فصل دوم پایان نامه،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،مبانی نظری وپیشینه تحقیق مبانی نظری و پیشینه تحقیق فرهنگ و نظريه و تحقيق هافستد در خصوص فرهنگ دارای 45 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .docx
بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::
فهرست مطالب:
1-2 مقدمه 16
2-2- فرهنگ چيست؟ 16
3-2- تفسير فرهنگ 16
4-2- انواع فرهنگ 17
1-4-2- فرهنگ انعطاف پذير 17
2-4-2- فرهنگ مأموريتي 17
3-4-2- فرهنگ مشاركتي 18
4-4-2- فرهنگ مبتني بر تداوم 18
5-2- نظريه وتحقيق هافستد در خصوص فرهنگ 19
1-5-2- "فرهنگ به عنوان يك برنامه ريزي ذهني" 19
2-5-2- سمبل ها، قهرمان ها، عقايد مذهبي و ارزش ها 19
3-5-2- لايه هاي فرهنگ 20
4-5-2- تفاوت هاي فرهنگي براساس سرزمين، مذهب، جنس، نسل وسطح فرهنگ 20
6-2- ابعاد مد نظر هافستد براي مطالعه فرهنگ 21
1-6-2- فاصله قدرت 21
1-1-6-2- تفاوت هاي فاصله قدرت در درون كشورها: طبقه اجتماعي، سطح تحصيلات وشغل 22
2-1-6-2- تفاوت فاصله قدرت در ميان كشورها: ريشه هاي خانوادگي 23
3-1-6-2- فاصله قدرت در مدرسه 24
4-1-6-2- فاصله قدرت در محيط كار 24
5-1-6-2- فاصله قدرت و دولت 27
6-1-6-2- فاصله قدرت و عقايد 27
2-6-2- فردگرايی/ جمع گرايی در جامعه 29
1-2-6-2- فردگرايي و جمع گرايي در ارتباط با شغل 30
2-2-6-2- فردگرايي و جمع گرايي در خانواده 30
3-2-6-2- فردگرايي و جمع گرايي در مدرسه 31
4-2-6-2- فردگرايي و جمع گرايي در محيط كار 32
5-2-6-2- فردگرايي، جمع گرايي وعقايد 35
7-2- مدلهای بررسی تغييرات حسابداری 39
1-7-2- مدل مك- كينون 39
2-7-2- ابعاد ارزشهاي فرهنگي از ديدگاه ترنر وترامپنرز 41
3-7-2- توجه به وضعيت اكتسابي در برابر توجه به وضعيت انتسابي 42
8-2- اشتباهات حسابداری 43
1-8-2- انواع اشتباهات حسابداری 44
1-1-8-2- انواع مختلف اشتباهاتی که ممکن است طی فعالیتهای یک واحد تجاری رخ دهد به شرح زیر است: 44
2-1-8-2- نمونه ای از اشتباهات فوق به شرح زیر می باشد : 46
2-8-2- نحوه اصلاح اشتباهات از نظر استانداردهای حسابداری ایران 47
1-2-8-2- تعديلات سنواتي 47
2-2-8-2- تغيير در رويه حسابداري 48
3-2-8-2- اصلاح اشتباه 49
منابع
مقدمه
در این فصل ابتدا مفهوم فرهنگ و انواع آن مطرح گرديده است سپس نظريه و تحقيق آقاي هافستد در خصوص فرهنگ در قالب ابعاد چهار گانه آن از حيث تاثيرات هنجارهاي عمومي ، خانواده ، مدرسه و محيط كاري و نقش دولت و عقايد و مذهب مطرح گرديده است . در ادامه ساير مدلهاي مطرح در خصوص نقش فرهنگ مورد اشاره قرار گرفته اند و سپس موضوع اشتباهات حسابداري و نحوه برخورد با آن بر اساس استانداردهاي حسابداري ايران تشريح مي شود .
2-2- فرهنگ چيست؟
فرهنگ عبارت است از مجموعه اي از ارزشها، باورها، درك واستنباط وشيوه هاي تفكر يا انديشيدن كه اعضاي جامعه( سازمان) در آنها وجوه مشترك دارند وهمان چيزي است كه به عنوان يك پديده درست به اعضاي تازه وارد آموزش داده مي شود. فرهنگ نمايانگر بخش نانوشته ومحسوس جامعه(سازمان) است. هدف فرهنگ اين است كه به اعضاي جامعه (سازمان) احساس هويت بدهد ودر آنان نسبت به باورها وارزشهاي باور نكردني تعهد ايجاد كند. ارزشهاي سنتي موجب تقويت وثبات هر چه بيشتر جامعه ( سازمان) مي گردند وباعث مي شوند تا افراد تازه وارد به علت وجودي فعاليتها ورويدادهاي پي ببرند وآنها را درك كنند (عبدلی و رویایی ،1388،36)1.
3-2- تفسير فرهنگ
تفسير وشناسايي محتواي فرهنگ مستلزم اين است كه افراد با توجه به ويژگي هاي قابل مشاهده چيزهايي را درك نمايند (نتيجه هايي بگيرند). اين ويژگي ها را مي توان مورد بررسي قرار داد ولي درك دقيق آنها كار چندان ساده اي نيست. جشني كه در يك سازمان براي دادن جايزه به افراد برپا مي شود مفهومي متفاوت با جشني دارد كه در شركت ديگري گرفته مي شود.
براي درك دقيق آنچه در يك سازمان مي گذرد بايد بتوان كارهاي به صورتي دقيق وعميق مورد بررسي قرار داد ودر مواردي همانند يك عضو سازمان آن را تجربه نمود تا بتوان فرهنگ سازماني را درك كرد. برخي از جنبه هاي مهم وقابل مشاهده فرهنگ سازماني عبارتند از: مراسم، جشنها، نشانه ها وزبان خاصي كه در يك سازمان به كار برده مي شود(عبدلی و رویایی، 1388،38) .
در ادامه موضوع فرهنگ با توجه به انواع آن مورد تجزيه و تحليل قرار مي گيرد :
4-2- انواع فرهنگ
1-4-2- فرهنگ انعطاف پذير
از ويژگي هاي فرهنگ انعطاف پذير اين است كه از مجراي انعطاف پذيري واز نظر استراتژيك به محيط خارجي توجه وكوشش مي شود تا نيازهاي مشتريان تأمين گردد. در اين فرهنگ هنجارها وباورهايي مورد تأييد قرار مي گيرند يا تقويت مي شوند كه بتوان بدان وسيله علائم موجود در محيط را شناسايي وتفسير نمود وبر آن اساس واكنش مناسب از خود نشان داد، يا رفتاري مناسب در پيش گرفت. چنين شركتي بايد در برابر طرح هاي جديد واصلي به سرعت از خود واكنش نشان داده وتوان اين را داشته باشد كه تجديد ساختار نمايد وبراي انجام يك كار جديد مجموعه رفتارهاي جديدي در پيش گيرد. سازمانهاي بازاريابي، شركتهاي الكترونيك وشركتهاي توليد كننده لوازم آرايشي داراي چنين فرهنگي هستند. زيرا مي خواهند با سرعت بيشتري رضايت مشتريان خود را جلب نمايند (همان منبع،39)3.
مبانی نظری و پیشینه تحقیق فرهنگ و نظريه و تحقيق هافستد در خصوص فرهنگ_1555748005_14526_3418_1449.zip0.14 MB |