي­دهيم (رفتار مي­کنيم) وجود دارد و براي از بين بردن و يا کاهش اين شکاف توجه به مهارت­ها و نگرش­هاي کارکنان، مدل­هاي ذهني آنها، نظام ارزيابي عملکرد و پاداش سازمان و بالاخره فرهنگ و ارزش­هاي افراد الزامي است. تمامي اين موضوعات مربوط به حوزه منابع انساني مي­باشد. (ابوالعلايي، 1385: 112)تعهد به عنوان يکي از نگرش­هاي کارکنان (مجيدي،1376: 32)، مولد دارائيهاي نامشهودي است، و به تعبيري مي­توان آن را يک هدف (نه يک وسيله)، تلقي کرد، کارکناني که تعهد بيشتري دارند موفقيتهاي حرفه‌اي بيشتري دارند (Poon,2004:375).سازماني که سطوح بالاتري از تعهد کارکنان را دارد در مقايسه با سازماني که داراي سطوح پايين­تري از تعهد است، کارکنان بيشتر به هم کمک مي­کنند، خوشحال­ترند، در زمان آمدن به شرکت هيجان و اشتياق بيشتري دارند، تشريک مساعي بيشتري مي­کنند و با هم رفيق­ترند. در کنار اين نتيجه و محصول مثبت اجتماعي، تعهد مديران ابزاري براي نيل به مقاصد مهم ديگر نيز به شمار مي‌رود. (ابوالعلايي، 1385: 79)راه‌­هاي زيادي براي افزايش تعهد وجود دارد، اگر مدير سازمان به سلامت سازمان تحت مديريتش توجه خاصي داشته باشد اين توجه باعث مي­شود که کارمندان متعهدتر و وظيفه­شناستر باشند، سازمان سالم جايي است كه افراد دوست دارند به محل كارشان بيايند و به اينكه در اين محل كار كنند، افتخار مي كنند.

سلامت سازماني در تبيين يکي از متغيرهاي مهم در زندگي سازمانييعني تعهد نقش بسزايي را ايفا مي نمايد. پويايي هاي سازمان سالم نشان گر مبادله منصفانه بين سازمان و اعضاي آن است. آن چنان که هوي، تارتر و کاتکمپ (2000) از بارنارد نقل مي کنند، اعتبار سازمان ها بستگي به تمايل افراد به صرف انرژي و توان خويش در يک نظام همياري دارد. تعهد شاخصي از تعادل ميان رضايت کسب شده و فداکاري هزينه شده است (علاقه بند، 1378، 17).

در پژوهش حاضر سوال اصليعبارت است از اينکه آيا رابطه معناداري بين هر يک از مولفه­هاي سلامت سازماني با تعهد مديران وجود دارد؟

تعاريف تعهد

تعهد كاركنان از جمله مفاهيم مهم رفتار سازماني است ( مولايي،1385: 1). تئوري تقابل زير بناي تئوري تعهد است، يعني وقتي که شخصي با شخص ديگري به طور مطلوبي رفتار کند متقابلا رفتار مطلوبي به طور همزمان دريافت مي­کند.((Biggs&etl, 2006:131

تعهد مي­تواند تفکر به عنوان تعلق يک شخص به چيزي، يا جائي‌که، چيزي به طور عمومي رفتار مي­شود، باشد. (مثل: من متعهد به ارائه رفتار بهتري هستم) يا (من متعهد به عملم هستم). تعهد احساس شناختي و اجزاي رفتاري دارد.((Karsh,2010:458

Reciprocity theory

فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

پیشینه و مبانی نظری تعهد سازمانی و مدل های آن_1582014212_10367_3418_1308.zip0.04 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 32,000 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت