خانه راهنمای خرید پیگیری سفارش پشتیبانی درباره ما تماس با ما
محصولات مرتبط
مبانی نظری و پیشینه پژوهش بلوغ ومرحله نوجوانی
مبانی نظری و پیشینه پژوهش بلوغ ومرحله نوجوانی
قیمت : 37,400 تومان
مبانی نظری و پیشینه پژوهش انگیزه پیشرفت
مبانی نظری و پیشینه پژوهش انگیزه پیشرفت
قیمت : 32,000 تومان
مبانی نظری و پیشینه پژوهش رضایت مشتري
مبانی نظری و پیشینه پژوهش رضایت مشتري
قیمت : 37,400 تومان
پیشینه و مبانی نظری ارزش ویژه برند داخلی سازمان
پیشینه و مبانی نظری ارزش ویژه برند داخلی سازمان
قیمت : 32,000 تومان

پیشینه و مبانی نظری فرهنگ سازمانی،فناوری اطلاعات

پیشینه و مبانی نظری فرهنگ سازمانی،فناوری اطلاعات

فصل دوم پایان نامه،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،مبانی نظری وپیشینه تحقیق پیشینه و مبانی نظری فرهنگ سازمانی،فناوری اطلاعات دارای 153 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .doc
بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::


فهرست مطالب:

1-1-2- فرهنگ سازماني 14

2-1-2- تعاريف فرهنگ سازماني 15

3-1-2- اهميت فرهنگ سازماني 17

4-1-2- خصوصيات فرهنگ سازماني 20

5-1-2- منابع فرهنگ 22

6-1-2- شيوه پيدايش فرهنگ 22

7-1-2- انواع فرهنگ سازمان 23

8-1-2- رابطه فرهنگ سازماني با رضايت شغلي 28

9-1-2- رابطه فرهنگ و ساختار سازمان 28

10-1-2- فرهنگ سازماني و توسعه 29

11-1-2- نقش فرهنگ سازماني در مديريت دانش 29

12-1-2- رابطه فناوري و فرهنگ 30

13-1-2- رابطه فرهنگ و مديريت 31

14-1-2- رابطه فرهنگ و رفتار سازماني 31

15-1-2- كاركرد فرهنگ سازمان 31

16-1-2- زنده نگه داشتن فرهنگ 32

17-1-2- عوامل موثر در تغيير فرهنگ سازماني 33

18-1-2- تغيير فرهنگ سازماني 34

19-1-2- فرهنگ سازماني سالم و فرهنگ سازماني بيمار 35

20-1-2- الگوي اساسي براي تبيين و تشريح فرهنگ سازماني 35

1-20-1-2- الگوي آجيل پارسونز 35

2-20-1-2- الگوي اوچي 36

3-20-1-2- الگوي پيترز و واترمن 37

4-20-1-2- الگوي ليت وين و اترينگر 39

5-20-1-2- الگوي كرت لوين 40

6-20-1-2- الگوي منوچهر كيا 40

2-2- فناوري اطلاعات و ارتباطات

1-2-2- تاريخچه فناوري اطلاعات و ارتباطات 42

2-2-2- مفهوم فناوري اطلاعات و ارتباطات 43

3-2-2- چيستي فناوري اطلاعات و ارتباطات 46

4-2-2- كشورهاي جهان از نظر زير ساخت هاي لازم اداره مديران آنها از جهت دستيابي 49

به فناوري اطلاعات و ارتباطات و...

5-2-2- كاربردهاي فناوري اطلاعات و ارتباطات

1-5-2-2- پول الكترونيك 50

2-5-2-2- تجارت الكترونيك 51

3-5-2-2- دولت الكترونيك 53

4-5-2-2- نشر الكترونيك 54

5-5-2-2- پارك هاي فناوري 54

6-5-2-2- شهر اينترنتي 56

7-5-2-2- دهكده جهاني 56

6-2-2- شاخص هاي فناوري اطلاعات و ارتباطات

1-6-2-2- مفاهيم اساسي فناوري اطلاعات و ارتباطات 57

2-6-2-2- استفاده رايانه و مديريت فايل Windows

3-6-2-2- واژه پردازها Word 58

4-6-2-2- صفحه گسترها Excel 59

5-6-2-2- بانك اطلاعاتي Access 59

6-6-2-2- ارائه مطلب Power point 60

7-6-2-2- اينترنت Internet 60

7-2-2- ظهور اينترنت 62

8-2-2- اينترنت چيست 62

9-2-2- شبكه عنكبوتي جهاني 63

10-2-2- موتورهاي جستجو و بازاريابي اطلاعات 63

11-2-2- فناوري پوش 64

12-2-2- ارتباطات شبكه اي 64

13-2-2- راهكارهاي استفاده از فناوري اطلاعات و ارتباطات 66

14-2-2- نقش فناوري اطلاعات و ارتباطات 66

15-2-2- ارزش فنا وري اطلاعات و ارتباطات 67

16-2-2- توانايي هاي فناوري اطلاعات و ارتباطات 69

17-2-2- راهبردهاي فناوري اطلاعات و ارتباطات 70

18-2-2- گروه بندي فناوري اطلاعات و ارتباطات 70

19-2-2- محدوده فعاليت هاي اطلاعاتي و ارتباطي 72

20-2-2- نظام هاي اطلاعاتي و ارتباطي 72

21-2-2- نظامهاي اطلاعاتي و ارتباطاتي از طريق محمل هايي اطلاعات رابه طور 74

سريع و روز آمد در اختيار استفاده كنندها قرار مي دهد...

22-2-2- تكنولوژي نوين اطلاعات و ارتباطات 77

23-2-2- نظم نوين اطلاعات و ارتباطات 79

24-2-2- فناوري اطلاعات و ارتباطات در زندگي آينده 80

25-2-2- مشكلات كشورهاي در حال توسعه در زمينه فناوري اطلاعات و ارتباطات 81

26-2-2- نحوه تأثير فناوري اطلاعات بر ساختار سازمان 84

27-2-2- فناوري اطلاعات و ارتباطات و تأثير آن بر تحولات ساختار جامعه 85

28-2-2- فناوري اطلاعات و ارتباطات، نياز امروز مديران فردا 86

29-2-2- مديريت فناوري اطلاعات IT 87

3-2- پيشينه پژوهش 88

1-3-2- پژوهش هاي داخل كشور 88

2-3-2- پژوهش هاي خارج كشور 92

منابع




1-2- مبانی نظری پژوهش


1-1-2- فرهنگ سازماني

توجه به فرهنگ و جامعه سازماني و جامعه ملي و بين المللي موضوع غريبي نيست. اما ارزش و ماهيت آن چند دهه اي است که بيشتر آشکار شده و انديشمندان بسياري به تحقيق و پژوهش در اين زمينه پرداخته اند، مطالعات مربوط به فرهنگ که در اوايل دهه 1980 صورت گرفته نشان داده که فرهنگ در يک سازمان به مثابه شخصيت در يک انسان است. بي گمان بايد پذيرفت که انسان فرهنگ را مي آفريند و فرهنگ هم انسان را مي سازد. فرهنگ به انسان ياد مي دهد تا انديشه هاي پايدار و ثابتي را بياموزد و در قالب گروههاي پيچيده اي كه داراي وظيفه اي جداگانه و ويژه هستند، سامان يابد. انديشه هاي ثابت و پايدار پس از آنکه در ذهن جاي گرفتند. دگرگون کردن آنها دشوار است، از آنجا كه سرنوشت رفتار انسان واكنشي است كه او مي تواند در برابر عنصرهاي فرهنگي كه به او عرضه مي شود و پاسخ گويد، يعني
مي تواند از روي ساخت آنها را(تبيين) واپس زند يا دگرگون كند.

در محدوده علم مديريت و سازمان نيز متفکران بسيار در پي يافتن تعريفي جامع براي فرهنگ و نيز تعيين ارتباط با آن با ساختار سازماني، رفتار سازماني و کارايي و اثر بخشي و در نتيجه بهره وري مي باشند، مديريت سازمانها پس از جنگ جهاني دوم مصرانه خويش را ملزم به شناخت فرهنگ سازمان خود و در پي آن ساير سازمان ها و ملل ساختند و امروزه شاهد آن هستيم که مدارس و دانشکده هاي مديريت در سرتاسر شاخه هاي علم مديريت تحت مديريت فرهنگ سازماني، مديريت علوم و ارتباطات و ... تأسيس كرده و به تحقيقات وسيعي در اين زمينه پرداخته اند.

فرهنگ سازماني پيوندي نزديک با فرهنگ عمومي جامعه دارد، بخش گسترده اي از رفتار و بالندگي سازماني را مي پوشاند و براي پديد آوردن دگرگوني و پايداري رفتار مطلوب و سنجيده از آنان ياري مؤثر مي گيرد. تحقيق در فرهنگ سازماني به دنبال آن بوده است که نحوه ديد کارمندان را از سازمان خويش ارزيابي کند که، آيا سازمان بيش از حد ساختمند است؟ آيا به نوآوري پاداش مي دهد؟ آيا تعارض ها را سرکو ب مي کند؟ فرهنگ سازماني با آنکه پيشينه‌اي دراز دارد ولي موضوعي است که به تازگي در دانش مديريت و به ويژه در قلمرو و بالندگي سازماني و رفتار سازماني راه يافته است و اگر به آن توجه شود مي تواند به عنوان يکي از مهمترين عوامل مؤثر در بهره وري سازمان محسوب مي گردد

(شکاري،1381،ص 24).

واژه فرهنگ اساساّ از قدمت زيادي بر خوردار مي باشد فرهنگ واژه فارسي و مرکب از دو جزءِ «فر» و «هنگ» مي باشد. «فر» پيشوند و به معني جلو، بالا و برو، پيش پيش آمده است. (علاوه بر پيشوند بودن، اسم نيز هست و به معني شکوه، درخشندگي و بزرگي در ادبيات بکار رفته است.) (دهخدا 1341 ص 187) و «هنگ» از ريشه اوستايي «تنگنا» و به معني کشيدن و سنگيني و وزن مي باشد. اين واژه مرکب از نظر لغوي به معني بالا کشيدن و بركشيدن و بيرون کشيدن است ولي هيچ گاه در ادبيات فارسي ، مفهومي که بر خاسته از ريشه کلمه باشد نيامده است (روح الاميني ، 1374 ، ص ،73 ).

عبارت فرهنگ از ريشه لغوي فعل «کشت کردن » مردم شناسي گاهي فرهنگ را به روشهاي زندگي که مردم در آن زندگي مي کنند اطلاق مي کند(مير سپاسي ، 1384 ص 4).

عبارت فرهنگ در جنبه هاي محدود تري همچون ارزش ها و اعتقادات و نگرش برنامه ريزي شده مورد استفاده قرار مي گيرد. بنابراين فرهنگ عبارت است از يک شيوه نگرش که در ميان بسياري از افراد مشترک است (مير سپاسي،1384،ص 9).


2-1-2- تعاريف فرهنگ سازماني

فرهنگ سازمان و نقش آن در بالندگي سازمان يکي از عناصر مهم در هر نظام سازماني است. دانشمندان تعاريف گوناگوني از فرهنگ سازمان ارائه داده اند. که در اينجا به برخي از مهمترين آنها اشاره مي شوند.

ــ فرهنگ سازماني عبارتست از يک شيوه نگرش که در ميان بسياري از افراد مشترک است (ميرسپاسي، 1384، ص5).

فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

پیشینه و مبانی نظری فرهنگ سازمانی،فناوری اطلاعات_1555747920_14529_3418_1741.zip0.14 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 32,000 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت