خانه راهنمای خرید پیگیری سفارش پشتیبانی درباره ما تماس با ما
محصولات مرتبط
مبانی نظری و پیشینه پژوهش بلوغ ومرحله نوجوانی
مبانی نظری و پیشینه پژوهش بلوغ ومرحله نوجوانی
قیمت : 37,400 تومان
مبانی نظری و پیشینه پژوهش انگیزه پیشرفت
مبانی نظری و پیشینه پژوهش انگیزه پیشرفت
قیمت : 32,000 تومان
مبانی نظری و پیشینه پژوهش رضایت مشتري
مبانی نظری و پیشینه پژوهش رضایت مشتري
قیمت : 37,400 تومان
پیشینه و مبانی نظری ارزش ویژه برند داخلی سازمان
پیشینه و مبانی نظری ارزش ویژه برند داخلی سازمان
قیمت : 32,000 تومان

مبانی نظری و پیشینه آموزش الترونیکی و مدل های پذیرش تکنولوژی اطلاعات

مبانی نظری و پیشینه آموزش الترونیکی و مدل های پذیرش تکنولوژی اطلاعات

فصل دوم پایان نامه،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،مبانی نظری وپیشینه تحقیق مبانی نظری و پیشینه آموزش الترونیکی و مدل های پذیرش تکنولوژی اطلاعات دارای 60 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .docx
بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::


بخش اول :
آموزش الکترونیکی

2-1) مقدمه

امروزه آموزش الکترونیکی با انواع و مدل های متنوع به عنوان یادگیری و آموزش های مبتنی بر فناوری اطلاعات برای سازمان ها و مردم با تمام وسعت اش بر پایه تجارب، تمرینها و یادگیری های عمدتاً انفرادی پذیرفته شده است. آموزش الکترونیکی در واقع انتقال دانش از طرق و شیوه های مختلف مانند تحت اینترنت(آنلاین و آفلاین)، تحت اینترانت(شبکه های کامپیوتری درون سازمانی)، تحت سیستمهای اندرویدی (موبایل و تبلت)، تحت بسته های آموزشی(لوح های فشرده) و یا بسیاری دیگر از انواع و اشکال مختلف، بسته به گستردگی و میزان تمایل و درک استفاده از تکنولوژی فناوری اطلاعات در کشورهای مختلف و نیازهای جوامع مطرح می شود.
این تحولات و نفوذ سریع فناوری اطلاعات و ارتباطات سبب شد تا به راحتی محیط های آموزشی به سوی مجازی شدن سوق یافته و به دنبال آن ارتباطات به منظور آموزش و گسترش دانش به گونه ای فزاینده از طریق رایانه امکان پذیر شود. نیازهای روز افزون مردم و سازمان ها به آموزش، منجر به تحت پوشش قرار گرفتن جمعیت گسترده ای از مردم در بسیاری مناطق حتی مناطق محروم که با عدم دسترسی آنها به مراکز آموزشی معتبر، کمبود منابع اقتصادی، فقدان آموزشگران مجرب و اینچنین مسایلی درگیر هستند نیز با کمک فناوری اطلاعات و روش های جدید آموزش، مخصوصاً آموزش مجازی، شد. (ترجمان 1390)
از دیگر مهمترین کاربردهای این شیوه نوین آموزش که منشاء آن از پیشرفت فناوری اطلاعات و ارتباطات در جهان محسوب می شود، بخشهای مختلفی از اجتماع اعم از شرکتها، صنایع، سازمان ها و موسسات آموزشی را مجذوب خود کرده است. دراین راستا طراحی و برنامه ریزی های متنوع و زیادی صورت گرفته است تا بتوان پاسخگوی تقاضای روزافزون علاقمندان به آموزش و انعطاف پذیری بیشتر در امر آموزش باشد. به طوری که در بسیاری از کشورهای توسعه یافته(آمریکا و اروپا) رشد گرایش سازمان ها، دانشگاه ها، موسسات آموزشی و حتی مردم به آموزش های الکترونیکی به مراتب بیشتر از آموزش سنتی و یا حضوری می باشد.(اناری نژاد 1391)
در واقع آموزش الکترونیکی که زیر مجموعه ای از آموزش از راه دور می باشد نوعی سازماندهی فرایند یاددهی-یادگیری با درجه انعطاف بالا، فرصت دهی برابر به همگان، از میان برداشتن موانع دسترسی بویژه فواصل جغرافیایی و ایجاد فرصت یادگیری مستقل در همه سطوح می باشد. (بورا 1390)

