فصل دوم پایان نامه،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،مبانی نظری وپیشینه تحقیق پیشینه و مبانی نظری تحقیق آموزش و توانمندی سازی کارکنان دارای 50 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .docx
بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::
-3) بخش دوم: آموزش
هدف اساسي هر خط مشي آموزش است كه افراد هر آنچه را كه ياد ميگيرند به كارهاي جاري و آينده آنها مرتبط بوده و برطرف كننده نيازهاي آنها ميباشد. البته اين تصور غلطي است كه گفته شود تمام تواناييهاي تازه تحصيل شده به عملكرد تبديل گردد يادگيري فقط توان تغيير و كار اثر بخش را ايجاد ميكند. از طرفي يادگيري تحت تاثير موقعيتي خواهد بود كه فرد در آن قرار ميگيرد. از اينرو نتايج حاصل از يادگيري كه منجر به افزايش تواناييها ميشود، منعكس كننده ماهيت، تنوعپذيري و گستره اطلاعاتي است كه افراد جهت كار به آنها نياز دارند.
2-3-1) تعريف آموزش
اصولاً تعاريف آموزش را از سه ديدگاه زير ميتوان مطرح نمود: عملياتي، موضوعي و مبتني بر هدف.
تعاريف عملياتي:
• توسعهساز و ايجاد نگرشها، آگاهيها، مهارتها، الگوهاي رفتاري كه فرد براي انجام درست وظيفه يا شغل خود بايد داشته باشد.
• فرآيند ساز و كار تغيير رفتار كاركنان در جهت دستيابي هر چه بيشتر به اهداف سازماني.
• روشي از سازماندهي اطلاعات و تجارب به گونهاي كه يك كارمند يا كارگر را قادر سازد به نحوي متفاوت به سوي خود و موسسهاش رفتار كند.
-4) بخش سوم: توانمندي سازي كاركنان
در دو دهه اخير بهسازی و توانمندسازي كاركنان به يكي از اهداف مهم سازمانها تبديل شده است. تواناسازي كاركنان موجب ايجاد و افزايش مبناي قدرت و منزلت در عمل كار است. انسانهايي كه ميتوانند خودشان را خوب بفهمند بيشتر دل به كار ميدهند و در جهت افزايش مهارتهاي خود تلاش ميكنند.
تواناسازي در واژه انگليسي EMPOWER به معني قدرتمند شدن، توانا شدن، ارائه قدرت و بخور دادن آورده شده است. فرايند توانمندسازي از سال 1990 رواج يافت. در بسياري از سازمانهاي موفق امروزي مديران به اين نتيجه رسيدهاند كه تنها راه موفقيت و رقابت در ميدان جهاني بالا بردن توانايي و مهارت كاركنان است(بابائي، 1381).
2-4-1) مفهوم توانمندسازي
تواناسازي نيروي انساني يعني ايجاد مجموعه ظرفيتهاي لازم در كاركنان براي قادر ساختن آنها در ايفاي نقش و مسئوليتي كه به آنها داده شده كه اين امر محقق نخواهد شد مگر در پي ايجاد انگيزه براي كاركنان در جهت كسب دانش و مهارت و تجربه. توانمندسازي رويكردي مديريتي است كه به كاركنان اختيار اساسي داده ميشود تا آنها خود به اتخاذ تصميم به عنوان يك تيم كاري در همه زمينهها به جاي مدير عامل بپردازند. مهدي ايران نژاد، هدف از توانمندسازي را ارائه بهترين منابع فكري در هر زمينه از عملكرد سازمان ميداند(آقايار، 1385).
پیشینه و مبانی نظری تحقیق بهسازي نيروي انساني و سرمايه اجتماعي_1528792291_11935_3418_1939.zip0.00 MB |