فصل دوم پایان نامه،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،مبانی نظری وپیشینه تحقیق پیشینه و مبانی نظری تحقیق فرآیند خلاقیت دارای 29 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .docx
بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::
فرآيند خلاقيت
فرآيندي كه فرد بوسيله آن به خلق كردن مي پردازد را مورد بررسي قرار مي دهيم .تقربياً همه آنها كه خلق مي كننند و آنهايي كه افراد خلاق را مورد مطالعه قرار مي يدهند با اين نظزر موافقند كه مراحل وجود دارد كه فرد خلاق دراعمال خلاقه اش آنها را طي مي كند.
واژه هاي پيشنهادي «والس» در مورد فرايند خلاق اصلي را پيشنهاد مي كند:
خلاقيت به يبك فرايند ذهني دلالت مي كند كه انتظار مي رود در آن چيزي تازه و بديع توليد شود يعني يك تركيب تازه و بي مانند از عوامل موجود و محصولي توليد خواهد كرد كه در ابتداي عمل برا معلم يا شاگرد كاملاً قابل پيش بيني نبوده است . ما بر اين باور نيستيم كه اصطلاح خلاقيت يا عمل خلاقه تنها وقتي مي تواند به كار مي رود كه فرايندهاي فكري يك محصول كاملاً بي مانند از نظر انسان توليد كنند.
كار خلاق مستلزم تمركز شديد فكري ، پشتكاري وو صرف انرژي فراوان است . بويژه درمرحله اي كه مقدمات پيدايش انديشه خلاق فراهم مي شود به نظر مي رسد كه اين تمركز ها را براي ناهشيار فراهم مي كند تا بتواند آنرا بصورت بينشي نو يا انديشه اي تازه و محصولي جديد بازسازي يا تركيب كند و در اكثر موارد اين كار زماني اتفاقي مي افتد كه متفكر توجه آگاهانه به موضوع داشته باشد . (جيمز كالاگر ، مهدي زاده 1369)
«ماهيت استداد خلاق »
اشخاص بسيار خلاق تمايل ته تعريف و تمجيد خود از خود دارند، در حقيقت بايد گفت دراينجا تناقضي به چشم مي خورد چون علاوه بر خود پنداري مثبت افراد خلاق اين افراد در پرتوي همين خود پذيري اساسي شان قادرند با صراحت بيشتر و به تبع آن انتقادي تر و به طرق غير عادي از خود صحبت كنند . واضح است كه تجسم افراد بسيار خلاق از خود با تجسمي كه افرادي به مراتب پايين تري از خلاقيت از خود دارند نيز متفاوت است.
هر چه شخص خلاق تر باشد با صراحت بيشتري احساسات و هيجانهاي خود را بيان مي كند. دهن احساس است و خود آگاهي (آناستازي ترجمه ، طهوريان 1367،ص296) تجسم خلاق كاري تازه و غير عادي نيست . پيشاپيش هر روز و در واقع هر دقيقه در آن سرگرم هستيم . اين قدرت طبيعي تخيلي و همان انرژي اصلي واساسي آفريننده عالم است ،كه خواه بر آن واقف هستيم و خواه نه ، مداوم آنرا بكار مي گيريم . تخيل يعني توانايي آفريدن آرمان يا تصويري در ذهن ، در تجسم خلاق ، تخيل خود را براي آفرينش تصويري روشن از آنچه مي خواهيم متجلي مي سازيم و آنگاه بطور مستقيم بر اين آرمان يا تصوير متمركز كنيم و آنقدر به آن انرژي مثبت مي دهيم تا بردن برصورت واقعيتي عيني جلوه گر شود. به عبارت ديگر تا زماني كه عملاً به آنچه مي گرديم نرسيم .
پیشینه و مبانی نظری تحقیق فرآیند خلاقیت_1555748958_14415_3418_1767.zip0.03 MB |