فصل دوم پایان نامه،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،مبانی نظری وپیشینه تحقیق مبانی نظری و پیشینه تحقیق تربیت جنسی دارای 65 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .docx
بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::
فهرست مطالب:
تربیت جنسی
1-6 تعريف واژهها
1-6-1 تعاريف نظري واژهها
تربیت جنسی از دیدگاه مکاتب:
تربیت از دیدگاه اسلام:
1-6-2 تعاريف عملياتي متغيرها
دانش آموزان:
سلامت روان در گرو تربیت جنسی:
دبیران:
اهداف جسمانی و روانی تربیت جنسی :
بهداشت روانی و چیرگی بر غریزه جنسی:
مقدمه
2-1 شغل:
2-2 تعیین مرز های نوجوانی :
2-3 ریشه های تاریخی مطالعه نوجوانی
نظریات اولیه در مورد کودکی و نوجوانی :
نظریات بعدی :
2-4 دیدگاه های نظری در مورد نوجوانی :
2-4-1 نظریه های زیستی
جی – استانلی هال :
آرنولد گزل
نظریه های روان کاوی:
آنافروید(1982-1895):
2-4-2 نظریه های روانی اجتماعی
اریک اریکسون :
2-4-3 نظریه های مردم شناسی :
2-4-4 نظریه های شناختی –رشدی:
2-5 تغییرات جسمانی در نوجوانی :
2-6 رشد جهشی در نوجوانی:
2-7-1 رشد جنسی:
2-7-2 بلوغ:
2-8 اثرات بلوغ زودرس ودیررس:
2-8-1 دختران :
2-8-2پسران :
2-9 اثرات منفی عدم آموزش جنسی :
2-10 نقش زیستی:
2-11 نظریه ها و طبقه بندی های همانند سازی نقش جنسی :
نوباوگی :
نوجوانی :
2-11-1 رشد هویت جنسی در افراد مذکر :
انتظارات نقش جنسی :
2-11-2 رشد هویت در افراد مونث:
انتظارات نقش جنسی :
3الگوی هویت در افراد مونث شناسایی شده است:
2-12 تحقیقات انجام شده مرتبط در زمینه در زمینه تربیت جنسی
منابع فارسی
منابع انگلیسی
تربیت جنسی
1-6 تعريف واژهها
1-6-1 تعاريف نظري واژهها
طبق تعریفی که به زودی از تربیت دارد نیز متوان گفت منظور ازتربیت جنسی آن است که راه های یادگیری مسائل جنسی کنترل شود. در اینجا یادآوری این مطلب ضروری است که در کل تعاریف، منظور از تربیت جنسی، آموزش آمیزش جنسی نیست، بلکه همه مسائل و سئوالات و مباحثی که مربوط به جنس و جنسیت می شود مطرح است. به همین جهت است که تربیت جنسی یکی از مشکل ترین مسائل تربیتی است که فقط به هنگام بررسی جداگانه مسائل تربیتی مطرح می شود. با اینکه تربیت جنسی یک جزء تربیت جنسی به طور خاص به معنی تلاش برای کسب سلامت از کل مسائل تربیتی است، اما بنا به اهمیتی که دارد، مستقلاٌ بایستی در مورد آن برنامه ریزی و دقت نظر شود و به صورت کلی نمی توان با این مسئله برخورد داشت.
نسل خرد سال و عفت و اخلاق و روابط متقابل به طرز صحیح است و یا شاید منظور از تربیت جنسی مفهوم وسیعتری از آموزش جنسی در بر دارد تربیت نه تنها احساس جنسی را در بردارد بلکه دارای خصوصیات رشد شخصیت اجتماعی، اخلاقی و فرهنگی است.
تربیت جنسی از دیدگاه مکاتب:
در جوامع و مکاتب مختلف، برخورد های مختلفی با مسائل جنسی می شود. آداب و رسوم هر اجتماع می تواند نمایانگر رشد اخلاقی اجتماعی و اعتقادات آن قوم و مکتب باشد، مثلاٌ آداب و رسوم اجتماعات اولیه در زمینه روابط جنسی (مثلاٌ ازدواج دسته جمعی) نشان دهنده سطح اعتقادی کم رشد آن هاست. یا اینکه در بعضی از قبایل آفریقایی و آمریکای جنوبی زنان از برهنگی خجال نمی کشند، اما اگر آنها را به هنگام غذا خوردن بیابند و یا بدون تکه ای پارچه که بر سرشان می اندازند، تماشا کنند بی اندازه خجالت می کشند. به هر صورت نظرات و عقاید مختلفی در روابط با جنس و جنسیت مطرح است. به عنوان مثال، پیروان افکار مانی هر نوع آمیزش جنسی را گناه می دانستند، زیرا که بشر را طبیعتاٌ گناهکار می دانستند و فکر می کردند، بدین ترتیب، انسان گام های تازه ای در خدمت این گناهکاری می نهد. مهاتما گاندی نیز در اواخر عمر، معتقد بودند هر نوع آمیزش جنسی شرارت بار است، حتی در قالب ازدواج.
در مکتب فروید، پیروان او معتقدند که منع ها باعث عقده سازی در جوامع می شود و همین عقده ها باعث نابسامانی و جرم خواهد شد.
مبانی نظری و پیشینه تحقیق تربیت جنسی_1555659588_15882_3418_1399.zip0.07 MB |