این آموزش ها به واسطه فن آوری های نوین اطلاعات و ارتباطات بسیار مفید خواهد بود زیرا از طریق ایجاد و توسعه محیط های آموزشی که محدود به زمان و مکان نیستند بسیار مثمرثمر بوده و افراد به هنگام استفاده از آنها تحت تاثیر اطلاعات و تعامل های درون آن قرار می گیرند. از اینرو توسعه زیرساختها و بزرگراه های اطلاعاتی، همچنین رشد و گسترش چشمگیر رایانه های متصل به اینترنت و شبکه های انتقال اطلاعات در سالهای اخیر به نقطه عطفی در بکارگیری فن آوری اطلاعات و ارتباطات در ابعاد مختلف زندگی از جمله آموزش و یادگیری تبدیل شده است.(پاپزن 1390)
این آموزش ها، فرصت یادگیری مادام العمر و پایدار را برای همگان فراهم نموده است. آموزش از راه دور در قرن بیست و یکم به عنوان راهی برای غلبه بر چالشهای موجود، دستاوردهای نوینی را در عرصه های آموزشی به ارمغان آورده و راهی نو را در نظام آموزش گشود. این آموزش ها نه تنها مکمل آموزش های حضوری بوده بلکه فرصت خوبی برای بروز رسانی محتوایی و انعطاف بخشی به روش های یادگیری و یاددهی به ارمغان آورده است. (فرزانه 1392)
نمی توان این تغییرات عظیم پیرامون را نادیده گرفت، نمی توان دنیای در حال تغییر را نادیده گرفت و سرعت این تغییرات روز به روز بیشتر می شود، تکنولوژی های جدید ظهور می کند و اگر سازمان ها با آنها هم سو نشوند معادلات مدیریتی آنها بر هم می ریزد. سیستم های مدیریت نیز باید بتوانند خود را با تغییرات سازگار نموده و به دنبال فضایی با راه حل های بهتر، سریعتر و ارزان تر باشند. در مسیر دستیابی مدیریت تکنولوژیک به اهداف متعالی سازمان نظیر خلق ارزش، عوامل بسیاری نقش دارند و آموزش مخصوصاً به شیوه نوین تکنولوژیک یعنی الکترونیکی به بعنوان یکی از عوامل تاثیرگذار، نقش ویژه ای در افزایش کارایی، اثربخشی و ارتقاء سازمانی دارد.(رودپشتی 1393)



بخش دوم :
مدل های پذیرش تکنولوژی اطلاعات


2-1) مقدمه

جهان معاصر در طول چند دهه اخیر صحنه تغییرات مداومی بوده است که آن را از تمامی دوره های گذشته متمایز می سازد. پیامدها و آثار جامعه ارتباطی جدید مبتنی بر فن آوری های پیشرفته به قدری زندگی بشر را تحت تاثیر قرار داده است که بکارگیری تدابیر و روش های نوین را اجتناب ناپذیر ساخته است. در این میان حوزه بازاریابی و مشتری مداری با استفاده از تکنولوژی و نوآوری حتی در آموزش، بیش از سایر حوزه ها از تغییرات دنیای مدرن تاثیر پذیرفته است. نگرش شرکتها و موسسات به لحاظ گسترش فضای رقابتی به ناگزیر بر جلب هر چه بیشتر رضایت مشتری برای فروش و کسب سود بیشتر متمرکز شده است. با گذر از اقتصاد سنتی و شدت یافتن رقابت در ابعاد نوین، مشتری به صورت رکن اصلی و محور تمام فعالیتهای سازمانها در آمده است؛ به نحوی که از دیدگاه رقابتی، بقا و تداوم حیات سازمانها در گرو شناسایی و جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان موجود است. (S. Yousefnejad 2014)
امروزه فناوری اطلاعات به عنوان عمده ترین محور تحول و توسعه در جهان مطرح می باشد و دستاوردهای ناشی از آن نیز به گونه ای با زندگی مردم عجین گردیده است که روی گردانی و بی توجهی به آن غیرممکن می باشد. بسیاری از امور به کمک سیستم های رایانه ای و بر پایه فناوری اطلاعات انجام می پذیرد. از خصوصیات این عصر، کاهش مراودات فیزیکی، حذف فرایندهای اضافی، افزایش سرعت، دقت، کیفیت، کاهش هزینه ها، برقزاری سریع ارتباطات و دسترسی آسان به اطلاعات می باشد. دنیای امروز دنیای تغییر است و این همه تغییر را مسلماً مرهون فناوری اطلاعات هستیم.(رستگارپور 1392)
در سالهای اخیر استفاده از اینترنت مخصوصاً در حوزه آموزش و پژوهش با وسعت بی کرانش به بخش مهمی از زندگی انسان ها تبدیل شده است. اینترنت با ویژگی های منحصر بفردی چون دسترسی آسان، سهولت استفاده و هزینه پایین در سالهای اخیر به یکی از عمومی ترین رسانه های ملی تبدیل شده و شاید دیگر نیازی به تشویق انسانها به استفاده از آن برای یادگیری و آموزش نباشد، چرا که اولین ابزار موردنیاز برای تحقیق و مطالعه بیشتر، اینترنت می باشد. مسلماً پیشرفتهای فناوری اطلاعات و ارتباطات و بطور کلی اینترنت در قالب ابزار و شیوه های نوین مخصوصاً در حوزه آموزش و ارتباطات آنلاین، تحول عمیقی در سطوح مختلف زندگی اجتماعی و فعالیتهای روزمره افراد جامعه بویژه کارکنان سازمان ها که روتین بودن فعالیتهایشان بسیار مورد توجه بود، ایجاد کرده است. بطوریکه بشر استفاده از وسایل ارتباط جمعی را جز لاینفک زندگی خود می داند. دنیای جدید نیز شیوه نوینی را برای زندگی مطلبد و از همین رو زندگی نسل جدید، خواسته های آنان، روش های آموزشی آنها و تمامی فرایندهای قابل ذکر، با گذشته متفاوت شده است. در دیدگاه گیدنز نظریه پرداز اجتماعی، صنعت گرایی، پویایی نهادهای عصر تجدد و جهانی شدن از ویژگی های دوران مدرنیته شناخته می شود و علل پویایی خارق العاده عصر جدید با سه عامل جدایی زمان و مکان، ساختارهای مدرن که نشانه نظام های کارشناسی شده می باشد و بازتابندگی نهادین یا حساسیت فوق العاده سازمان های جامعه مدرن برای پذیرش تغییرات، شناخته می شود.(دستجردی 1391)


فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

مبانی نظری و پیشینه آموزش الترونیکی و مدل های پذیرش تکنولوژی اطلاعات_1556703841_13689_3418_1966.zip0.31 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 32,000 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت