خانه راهنمای خرید پیگیری سفارش پشتیبانی درباره ما تماس با ما
محصولات مرتبط
مبانی نظری و پیشینه پژوهش بلوغ ومرحله نوجوانی
مبانی نظری و پیشینه پژوهش بلوغ ومرحله نوجوانی
قیمت : 37,400 تومان
مبانی نظری و پیشینه پژوهش انگیزه پیشرفت
مبانی نظری و پیشینه پژوهش انگیزه پیشرفت
قیمت : 32,000 تومان
مبانی نظری و پیشینه پژوهش رضایت مشتري
مبانی نظری و پیشینه پژوهش رضایت مشتري
قیمت : 37,400 تومان
پیشینه و مبانی نظری ارزش ویژه برند داخلی سازمان
پیشینه و مبانی نظری ارزش ویژه برند داخلی سازمان
قیمت : 32,000 تومان

پیشینه و مبانی نظری خلق و خوی کودکان

پیشینه و مبانی نظری خلق و خوی کودکان

فصل دوم پایان نامه،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،مبانی نظری وپیشینه تحقیق پیشینه و مبانی نظری خلق و خوی کودکان دارای 37 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .docx
بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::


فهرست مطالب:

2. 1- مقدمه ...................................

2. 2- تعريف خلق و خوي .........................

2. 3- پيشينه‌ي نظري ............................

2. 4- مؤلفه‌هاي خلق و خوي ......................

2. 5- انواع خلق و خو ..........................

2. 6- ارزيابي خصوصيات خلقي در کودکان نوپا .....

2. 7- عوامل مؤثر در خلق و خو ..................

2. 7. 1- عوامل ژنتيکي ..........................

2. 7. 2- عوامل محيطي ...........................

2. 7. 2. 1- خانواده ............................

2. 7. 2. 2- مراحل دلبستگي از ديدگاه بولبي ......

2. 7. 2. 3- انواع دلبستگي .....................

2. 7. 3- شيوه‌هاي فرزند پروري ...................

2. 7. 3. 1- انواع شيوه‌هاي فرزند پروري ..........

2. 7. 4- اصول انضباطي ..........................

2. 8- اختلالات و مشکلات خلقي در کودکان نوپا ......

2. 9- محروميت عاطفي و اثرات نگهداري کودکان در مؤسسات شبانه‌روزي

منابع



2. 1- مقدمه

بدون شک يکي از مهمترين و موثر ترين دوران زندگي، دوران کودکي است که در آن شخصيت فرد پايه ريزي شده و شکل مي‌گيرد . امروزه اين حقيقت انکار ناپذير به اثبات رسيده است که کودکان در سنين پايين (طفوليت) فقط به توجه و مراقبت‌هاي جسماني نياز ندارند، بلکه اين توجه بايد همه ي ابعاد وجودي آنها را شامل، رشد اجتماعي، عاطفي، شخصيتي و هوشي را در بر گيرد . اين ابعاد عوامل تعيين کننده و اساسي يک انسان هستند که از دوران کودکي پايه گذاري شده و شکل مي‌گيرند . يکي از اين عوامل که شالوده ي شخصيت فرد را در بزرگسالي شکل مي‌دهد، صفات رواني ايي است که سرشت يا خلق و خو را به وجود مي‌آورد (کارتر،بريج - گوان و ارنستين دي ويس، 2004).

2. 2- تعريف خلق و خو

والديني که براي اولين بار صاحب فرزند مي‌شوند، اغلب تعجب مي‌کنند از اينکه نوزاد آنها شخصيتي ويژه ي خود را دارد . وقتي صاحب فرزند دوم مي‌شوند، باز هم غالباً از مشاهده ي تفاوت‌هاي فرزند اول با فرزند دوم خود تعجب مي‌کنند . در صحت اين قبيل مشاهدات ترديدي نيست . بين نوزادان از همان نخستين هفته‌هاي زندگي، تفاوت‌هايي در سطح فعاليت، واکنش به تغييرات محيط و تحريک پذيري بر مي‌خوريم. نوزادي زياد گريه مي‌کند و ديگري خيلي کم. يکي در برابر هر صدايي واکنش نشان مي‌دهد و ديگري به همه ي صداها، بجز بلند ترين آنها بي اعتناست . اين خصوصيات شخصيتي وابسته به خلق، را خلق و خو ناميده اند (کورنر، 1973 به نقل از هيلگارد،1384).

وندرزندن (ترجمه‌ي گنجي، 1385) خلق و خو را مجموعه تمايلات و ويژگي‌هاي ذاتي که اساس رفتار را تشکيل مي‌دهد، تعريف کرده اند . در واقع خلق و خو به آن ويژگي‌هاي روان شناختي، گفته مي‌شود که از فرايندهاي فيزيولوژيکي ارثي، سرچشمه مي‌گيرند، بنابر اين خلق و خو به تحريک پذيري هر روز مغز، دستگاه عصبي خود مختار، دستگاه درون ريز فرد مربوط مي‌شود (ريو،2000).

محققان اعتقاد دارند که خلق و خو، کيفيتي است که در ميان افراد مختلف متفاوت مي‌باشد و بر اساس گذشت زمان و شرايط تعديل شده و به ثبات مي‌رسد و تحت کنترل ژنتيکي مي‌باشد که از همان اوايل زندگي خود را نشان مي‌دهد (کلارک - استوارت، آلسون، فيتزيک، گلدبرگ، 2000).

در واقع اگر سبک‌هاي هيجاني کودکان در طول زندگي آنها ثابت نبود، به سختي مي‌توانستيم بگوييم که خلق و خو واقعاً وجود دارد . در واقع يافته‌هاي متعدد از ثبات خلق و خو، حمايت مي‌کند . البته در دوران نوباوگي خلق و خو، ثبات بسيار کمي دارد، زيرا بارشد مغز و مراقبت‌هاي دلسوزانه، رفتارهاي اوليه به سرعت تغيير مي‌کند اما وقتي نوباوگان در تنظيم هيجان‌هاي خود پيشرفت مي‌کنند، بسياري از آنها که تند خو و تحريک پذير به نظر مي‌رسيدند، آرام مي‌شوند و در نتيجه پيش بيني بلند مدت سرشت از سال دوم زندگي به بعد امکان پذير مي‌شوند، زماني که شيوه‌هاي پاسخدهي، بهتر تثبيت شده باشند (کاسپي، 1998 ؛ لمري و همکاران، 1999 به نقل از برک، 2001).

2. 3- پيشينه ي نظري

به اعتقاد فرويد، که شالوده ي شخصيت فرد در 5 سالگي ريخته مي‌شود . نيم قرن بعد اريک اريکسون (1963) نظريه ي فرويد را اصلاح کرد. او نيز مانند فرويد نتيجه گرفت که رويدادهاي اوايل کودکي تأثير دايمي بر شخصيت بزرگسال دارند اما اريکسون بر خلاف فرويد معتقد بود که شخصيت در طول عمر به رشد خود ادامه مي‌دهد . اريکسون بر اساس کار‌هاي قبلي فرويد، نظريه رشد شخصيت مرحله اي را به وجود آورد (ويتن، 1950).

فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

پیشینه و مبانی نظری خلق و خوی کودکان_1556379747_13705_3418_1056.zip0.04 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 32,000 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت