فصل دوم پایان نامه،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،مبانی نظری وپیشینه تحقیق پیشینه و مبانی نظری تحقیق یادگیری الکترونیکی دارای 17 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .docx
بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::
یادگیری الکترونیکی چیست؟
هورتون و هورتون (2003) معتقدند که یادگیری الکترونیکی یا آموزش الکترونیکی در یک تعریف وسیع شامل هر گونه استفاده از فناوری های وب و اینترنت به منظور خلق تجربیات یادگیری است. در واقع، یادگیری الکترونیکی زاییده چرخه تحولات سریع و رو به گسترش فن آوری های نوین به مفهوم واقعی آن است(زارعی زوارکی، 1387). یادگیری الکترونیکی یعنی یادگیری که دانش آموزان از طریق مواد و رسانه ها ی الکترونیکی مانند اینترنت و اینترانت و اکسترانت و ماهواره و رسانه های شنیداری و دیداری انجام می دهند(بابایی، 1389).
برخی مصادیق یادگیری الکترونیکی
عوامل موثر در توسعه یادگیری الکترونیکی
عوامل مختلفی باعث ظهور محیط های الکترونیکی شده است. برخی از نیروهای محرک رشد و توسعه یادگیری الکترونیکی عبارتند از :
ویژگی های محیط یادگیری الکترونیکی
فرصت هایی که دیدگاهها و فناوری های جدید برای آموزش به وجود می آورد، متخصصان آموزش را به باز اندیشی در باره ماهیت یادگیری و باز مهندسی فعالیت های آموزشی وادار می کند . محصول این باز مهندسی، تغییر نقش معلمان از « عرضه کننده اطلاعات » به « تسهیل کننده یادگیری »در خلال رویکرد محوریت یادگیرنده در آموزش است. گودیر (2001، به نقل از: آرمیتاژ و الری ، 2003)، اظهار داشته است که نقش معلمان در محیط های یادگیری جدید، دستخوش تغییرات متعددی شده است. مربیان در این گونه محیط های یادگیری:
به موازات تغییرات فوق، به سبب ظهور دیدگاههای نوین در یادگیری، نقش یادگیرندگان نیز تغییر کرده است. یادگیرندگان در محیط های جدید:
انواع یادگیری الکترونیکی
فلاش چهار نوع دسته بندي براي يادگيري الكترونيكي ارايه مي دهد اين 4 دسته، شامل موارد زير مي باشد:
1. يادگيري الكترونيكي بدون حضور و بدون ارتباط الكترونيكي
2. يادگيري الكترونيكي بدون حضور اما با ارتباط الكترونيكي
3. يادگيري الكترونيكي تركيب شده با حضور گاهگاهي
4. يادگيري الكترونيكي كه به عنوان يك ابزار آموزشي در كلاس مورد استفاده قرار مي گيرد.
نگاش و همكاران با الهام از ديدگاه فلاش، در يك مقاله اي شش دسته بندي براي يادگيري الكترونيكي ارائه كرده و تفاوت ها و شباهت هاي آنها را مورد بررسي قرار مي دهند. اين شش دسته يادگيري الكترونيكي به قرار زير ميباشد:
1. يادگيري الكترونيكي با حضور فيزيكي و بدون ارتباطات الكترونيكي(از نوع چهره به چهره)
2. يادگيري الكترونيكي بدون حضور و بدون ارتباطات الكترونيكي(از نوع خودآموزي)
3. يادگيري الكترونيكي بدون حضور و با ارتباطات الكترونيكي(از نوع غير همزمان)
4. يادگيري الكترونيكي با حضور مجازي و با ارتباطات الكترونيكي(از نوع همزمان)
5. يادگيري الكترونيكي با حضور گاهگاهي و با ارتباطات الكترونيكي(تركيبي/دوگانه،ازنوع غير همزمان)
6. يادگيري الكترونيكي با حضور و با ارتباطات الكترونيكي (تركيبي/ دوگانه، ازنوع همزمان) (ابراهیم زاده، 1389).
پیشینه و مبانی نظری تحقیق یادگیری الکترونیکی_1529343793_12459_3418_1701.zip0.00 MB |