خانه راهنمای خرید پیگیری سفارش پشتیبانی درباره ما تماس با ما
محصولات مرتبط
مبانی نظری و پیشینه پژوهش بلوغ ومرحله نوجوانی
مبانی نظری و پیشینه پژوهش بلوغ ومرحله نوجوانی
قیمت : 37,400 تومان
مبانی نظری و پیشینه پژوهش انگیزه پیشرفت
مبانی نظری و پیشینه پژوهش انگیزه پیشرفت
قیمت : 32,000 تومان
مبانی نظری و پیشینه پژوهش رضایت مشتري
مبانی نظری و پیشینه پژوهش رضایت مشتري
قیمت : 37,400 تومان
پیشینه و مبانی نظری ارزش ویژه برند داخلی سازمان
پیشینه و مبانی نظری ارزش ویژه برند داخلی سازمان
قیمت : 32,000 تومان

پیشینه و مبانی نظری آميخته های بازاريابی سبز

پیشینه و مبانی نظری آميخته های بازاريابی سبز

فصل دوم پایان نامه،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،مبانی نظری وپیشینه تحقیق پیشینه و مبانی نظری آميخته هاي بازاريابي سبز دارای 97 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .docx
بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::


فهرست مطالب:

1-2- مقدمه 16

2-2- مسئوليت اجتماعي 17

3-2- مفهوم و تعاریف بازاريابي و بازاریابی سبز 19

4-2- مفاهیم سبز مستتر در بازاریابی سبز 23

5-2-استراتژي هاي بازاريابي و بازاريابي سبز 23

6-2-آميخته هاي بازاريابي سبز 25

1-6-2- محصول سبز................. 25

2-6-2- قيمت سبز................ 26

3-6-2- ترويج سبز :............ 26

4-6-2- توزيع سبز...................... 26

7-2- عصرهاي بازاريابي سبز 27

8-2- فرآيند سبز شدن 29

9-2 - پنج مورد بازاریابی سبز 31

10-2- سطوح بازاريابي سبز 34

11-2- بازاریابی تجاری 35

12-2- طبقه بندی مفهوم بازاریابی سبز از چشم‌اندازهای مختلف 37

1-12-2- چشم‌انداز محصول‌محور 37

2-12-2- چشم‌انداز هدف..... 37

3-12-2- چشم‌انداز استراتژی 39

1-3-12-2- استراتژی بازار سبز 40

13-2- عوامل تاثيرگذار در توسعه مفهوم بازاريابي سبز 51

14-2- دلایل اتخاذ بازاریابی سبز 54

15-2- روش‌هاي سبز شدن 57

16-2- تاثير صاحبان منافع بر استراتژي هاي بازاريابي سبز 66

17-2- چالش هاي بازاريابي سبز 67

18-2- مزيت هاي بازاريابي سبز 68

19-2- پيامدهاي هزينه يا سود 68

20-2- روشهای علاقمند کردن افراد به بازاریابی سبز 69

21-2- بازاريابي سبز به عنوان يك فلسفه رايج 70

22-2- مدل تركيب بازاريابي سبز 77

بخش دوم: پيشينه تحقيق 79

3-2- پیشینه و تاريخچه بازاریابی سبز 79

1-3-2- موفقیت سبز................. 81

2-3-2- کسب و کار سبز امروزی 82

4-2- مدل 3C اوهما 86

5-2- نتيجه‌‌گيري ........................................................................................................................87

منابع


بخش اول: مباني نظري

1-2- مقدمه

شايد كسي تصور نمي‌كرد كه روزي بازاريابي علاوه بر سودآوري و فروش، نگران سلامت مصرف كننده نيز باشد. اما پويايي و رقابت شديد و افزايش نگراني نسبت به محيط زيست و همچنين مقررات دولتي و افزايش آگاهي مصرف كنندگان، شركتها را بر آن داشت كه در سلامت جسماني و رواني و پاكيزگي محيط مصرف كنندگان نيز تأمل كنند. به هر حال به مرور زمان مفاهيمي نظير بازاريابي سبز، بازاريابي محيطي و اجتماعي براي عمل به مسئوليت اجتماعي بنگاهها وارد ادبيات بازاريابي شد. اين روزها چنين به نظر مي‌رسد كه هر محصولي علت اجتماعي خاصي دارد. در حال حاضر بازاريابي براساس ملاحظات اجتماعي و محيطي يكي از مهمترين ‌ فعاليتهاي شركتها شده است. از نخستين سالهاي دهه 80 بازاريابي بر اساس ملاحظات اجتماعي و محيطي شهرت زيادي يافته است (كاتلر و آرمسترانگ، 1999،ص127). يكي از حيطه‌هاي بازرگاني كه در مسائل محيطي بحث زيادي را در مطبوعات به خود اختصاص داده بازاريابي سبز است. به نظر مي‌رسد تمامي مصرف كنندگان چه فردي و چه صنعتي در مورد محيط زيست آگاهتر و علاقمندتر شده‌اند.

در مطالعه‌اي كه در سال 1992 در 16 كشور توسط اتمن انجام گرفت بيش از 50درصد مصرف كنندگان در هر كشور بيان كردند كه نسبت به محيط زيست علاقه مند و دلواپس شده‌اند. همچنين در مطالعه‌اي كه در سال 1994 در استراليا انجام شد، نتايج نشان داد كه 84درصد افراد معتقد بودند كه در برابر محيط مسئولند. اين افراد بيان كردند كه رفتارشان را كه شامل رفتار خريد است به خاطر مسائل محيطي اصلاح كرده‌اند.(گرنت،2005، ص 97)

بازاريابي سبز که آن را بازاريابي پايدار نيز ناميده‌اند يك روند جالب است كه امروزه در كشورهاي در حال توسعه خرده فروشان نيز آن را شروع كرده‌اند. كاتب و هلسن بيان مي‌كنند كه بازاريابي سبز برنامه‌هاي دولت را تقويت مي‌كند (كاتب و هلسن، 2004). «باوي» و «سيل» بر اين باورند كه ارزشهاي اجتماعي همانند ديگر عناصر محيط بازاريابي طي زمان تغيير مي‌كنند. پس به منظور حصول اطمينان از موفقيت، بازاريابان و محصولاتشان بايد همراه و هماهنگ با جامعه تغيير يابند.

در سال 1989 در مطالعه‌اي كه در آمريكا انجام گرفته است نتايج حاكي از آن است كه 49درصد پاسخ دهندگان به خاطر مسائل محيطي خريدشان را تغيير داده‌اند (باوي و سيل، 1992،ص35). همچنين مطالعات اداره آمار استراليا روي 16 هزار نفر نشان مي‌دهد كه 75درصد از افراد نسبت به مسائل محيطي دلواپسند (باكر، 1996،ص88). مسئله حفظ محيط زيست باعث شده است كه مصرف كنندگان درباره محصولاتي كه مي‌خرند بازانديشي كنند. امروزه بسياري از مصرف كنندگان اين آمادگي را دارند كه براي حمايت واقعي از محيط زيست براي محصولاتي كه استانداردهاي محيطي را رعايت مي‌كنند مبلغ بيشتري پرداخت كنند (كاتلر و آرمسترانگ، 1999،ص103) .

فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

ادبیات نظری تحقیق و پیشینه آميخته هاي بازاريابي سبز_1556703436_13695_3418_1635.zip0.18 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 32,000 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت