فصل دوم پایان نامه،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،مبانی نظری وپیشینه تحقیق پیشینه تحقیق شایستگی مدیران دارای 4 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .doc
بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::
پیشینه تحقیق
1-مظفری و همکاران (1381) مهارت ها و شايستگي هاي مديران سازمان تربيت بدني از ديدگاه خود را مورد مطالعه قرار دادند. بدين منظور 305 نفر از مديران سازمان تربيت بدني در سطوح سه گانه مديريت به طور تصادفي انتخاب و پرسش نامه مهارت ها و شايستگي ها بين آنها توزيع گرديد. پرسش نامه مهارتها شامل سه مهارت (انساني، ادراکي و فني) با 35 شاخص و پرسش نامه شايستگي ها شامل سه بعد (مجموعه دانش، ويژه گي هاي شخصيتي و رفتاري و ويژه گي هاي فردي) با 36 شاخص تنظيم گرديد. نتايج تحقيق نشان داد که مديران سطوح سه گانه به تمامي شاخص هاي مطرح شده براي مهارتها و شايستگي بيش از ميانگين نياز دارند.
2-فرجامی و همکاران (1386) مولفه های تحول سازمانی رابطه آن با عملكرد سازماني در صنايع توليدي خصوصي ريخته گري در شهرستان قم را مورد بررسی قرار دادند. اين تحقيق، ابتدا با انجام مطالعات اوليه و گرد آوري اوليه داده ها به تعداد 33 عدد پرسشنامه پخش و جمع آوري گرديد و با استفاده از نرم افزار spss ضريب پايايي (آلفا كرونباخ) براي پرسشنامه محاسبه گرديد كه اين مقدار برابر 84% شد. بعد از وارد كردن داده هاي جمع آوري شده و تجزيه و تحليل آنها محقق به اين نتيجه رسيد كه شيوهي مدیریت در سازمانهاي موفق مبتني بر الگوي مدیریت تحول آفرين ميباشد. به عبارت ديگر مدیران سازمانهاي موفق نسبت به سازمانهاي ناموفق از ويژگيهاي رهبري تحول آفرين بيشتري برخوردارند. و اين تفاوت در سطح خطاي 5% معني دار ميباشد. نتايج تحقيق حاكي از اين است كه مدیران سازمانهاي موفق در تمام ابعاد رهبري تحول آفرين (شامل نفوذآرماني(كاريزما)، انگيزش الهام بخش، ترغيب ذهني (تحريك فرهيختگي) و ملاحظه هاي فردي) نسبت به سازمانهاي ناموفق، ميانگين بيشتري داشتند.
قسمتی از منابع
آرشرمرهورن،جان: مديريت و رفتار سازماني، ترجمه ايران نژاد پاريزي، نشر مديران، تهران، 1381، چاپ اول. صص 34-35.
طبیبی، ج.، فتحی، م.، ریاحی، ل و یوسفی، ت. 1389. ارتباط شايستگي مديران و کارايي بيمارستان هاي آموزشي دانشگاه علوم پزشکي تهران. صص 12-19.
فرجامی، ع.، زارعی، م و جندقی، غ. 1386. شناسايي مولفه هاي رهبري تحول و رابطه آن با عملكرد سازماني در صنايع توليدي خصوصي ريخته گري در شهرستان قم. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران.
Bartram, D. (2005) The Great Eight competencies: A criterion-centric approach to validation. Journal of Applied Psychology, 90, 1185–1203.
Cannon, M and Robert Witherspoon. "Actionable feedback: Unlocking the power of learning and performance improvement." Academy of Management Executive 1905 (2005): 120-134.
Draganidis, F. , & Mentzas, G. (2006). Competency-based management: A review of systems and approaches. Information Management &Computer Security, 14, 51-64.
پیشینه تحقیق شایستگی مدیران_1529570202_12579_3418_1399.zip0.00 MB |