خانه راهنمای خرید پیگیری سفارش پشتیبانی درباره ما تماس با ما
محصولات مرتبط
مبانی نظری و پیشینه پژوهش بلوغ ومرحله نوجوانی
مبانی نظری و پیشینه پژوهش بلوغ ومرحله نوجوانی
قیمت : 37,400 تومان
مبانی نظری و پیشینه پژوهش انگیزه پیشرفت
مبانی نظری و پیشینه پژوهش انگیزه پیشرفت
قیمت : 32,000 تومان
مبانی نظری و پیشینه پژوهش رضایت مشتري
مبانی نظری و پیشینه پژوهش رضایت مشتري
قیمت : 37,400 تومان
پیشینه و مبانی نظری ارزش ویژه برند داخلی سازمان
پیشینه و مبانی نظری ارزش ویژه برند داخلی سازمان
قیمت : 32,000 تومان

پیشینه و مبانی نظری تحقیق تحلیل مکانی فضایی کاربری های آموزشی شهری

پیشینه و مبانی نظری تحقیق تحلیل مکانی فضایی کاربری های آموزشی شهری

فصل دوم پایان نامه،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،مبانی نظری وپیشینه تحقیق پیشینه و مبانی نظری تحقیق تحلیل مکانی فضایی کاربری های آموزشی شهری دارای 44 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .docx
بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::


فهرست مطالب:


-1- پیشینه تحقیق...............................................................................................................................14
2-2- فضای جغرافیایی........................................................................................................................15
2-3- سازمان اجتماعی و سازمان فضایی..............................................................................................15
2-4- کاربری زمین...............................................................................................................................16
2-5- برنامه ریزی کاربری زمین...........................................................................................................16
2-6- اهداف برنامه ریزی کاربری اراضی شهری.................................................................................16
الف- اهداف کلان ..........................................................................................................................17
ب- اهداف خرد یا ویژه ..................................................................................................................17
2-7- معیارهای عمومی و بهینه در مکان یابی کاربری های شهری.......................................................18
2-8- کاربری فضاهای آموزشی و عوامل مؤثر در مکان یابی آنها.........................................................21
2-8-1- همجواری ناسازگار با کاربری آموزشی..............................................................................22
2-9- دیدگاه عمومی.............................................................................................................................24
2-9-1- دسته اول ،معیارهای مربوط به شرایط استقرارمدارس درمحیط.........................................24
2-9-2- دسته دوم ،معیار و مشخصات پایه ای مکان اختصاص یافته.............................................25
2-10- کاربری فضاهای آموزشی در ارتباط با کاربری سازگار.............................................................25
2-11- کاربری نیمه سازگار با کاربری آموزشی....................................................................................26
2-12- کاربری آموزشی با کاربری های ناسازگار و دیگر تأسیسات شهری..........................................27
2-13- سطوح آموزشی.........................................................................................................................29
2-14- مطلوبیت مکان برای استقرار مراکز آموزشی ............................................................................33
2-15- مکان یابی فضاهای آموزشی و شرایط محیطی..........................................................................33
2-16- شبکه دسترسی (دسترسی پیاده - دسترسی سواره )..................................................................34
2-17- سرانة زمین................................................................................................................................37
2-18- سرانةشهری ومسکونی..............................................................................................................37
2- 19- تراکم جمعیت..........................................................................................................................37
2-20- تراکم شهری ............................................................................................................................38
2-21- تراکم مسکونی..........................................................................................................................38
2-22- استاندارهای شهری...................................................................................................................39
2- 23- سطوح آموزشی و تقسیمات کالبدی شهر................................................................................39
2-24- سرانة آموزشی..........................................................................................................................40
2- 25- تقسیم بندی فضاهای آموزشی................................................................................................41
2-26- نظریه ها...................................................................................................................................41
2- 27- مکتب ساختارگرایی و جغرافیای شهری ................................................................................43
2- 28 - مکتب کارکرد گرایی..............................................................................................................44
2- 29- معرفی دیدگاههای اساسی در کاربری زمین............................................................................45
2-30- مدل مورد استفاده در برنامه ریزی کاربری اراضی شهری.........................................................48

منابع











2-1- پیشینه تحقیق:
ظهور دیدگاه مکان یابی نخستین بار توسط آلفرد وبر با دیدگاه مکان یابی صنعتی مطرح گردید . از قرن نوزدهم میلادی نظریه پردازان مختلفی سعی نمودند چگونگی توزیع شهرها و روستاها را در مکان هایی که استقرار یافته اند ، مشخص و رابطه آنها را با یکدیگر روشن سازند. در این میان فون تونن ، والتر کریستالر ، آگوست لوش ، نظریاتی را در ارتباط با مکان مرکز ابراز داشته اند. (زیاری 1378 ، ص 204)
اما درباره مکان یابی فضاهای آموزشی در سطح سازمان های بین المللی در رابطه با مدیریت و مکان یابی فضاهای آموزشی ، سازمان یونسکو در سطح کشور نامیبیا تحقیقی را به انجام رسانده است که در این مطالعه سطح بندی حوزه نفوذ هر کدام از مدارس در نقاط مختلف شهری بر حسب پارامترهای فاصله صورت گرفته و به نتایج مفیدی در رابطه با مناطق کمبود و مازاد این فضاها دست یافته اند.

2-3- سازمان اجتماعی وسازمان فضایی:
جغرافیا نه تنها عینیت پدیده های مکانی– فضایی را مطالعه می کند بلکه روابط بین آنها را نیز در بستر زمان با توجه به شرایط طبیعی ،اجتماعی و اقتصادی مکان مورد بررسی قرار می دهد . در این مسیر ،جغرافیا از علوم قانونمند (سیستماتیک)کمک فراوان دریافت می کند و خود نیز بسوی جغرافیای قانونمند حرکت می کند . همبستگی بین واقعیتهای عینی که تحت تاثیر شرایط ناحیه ای شکل می گیرد بخش مهمی را در جغرافیا بنیان می نهد و تفاوتهای مکانی را در سطح زمین موجب می گردد .بدینسان که در جغرافیا ،تفسیر واقعیتهای عینی با تأثیر پذیری آنها از افتراق مکانی ،شالوده علم جغرافیا را تشکیل می دهد .
سازمان فضایی زیستگاههای انسانی ،شهری و ناحیه ای ،نتیجه مستقیم فرایند های اجتماعی ،اقتصادی ،سیاسی و نهادی می باشد در واقع این فرایند های فضایی نیستند. از طرفی ،عملکرد های محض سیاستهای ساختاری ،بدون فقدان درونمایة فضایی ،لاجرم به مسائل مهم تبعی می انجامد . مثلاً تخریب و پاکسازی آلونکها در بخشی از شهر ،نمی تواند به حذف مسائل مربوط به فقر و واحدهای مسکونی محقّر بیانجامد که متأسفانه اغلب آنها تغییرات ساختاری همراه نمی باشد.درنتیجه ، درجهان سوم ، برنامه ریزی های توسعه، فرجام مطلوبی را نشان نمی دهند .
هر سازمان اجتماعی ازکارکرد های سیاسی و فرایندهای اجتماعی ،نهادی و اقتصادی شکل می گیرد. درشکل گیری سازمان اجتماعی، سهم نیروهای سیاسی بیشتر است.هدف اصلی هرسازمان اجتماعی ،عملکرد بهینه جامعه انسانی می باشد وسازمان فضایی از طریق روابط اجتماعی بوجود می آید.(همان، 1385 ،ص120-118)

2-4-کاربری زمین:
بطور کلی کاربری زمین land use عبارت است از شناخت وضع موجود و پراکندگی انواع فعالیتهای شهری مانند مسکونی ، درمانی ، معابر آموزشی تجاری و اداری ، ورزشی وغیره تعیین نسبت هر یک ازکاربری ها از کل مساحت شهر و اینکه هریک از فعالیت ها درچه مقیاس واندازه و به چه صورت در سطح شهر پراکنده شده اند.رابطه آنها با یکدیگر چیست و تا چه حد این ارتباطات منطقی و صحیح است. (رضویان ،1381،ص 33)
2-5- برنامه ریزی کاربری زمین:
برنامه ریزی کاربری اراضی شهری به مثابه سلسله اقداماتی نظام یافته است که برای رفع نیاز های مادی و فرهنگی انسان که به نوعی با زمین مرتبطند صورت می گیرد. (مهدیزاده ،1379، ص 77)
برنامه ریزی کاربری اراضی شهری ، ساماندهی مکانی وفضایی فعالیتها و عملکردهای شهری براساس خواسته هاونیازهای جامعه شهری است وهسته اصلی برنامه ریزی شهری را تشکیل می دهد.(سعیدنیا،1378 ،ص 13)
برنامه ریزی کارربری اراضی شهری،مجموعه ای از فعالیت های هدفمندکه محیط مصنوع را سامان می بخشد و درحد نیاز ،خواسته ها و نیازها ی جوامع شهری را در استفاده از اراضی فراهم می آورد.( حسن پور ، جزوه درس کار بری اراضی ،1391 ص1)


فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

پیشینه و مبانی نظری تحقیق تحلیل مکانی فضایی کاربری های آموزشی شهری_1529343389_12448_3418_1077.zip0.00 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 30,200 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت