فصل دوم پایان نامه،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،مبانی نظری وپیشینه تحقیق پیشینه و مبانی نظری سایبر لوفینگ (وبگردی) دارای 58 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .docx
بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::
2-1- مقدمه
وجود کامپیوتر در سازمانها باعث افزایش راندمان میشود چرا کامپیوتر و سایر لوازم الکترونیک موجب اتوماتیک شدن بسیاری از فعالیتها شده، زمان انجام تعداد زیادی از فعالیتهای اداری را کاهش داده و به کارمندان در انجام وظایف خود کمک میکند. اگرچه حضور کامپیوتر در سازمان در مجموع موجب افزایش بهرهوری میشود، اما در عین حال وسیلهای برای وقتگذرانیکارکنان در ساعات اداری نیز بهوجود میآورد. بهعبارتی میتوان این چنین گفت که ورود تکنولوژی به سازمانها یک شمشیر دو لبه است. در حالیکه بسیاری از سازمانها از سیستمهای الکترونیک بهعنوان ابزار اصلی برقراری ارتباط، تشریک مساعی، تحقیق و مدیریت اطلاعات استفاده میکنند، اما بسیاری از کارکنان سازمان از چنین امکاناتی سوء استفاده مینمایند (باتورای و توکر، 2015). اگرچه تبعات دقیق اینگونه اتلاف وقت کاملاً مشخص نیست، اما بسیاری از سازمانها این نگرانی را احساس میکنند که حضور کامپیوتر و دسترسی به اینترنت ممکن است مانع از استفاده کامل از تمامی ظرفیتهای درونی سازمان شود. این نگرانی باعث شده است که بسیاری از محققان به بررسی دلایل، پیامدها و ماهیت پدیده وبگردی در ساعات کاری سازمان بپردازند. مراجعه به فیسبوک و یوتیوب از جمله وبگردیهایی هستند که بسیاری از کارمندان به آن راغب میباشند. بسیاری از وبگردیها مانند جستجوی اینترنتی برای اغلب مردم شناخته شدهاند (لیم و تئو، 2005). برخی دیگر مانند بازیهای آنلاین اگرچه چندان رایج نیستند اما کماکان ذیل مبحث وبگردی قرار میگیرند. اساساً وبگردی به معنای وقتگذرانی در ساعات کاری با استفاده از کامپیوتر است، طوریکه کارمند وانمود میکند که درحال انجام وظایف اداری است اما در واقع به گشت و گذار شخصی در اینترنت میپردازد (بلانچارد و هنل، 2008). این وجه از وبگردی(وانمود به انجام کار اداری در زمان وبگردی) است که بیش از هر چیز دیگری برای سازمان مسألهساز است (واگنر وهمکاران، 2012)؛ چرا که برخی از کارمندان تمام وقت اداری را به وبگردی میگذرانند (والاس، 2004).
با تعمیم این مسأله میتوان گفت وبگردیکارکنان میتواند متضمن موفقیت یا شکست یک سازمان باشد. هر چه مدل ارزیابی عملکرد در مدیریت سایبرلوفینگ موفقتر باشد، بهرهوری نیز افزایش یافته در نتیجه موفقیت دستاوردهای سازمان نیز تضمین خواهد شد. نظر به اهمیت موضوع،در این فصل ادبیات پژوهش و مطالعات انجام شده در زمینه سایبرلوفینگ ارائه میگردد. در انتهای فصل ،مروری بر مطالعات انجام شده پیشین صورت گرفته است.
2-2- تعریف سایبرلوفینگ (وبگردی)
عبارت سایبرلوفینگ از دو بخش تشکیل شده است. بخش «لوفینگ» از واژه «لوفر» اتخاذ شده است که اصولاً به شخصی گفته میشود که از وقت خود به درستی استفاده نمیکند و آن را هدر میدهد. بخش «سایبر» به ۱۹۹۵ برمیگردد که به عنوان پیشوند برای کلماتی بهکار میرود که مبتنیبر علم کامپیوتر بوده و در آنها از کامپیوتر به عنوان ابزار استفاده میشود. عباراتی نظیر جرمهای مبتنیبر کامپیوتر یکی از همین عبارات است. بنابراین به عملی گفته میشود که اولاً مبتنیبر کامپیوتر و اینترنت بوده و در ثانی فرد با انجام آن وقت خود را به نحوی هدر میدهد. به این معنی که فرد، بجای انجام امور مربوط به کار خود، با استفاده از فضایی که اینترنت در اختیار وی قرار میدهد، زمان کاری خود را یا هدر میدهد و یا به انجام امور شخصی اختصاص میدهد. هر چند در این پژوهش مقصود از وبگردی، وقتگذرانیهایکوچکی است که کارمندان در ساعات کاری سازمان با استفاده از کامپیوتر انجام میدهند اما باید توجه داشت که تمامی محققین تعریف مشترکی از وبگردی ندارند (لیم، 2002).
پیشینه و مبانی نظری سایبر لوفینگ (وبگردی)_1555839196_14035_3418_1570.zip0.10 MB |