فصل دوم پایان نامه،پیشینه،ادبیات پژوهش ،کارشناسی ارشد روانشناسی،مفهوم ،مبانی نظری،مبانی نظری وپیشینه تحقیق پیشینه و ادبیات نظری صادرات خدمات فنی و مهندسی دارای 48 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: ورد و قابل ویرایش با فرمت .doc
بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::
2-1- خدمات فنی و مهندسی
از آنجا كه تعريف دقيق هر واژه به تبيين صحيح آن واژه و مباحث مرتبط كمك شاياني ميكند، لازم است تعريف جامع و قانوني از اين موضوع داشته باشيم. بر اساس ماده (1) آئين نامه مقررات حمايتي دولت براي صادرات خدمات فني و مهندسي، «صادرات خدمات فني و مهندسي» عبارت است از: «صادرات مجموعه فعاليتهاي هدفدار مهندسي، تداركات، اجرا، ساخت، تعمير كالا و تجهيزات و ماشينآلات صنعتي، نصب و راه اندازي، نظارت و آموزشهاي مربوط، انتقال دانش فني، فعاليتهاي نرم افزاري (مديريت، طراحي، مشاوره، خدمات انفورماتيك)، مطالعات توسعه و نظاير آنها به نحوي كه صدور كالاي صرفمحسوب نشود». برابر تعريف فوق، صادرات خدمات فني و مهندسي دامنة گستردهاي از فعاليتها را در بر ميگيرد، لذا در صورتي ميتوان از پتانسيلهاي فراوان موجود در تمامي اين زمينهها به نحوي هماهنگ استفاده كرد كه امكان هماهنگي و سازماندهي داخلي براي انجام عمليات فني و مالي در خارج از كشور از طريق اعمال حمايتهاي اداري، مالي، سياسي، اقتصادي و حقوقي- قانوني كارآمد، جامع و هدفمند پشتيباني شود.
چهار ويژگي اصلي خدمات عبارت است از:
1- ناملموس بودن: يعني نمي توان آنها را قبل از خريد لمس كرد يا ديد؛ لذا مديريت مناسب در بازاريابي خدمات بايد سعي در قابل لمس كردن خدمات قابل ارائه خود كند و يا منافع حاصل از كاربرد اين خدمات را از طريق روشهاي اطلاع رساني نظير تصاوير، مجلات و غيره به مشتريان اعلام كند. 2- نامشابه بودن و ناپيوستگي: كيفيت خدمات اغلب متفاوت و ناپيوسته است و اغلب وابسته به افراد يا شركتهايي است كه آن را ارئه ميدهند. به همين دليل كيفيت آنها بر اساس علامت تجاري مانند كالا تعيين نمي شود، بلكه امكان تغيير كيفيت در زمانها و مكانهاي متفاوت در يك موضوع وجود دارد، لذا اثبات پيوستگي در كيفيت خدمات و حفظ اين نگرش در مشتريان بسيار مشكل است. چه بسا گروهي كه با كيفيت خوب عمل كرده اند، در آينده آن گونه عمل نكنند. 3- تفكيكناپذيري: اين عامل با ناپيوستگي نيز مرتبط است، زيرا در اغلب موارد، مشتريان و مصرفكنندگان نه ميتوانند و نه ميخواهند خدمت را از مجموعه وضعيت و شرايط دريافت خدمت و ارائهدهنده آن جدا كنند. مثلاً كيفيت خدمات آموزشي بسيار خوب در يك محيط آموزشي نميتواند از ساير خدمات جانبي آن نظير كتابخانه، رستوران، پاركينگ، سيستم ثبت نام، محيط كلاسها و فضاي اداري و آموزشي تفكيك شود و اگر اين عوامل جانبي ضعيف باشند، گيرنده خدمات علي رغم كيفيت مناسب آموزش نمي تواند از آن راضي باشد. 4- غير قابل ذخيره بودن: ...