خانه راهنمای خرید پیگیری سفارش پشتیبانی درباره ما تماس با ما
محصولات مرتبط
مبانی نظری و پیشینه پژوهش بلوغ ومرحله نوجوانی
مبانی نظری و پیشینه پژوهش بلوغ ومرحله نوجوانی
قیمت : 37,400 تومان
مبانی نظری و پیشینه پژوهش انگیزه پیشرفت
مبانی نظری و پیشینه پژوهش انگیزه پیشرفت
قیمت : 32,000 تومان
مبانی نظری و پیشینه پژوهش رضایت مشتري
مبانی نظری و پیشینه پژوهش رضایت مشتري
قیمت : 37,400 تومان
پیشینه و مبانی نظری ارزش ویژه برند داخلی سازمان
پیشینه و مبانی نظری ارزش ویژه برند داخلی سازمان
قیمت : 32,000 تومان

پیشینه و مبانی نظری صميميت زناشويي و مولفه های آن

پیشینه و مبانی نظری صميميت زناشويي و مولفه های آن

فصل دوم پایان نامه،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،مبانی نظری وپیشینه تحقیق پیشینه و مبانی نظری صميميت زناشويي و مولفه های آن دارای 78 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .docx
بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::



2-2-1 صميميت چيست؟

صميميت تصور مي­شود که نيازي اساسي براي انسان است. آن صرفاً چيزي نيست که شخص احتياج داشته و آرزو کند، يا بخواهد که داشته باشد. آن يک نياز واقعي است که ريشه­هاي دروني داشت و از نياز اساسي براي دلبستگي نشأت مي­گيرد. اختلال جدي در پيوند دلبستگي مادر- کودک يا شکست دلبستگي در کودکي، به هر دليلي که باشد، داراي عواقب وخيمي براي رشد صميميت صحيح در سالهاي بعدي است (انيس‌ورث و همكاران، 1978؛ بالبي 1988، 1980، 1979، 1973، 1969؛ برازلتن و گرامر،1990؛ دوان و دياموند، 1994؛ هرنر، 1984؛ مگ­کابي و مسترز، 1970).

نياز براي صميميت مي­تواند به عنوان نيازي از نظر رشد بسيار پخته­تر، تمايز يافته­تر و ظهور و بروز پيشرفته نياز زيستي همگاني براي نزديک بودن جسماني، ارتباط و تماس با موجود انساني ديگر، تصور شود. به هر حال قوت کلي اين نياز براي برقراري پيوند با انسان­ها براي هر فردي متفاوت است و همچنين قوت اين نه مؤلفه اين نياز بسيار عمومي از شخص به شخص ديگر تفاوت مي­کند (باگاروزي، ترجمه رضا‌زاده، پورنقاش تهراني، 1386).

رابطه­ها فرآيند خود- آشکاري هستند. ولي ما اغلب در رابطه­ها، وقت و انرژي خود را صرف پنهان کردن خود واقعي­مان از يکديگر مي­کنيم و اين جايي است که ما با بالاترين معما، که مبارزه براي کسب صميميت را دربردارد، روبرو مي­شويم. کل تجربه انساني، تمنايي است براي فراهم کردن همگاني ميان نبردهاي مخالف، و درخواست ما براي صميميت از اين مقوله جدا نيست.

ما در آرزوي صميميت هستيم ولي از آن اجتناب مي­کنيم. به شدت به آن نياز داريم، ولي از آن فرار مي­کنيم. در سطحي عميق، احساس مي­کنيم نياز شديد به صميميت داريم، ولي از کسب و رسيدن به آن هراس داريم. ما از صميميت دوري مي­کنيم، چون داشتن صميميت مستلزم آشکار ساختن رموز دروني ما است. صميمي بودن، به معني سهيم کردن انساني شکننده و ناکامل در اسرار قلبي، ذهني و روحي خودمان است. صميميت ايجاد مي­کند ما به ديگري اجازه دهيم همه چيزهايي که ما را تکان مي­دهد، به ما الهام مي­بخشد، به جلو مي­راند، ما را رنج مي­دهد؛ آنچه ما در قلب آن هستيم و آنچه از آن فرار مي­کنيم را کشف کند و به دشمنان خود مخرب دروني ما و همه روياهاي نامعقول و شگرفي که در قلبمان داريم پي ببرد (كلي، ترجمه تمدن، 1387).

2-2-2 مؤلفه­هاي صميميت

بر طبق نظريه‌ي باگاروزي صميميت واقعي فرآيندي تعاملي است که شامل مولفه­هايي است که به يکديگر ارتباط دارند.

  1. صميميت احساسي (Emotional)
  2. صميميت روانشناختي (Psychological)
  3. صميميت فکري (Intellectual)
  4. صميميت جنسي (sexual)
  5. صميميت جسماني (غيرجنسي) (physieal)
  6. صميميت معنوي (Spiritual)
  7. صميميت زيباشناختي (هنري) (Aesthetic)
  8. صميميت اجتماعي و تفريحي (Social & Recreational)
  9. صميميت زماني (temporal)

2-2-2-1 صميميت احساسي

صميميت احساسي عبارت است از نياز براي ارتباط و در ميان گذاشتن تمامي اساسات فرد اعم از مثبت (مانند رضايت خاطر، شادي، شعف، خوشحالي، هيجان) و منفي (مانند غمگيني، غم، محروميت، ترس، خشم، گناه، شرم، تنهايي، دلتنگي، خستگي، افسردگي).


فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

پیشینه و مبانی نظری صميميت زناشويي و مولفه های آن_1555777878_14191_3418_1560.zip0.09 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 32,000 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت