خانه راهنمای خرید پیگیری سفارش پشتیبانی درباره ما تماس با ما
محصولات مرتبط
مبانی نظری و پیشینه پژوهش بلوغ ومرحله نوجوانی
مبانی نظری و پیشینه پژوهش بلوغ ومرحله نوجوانی
قیمت : 37,400 تومان
مبانی نظری و پیشینه پژوهش انگیزه پیشرفت
مبانی نظری و پیشینه پژوهش انگیزه پیشرفت
قیمت : 32,000 تومان
مبانی نظری و پیشینه پژوهش رضایت مشتري
مبانی نظری و پیشینه پژوهش رضایت مشتري
قیمت : 37,400 تومان
پیشینه و مبانی نظری ارزش ویژه برند داخلی سازمان
پیشینه و مبانی نظری ارزش ویژه برند داخلی سازمان
قیمت : 32,000 تومان

پیشینه و مبانی نظری پذیرش اجتماعی

پیشینه و مبانی نظری پذیرش اجتماعی

فصل دوم پایان نامه،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،مبانی نظری وپیشینه تحقیق پیشینه و مبانی نظری پذیرش اجتماعی دارای 22 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .doc
بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::


فهرست مطالب:

پذیرش اجتماعی

بررسی مفهومی پذیرش اجتماعی

الف) ابعاد معنایی

ب) بعد تحلیلی

تعریف پذیرش اجتماعی

اندازه گیری پذیرش اجتماعی

نظریه های تحلیل رفتار و پذیرش اجتماعی

1-نظریه اشاعه نوآوری ها

2- نظریه کنش منطقی

3- نظریه رفتار برنامه ریزی شده

4- مدل توسعه یافته انتظارات منطقی

پیشینه پذیرش اجتماعی

منابع فارسی

منابع لاتین





پذیرش اجتماعی

منظور از پذیرش اجتماعی، درک فرد از جامعه با توجه به خصوصیات سایر افراد است. پذیرش اجتماعی شامل پذیرش تکثر با دیگران، اعتماد به خوب بودن ذاتی دیگران و نگاه مثبت به ماهیت انسان­ها است که همگی آن­ها باعث می­­شوند فرد درکنار سایر اعضای جامعه انسانی، احساس راحتی کند. کسانی­که دیگران را می­پذیرند به این درک رسیده­اندکه افراد بطورکلی سازنده هستند. همان­ گونه­ که سلامت روانی شامل پذیرش­ خود می­شود، پذیرش دیگران در جامعه هم می­تواند به سلامت اجتماعی بینجامد (Keyes, 1998: 121-140). افراد برخوردار از این بعد از سلامت، اجتماع را به صورت مجموعه­ای کلی و عمومی درک می­کنند که از افراد مختلف تشکیل شده است و به دیگران به عنوان افراد با ظرفیت و مهربان، اعتماد و اطمینان دارند و باور دارند که مردم می­توانند ساعی و مؤثر باشند. این افراد دیدگاه مطلوبی دربارة ماهیت انسان دارند و با دیگران احساس راحتی می­کنند. پذیرش اجتماعی مصداق پذیرش از خود است. در پذیرش اجتماعی، فرد نگرش مثبت و احساس خوبی نسبت به خودش و زندگی گذشته­اش دارد و با وجود ضعف­ها و ناتوانایی­هایی که دارد، همة جنبه­های خود را می­پذیرد (Keyes & Shapiro, 2004: 19-31).

ساپ و هارود پذیرش اجتماعی را دیدگاه مرجعی تعریف کرده­اند­که بیانگر نظرات یک نظام اجتماعی گسترده باشد. ساپ از آن به عنوان بعد جدیدی از نگرش هنجاری یاد می­کند(Sapp & Harrod, 1989: 420-4388)). ریشه­های آغازین این نوع تعریف از پذیرش اجتماعی را باید به نظرات شیبوتانی(1955) تحت عنوان گروه­های عمومی مرجع نسبت داد. بر طبق نظر ساپ و هارود، این مفهوم تکمیل یافته دو دسته از گروه­های مرجع هستند. اولی نوع مقایسه­ای­که افراد در آن برای ارزیابی یک رفتار خاص استفاده می­کنند و دومی نوع هنجاری آن که برای شکل­گیری و ثبات رفتار کاربرد دارد. آدامز پذیرش اجتماعی را به جایگاه و اعتبار یک رفتار در بین گروه­های هدف آن رفتار تعریف کرده است(Adams & et a1, 2000: 252-262). ون در وال در تعریفی دیگر، پذیرش اجتماعی را نبود مانع و مخالفت برای اجرای یک سیستم تعریف نموده است((Vander Wal, 2004: 181-187). هور­بی وگروتر پذیرش را نوعی تمایل و یا پاسخ مثبت دادن به چیزی دانسته­اند(هارنبی و دیگران، 1376: 1155). اریکسون و دیگران چگونگی پذیرش اجتماعی را میزان درجه ارزیابی مثبت یا منفی از یک موضوع خاص تعریف کرده­اند(Eriksson &Nordlund, 2006: 15-266). از سوی دیگر اسچاد و اسچلاگ معتقد هستند که تعاریف ارائه شده در خصوص این موضوع با یکدیگر متناقض هستند. این دو در یک نگاه دقیق­تر به موضوع، دو واژه پذیرش و میزان پذیرش را از یکدیگر جدا دانسته و برای هر یک معنای خاصی قائل شده­اند. بدین شکل که از پذیرش می توان دو معنا استنباط کرد. نخست نگرشی مثبت و تأییدگونه به سوی یک موضوع خاص و معنای دوم که عبارت است از مطابقت رفتار با اهداف کلان و عینی سیستمی که قرار است اجرا گردد. این دو اولی را پذیرش نگرشی و دومی را پذیرش رفتاری معنا نموده­اند. در واقع پذیرش نوعی رفتار به شکل کنش و واکنش نسبت به یک هدف خاص و میزان پذیرش نگرشی است تأییدی به سوی یک هدف خاص(Schade & Schlag, 2003: 45-61). محققین دیگری نیز از جمله شویتما (2010) از همین تعریف برای مطالعه خود استفاده کرده­اند.

سال هاي نوجواني مرحله مهم و برجسته رشد و تكامل اجتماعي و رواني فرد به شمار می رود. در اين مقطع سني نياز به تعادل هيجاني و عاطفي، خود آگاهي، برقراري روابط سالم با ديگران، كسب مهارت هاي اجتماعي لازم در دوست يابي، از مهمترين نيازهاي نوجوانان است (شعاري نژاد، 1377)

فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

پیشینه و مبانی نظری پذیرش اجتماعی_1555749312_14367_3418_1781.zip0.21 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 35,600 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت